Abbott, Nabia, The Rise ofthe North Arabic Script and Its Kür’anic Development with a Full Description of The Kür’an Manuscripts in The Oriental Institute, Chicago: The University of Chicago Press, 1939.
Alî el—Karî, el—Hibâtü’s—Seniyyetü’l—Aliyye alâ Ebyâti’ş—Şâtıbiyye, el—Mektebetu’l—Ezhe— riyye, nr. 22293, http://WWW.ahlalhdeeth.com/vb/showthreadphp?tz40208.
Alparslan, Ali, "Babür'ün İcad Ettiği Babürî Yazısı ve Onunla Yazılmış Olan Kur'an", Tür— kiyat Mecmuası, 1973, sayı: 18, s. 161—168.
Altıkulaç, Tayyar, Hz. Ali’ye Nispet Edilen Müshaf-ı Şerif: San’â Nüshası, İstanbul: İRCİCA, 1432/201 l.
Altıkulaç, Tayyar, Hz. Osman’a Nisbet Edilen M ashaf-ı Şerif: Kahire el-Meşhedü’l-Hüseyni Nüshası, İstanbul: IRCICA, 1430/2009.
Altıkulaç, Tayyar, Hz. Osman’a Nishet Edilen Müshaf—ı Şerif: Topkapı Sarayı Müzesi Nüs— hası, İstanbul: IRCICA, 1428/2007.
Altundağ, Mustafa, Hata İddiaları Çerçevesinde Kur’an’ın Dil ve Yazım Özelliği: Müshafta Lahn Meselesi, Bakı: Nurlar Neşriyat, 2004.
Altundağ, Mustafa, “İstanbul Topkapı Mushafı Hz. Osman’a mı Aittir?”, Marife, 2002, yıl: , sayı: 1, s. 53—87.
Berki, Ali Himmet, "Mushaflarm Yazılması", İslâm, 1965, sayı: 8, s. 263; sayı: 9, s. 330—331.
Beyyumi, Muhammed Receb, "Mushafın Yeni İmlaya Göre Yazılması", çev. Hüseyin Avni Çelik, İslami Araştırmalar, 1989, cilt: 111, sayı: 1, s. 55—60.
Damadzade Süleyman Efendi, el—Kelimâtü’l—Mersüme, Diyanet İşleri Başkanlığı Mushaf— ları İnceleme ve Kıraat Kurulu Kütüphanesi, nr. 117. ed—Dânî, Ebü Amr, el—Mühkemfi Nakti’l—Mesahif, thk. İzzet Hasan, Dımeşk: Darü’l-Fikr, /1990
Derman, M. Uğur, “Hafız Osman”, DİA, XV, 98—100. Derman, M. Uğur, "Sultan Üçüncü Ahmed'in Yazdırdıği Mushaf ', Kültür ve Sanat, 1988, cilt: 1, sayı: 1, s. 70—74, 91—92.
Derman, M. Uğur, “Kendi İzahlarıyla Hafız Osman’in Mushafları”, Sanat Dünyamız, , cilt: IX, sayı: 24, s. 10-15. Durmuş, İsmail, “Hemze”, DİA, XVII, 190. Esin, Emel, "Mushaf Hattatlığı ve Kur'ân-ı Kerîm'in Türkçe Meâli Hakkinda, Türklerce Yapılan Ilk Çalışmalara Dair", İslâm Tetkikleri Dergisi; 1984, sayı: 8, s. 1-4.
Gökkır, Necmettin, Tanzimattan Günümüze Din-Devlet İlişkileri ve Siyaset Bağlamında MushafBasımı, İstanbul: İFAV, 2015.
Mahtuta: Dirase ve Mu’cem, Dımeşk: Darü’l—Gavsani, 1431/2010.
Hamidullah, Muhammed, "Hz. Peygamber ve Sahabe Devrinde Kitabet Sanatı", çev. Yu— suf Ziya Kavakcı, İslam Medeniyeti, 1972, sayı: XXV, s. 2-10. Diğer bir tercümesi
"Allah'ın Elçisi ve Sahabe Devrinde Yazı Sanatı", çev. Hasan Çağlar, İslami Araş- tırmalar, 1988, cilt: 11, sayı: 7, s. 93—102.
