Bu çalışma, yeni kurulan İlahiyat Fakültelerinin öğrenme ortamına yönelik öğrenci algılarını belirlemeyi, ortaya çıkan problemler karşısında çözümler önermeyi hedeflemektedir. Bu amaçla, Erzincan, Iğdır ve Şırnak Üniversiteleri İlahiyat Fakülteleri son sınıf öğrencilerinden toplam 199 öğrenciye anket uygulaması yapılmıştır. Öğrencilerin, eğitim ve öğretim ortamı, sosyal ve kültürel ortam, fakülte içi birim ve kişilerle iletişimleri ve gördükleri eğitim sürecinin beklentilerini ne denli karşılandığına ilişkin düşüncelerinin alındığı uygulama sonrası elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Son bölümde ise, belirlenen problemler tartışılmış, yeni kurulan İlahiyat Fakültelerinin daha nitelikli yapıda eğitim ve öğretim faaliyetini sürdürebilmesi için çözüm önerileri sunulmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 19 Sayı: 19 |