Bu çalışmada esas olan, aktivist müslüman kadın kategorilerinin, peygamberle ilgili hususlarda ürettikleri düşüncelerdir. Daha pasif tutumlar Bu araştırmanın veri kaynaklarını sağlayanların büyük bir kısmı ya Batı ülkelerinde yaşayan, ya da Batılı kültürlerle temas ve etkileşim içerisinde bulunan kadınlardır. Onun için benim düşünümselliğimde bana zıt gelen bir takım değerlendirmelerin ilgili kadınların hayatlarının ve düşüncelerinin bir parçası olduğunu da kabul etmek durumundayım. buradaki çerçevenin dışında tutulmuştur. Bu konudaki veriler üç kaynaktan gelmektedir. Birinci kategori, İslami feministler olarak adlandırılan kadınların bu konudaki değerlendirmelerini ilgilendirmektedir. Bunlardan da Fatima Mernissi, Leila Ahmed, Asma Barlas ve Hidayet Şefkatli Tuksal’ın görüşlerine yer verilecektir. İkinci kategori Anne Sofie Roald’ın alan çalışmasında (Women in Islam) yer alan cevaplayıcılardan oluşmaktadır. Aslında Roald’ın birinci kategori dahilinde değerlendirilmesi uygun olacak kendi görüşleri de bu araştırmada yer bulmuştur. Son olarak üçüncü bir kategoriyi Başkent Kadın Platformu mensubu kadınlar oluşturmaktadır. Bu üç kategorideki kadınların ortak yönleri, onların, kadın konularına duyarlı Müslüman kültüre sahip bireyler olmalarıdır. Hepsinin Peygamber’in kadınlara ilişkin konumu ile ilgili doğrudan ya da dolaylı düşünceleri bulunmaktadır. Yine bir ortak nokta, onların geleneksel kadın kategorisinde yer almamalarıdır. Aralarındaki temel çizgiler feminist denilebilecek kadın yanlısı görüşler ile İslamcı olarak adlandırılan görüşlerden ibarettir. Günümüzde Müslüman kadınlar konusundaki sistematik bilgi üretimi ve değişiminin temelde bu kesimlerden geldiği düşünüldüğü için araştırma bunlarla sınırlı tutulmuştur. Bunlar arasında da feminist çizgi diğerine göre daha ağırlıklı olarak yer alacaktır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 7 Sayı: 7 |