Holy Qur’an Preparedfor the Caliph Osman : el-Kur’an el-Mecid: Mushafu Seyyidı'ne Os- man ( r.a. ) Ukusu Nushati Semerkand, editör Muhammad Hamidullah, publisher Ayesha Begum, Amerika: Centre Culture Islamique, 1981
İbn Ebî Davud, Ki tabu’l-Mesâhif, thk. Muhibbuddin Abdussubhan Vaiz, Beyrut: Darü’l— Beşairi’l—İslamiyye, 1423/2002.
İbnülemin Mahmud Kemal İnal, Son Hattatlar, İstanbul, 1970. el-Kadı el-İyaz, eş-Şifâ bi-Ta rîfi Hukuki’l-Mustafâ, Beyrut: Daru’l—Kütübi’l—İlmiyye, t.y.].
Keskioğlu, Osman, "Türkiyede Matbaa Tesisi ve Mushaf Basımı", Ankara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, 1967, sayı: 15, s. 121-139.
Korkut, M. Şerif; "Amcamın Mushafı", Türk Yurdu, 1954, cilt: 1, sayı: 234, s. 56—58.
Kur ’an—ı Kerîm, Hafız Osman Hattı, İstanbul: Matbaa-i Osmaniyye, Şaban 1298 [Haziran
Kur ’an—ı Kerîm, Hafız Osman Hattı, İstanbul: İslami Kitabevi, 2007.
Kur ’ân—ı Kerîm, Kayışzade Hattı, İstanbul: Bilnet, 2014.
Masalı, Mehmet Emin, Kur’an’ın Metin Yapısı: Mushaf Tarihi ve İ mlası, Ankara: İlahiyat, Mehmed Süreyya, Sicill-ı' Osmani, İstanbul: Matbaa—i Amire, 1311.
Mehmet Akif, "Şerefeddin Yaltkaya Misyonerlerin İsnadlarına Niçin Göz Yumuyor? Mushaflarda Yazılı Olup Olmayan Kelimelerin Farkında Değil mi?", çev. Ş. Yalt- kaya, İslam-Turk Muhitulmaarı'fMecmuası, 09.01.1942, cilt: 1, sayı: 26, s. 3—4.
Abbott, Nabia, The Rise ofthe North Arabic Script and Its Kür’anic Development with a Full Description of The Kür’an Manuscripts in The Oriental Institute, Chicago: The University of Chicago Press, 1939.
Alî el—Karî, el—Hibâtü’s—Seniyyetü’l—Aliyye alâ Ebyâti’ş—Şâtıbiyye, el—Mektebetu’l—Ezhe— riyye, nr. 22293, http://WWW.ahlalhdeeth.com/vb/showthreadphp?tz40208.
Alparslan, Ali, "Babür'ün İcad Ettiği Babürî Yazısı ve Onunla Yazılmış Olan Kur'an", Tür— kiyat Mecmuası, 1973, sayı: 18, s. 161—168.
Altıkulaç, Tayyar, Hz. Ali’ye Nispet Edilen Müshaf-ı Şerif: San’â Nüshası, İstanbul: İRCİCA, 1432/201 l.
Altıkulaç, Tayyar, Hz. Osman’a Nisbet Edilen M ashaf-ı Şerif: Kahire el-Meşhedü’l-Hüseyni Nüshası, İstanbul: IRCICA, 1430/2009.
Altıkulaç, Tayyar, Hz. Osman’a Nishet Edilen Müshaf—ı Şerif: Topkapı Sarayı Müzesi Nüs— hası, İstanbul: IRCICA, 1428/2007.
Altundağ, Mustafa, Hata İddiaları Çerçevesinde Kur’an’ın Dil ve Yazım Özelliği: Müshafta Lahn Meselesi, Bakı: Nurlar Neşriyat, 2004.
Altundağ, Mustafa, “İstanbul Topkapı Mushafı Hz. Osman’a mı Aittir?”, Marife, 2002, yıl: , sayı: 1, s. 53—87.
Berki, Ali Himmet, "Mushaflarm Yazılması", İslâm, 1965, sayı: 8, s. 263; sayı: 9, s. 330—331.
Beyyumi, Muhammed Receb, "Mushafın Yeni İmlaya Göre Yazılması", çev. Hüseyin Avni Çelik, İslami Araştırmalar, 1989, cilt: 111, sayı: 1, s. 55—60.
Damadzade Süleyman Efendi, el—Kelimâtü’l—Mersüme, Diyanet İşleri Başkanlığı Mushaf— ları İnceleme ve Kıraat Kurulu Kütüphanesi, nr. 117. ed—Dânî, Ebü Amr, el—Mühkemfi Nakti’l—Mesahif, thk. İzzet Hasan, Dımeşk: Darü’l-Fikr, /1990
Derman, M. Uğur, “Hafız Osman”, DİA, XV, 98—100. Derman, M. Uğur, "Sultan Üçüncü Ahmed'in Yazdırdıği Mushaf ', Kültür ve Sanat, 1988, cilt: 1, sayı: 1, s. 70—74, 91—92.
Derman, M. Uğur, “Kendi İzahlarıyla Hafız Osman’in Mushafları”, Sanat Dünyamız, , cilt: IX, sayı: 24, s. 10-15. Durmuş, İsmail, “Hemze”, DİA, XVII, 190. Esin, Emel, "Mushaf Hattatlığı ve Kur'ân-ı Kerîm'in Türkçe Meâli Hakkinda, Türklerce Yapılan Ilk Çalışmalara Dair", İslâm Tetkikleri Dergisi; 1984, sayı: 8, s. 1-4.
Gökkır, Necmettin, Tanzimattan Günümüze Din-Devlet İlişkileri ve Siyaset Bağlamında MushafBasımı, İstanbul: İFAV, 2015.
Mahtuta: Dirase ve Mu’cem, Dımeşk: Darü’l—Gavsani, 1431/2010.
Hamidullah, Muhammed, "Hz. Peygamber ve Sahabe Devrinde Kitabet Sanatı", çev. Yu— suf Ziya Kavakcı, İslam Medeniyeti, 1972, sayı: XXV, s. 2-10. Diğer bir tercümesi
"Allah'ın Elçisi ve Sahabe Devrinde Yazı Sanatı", çev. Hasan Çağlar, İslami Araş- tırmalar, 1988, cilt: 11, sayı: 7, s. 93—102.
Holy Qur’an Preparedfor the Caliph Osman : el-Kur’an el-Mecid: Mushafu Seyyidı'ne Os- man ( r.a. ) Ukusu Nushati Semerkand, editör Muhammad Hamidullah, publisher Ayesha Begum, Amerika: Centre Culture Islamique, 1981
İbn Ebî Davud, Ki tabu’l-Mesâhif, thk. Muhibbuddin Abdussubhan Vaiz, Beyrut: Darü’l— Beşairi’l—İslamiyye, 1423/2002.
İbnülemin Mahmud Kemal İnal, Son Hattatlar, İstanbul, 1970. el-Kadı el-İyaz, eş-Şifâ bi-Ta rîfi Hukuki’l-Mustafâ, Beyrut: Daru’l—Kütübi’l—İlmiyye, t.y.].
Keskioğlu, Osman, "Türkiyede Matbaa Tesisi ve Mushaf Basımı", Ankara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, 1967, sayı: 15, s. 121-139.
Korkut, M. Şerif; "Amcamın Mushafı", Türk Yurdu, 1954, cilt: 1, sayı: 234, s. 56—58.
Kur ’an—ı Kerîm, Hafız Osman Hattı, İstanbul: Matbaa-i Osmaniyye, Şaban 1298 [Haziran
Kur ’an—ı Kerîm, Hafız Osman Hattı, İstanbul: İslami Kitabevi, 2007.
Kur ’ân—ı Kerîm, Kayışzade Hattı, İstanbul: Bilnet, 2014.
Masalı, Mehmet Emin, Kur’an’ın Metin Yapısı: Mushaf Tarihi ve İ mlası, Ankara: İlahiyat, Mehmed Süreyya, Sicill-ı' Osmani, İstanbul: Matbaa—i Amire, 1311.
Mehmet Akif, "Şerefeddin Yaltkaya Misyonerlerin İsnadlarına Niçin Göz Yumuyor? Mushaflarda Yazılı Olup Olmayan Kelimelerin Farkında Değil mi?", çev. Ş. Yalt- kaya, İslam-Turk Muhitulmaarı'fMecmuası, 09.01.1942, cilt: 1, sayı: 26, s. 3—4.
Abay, Muhammet. “Mushaf İmlasında Ali El-Kārî Tarzı Meselesi”. Usul İslam Araştırmaları 23/23 (Haziran 2015), 7-44. https://doi.org/10.56361/usul.173687.