Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of B1 Level Outcomes in Turkish as a Foreign Language in terms of 21st Century Skills

Yıl 2022, , 1 - 19, 27.06.2022
https://doi.org/10.47834/utoad.17

Öz

The aim of this study is to determine how the achievements of the B1 level of the Turkish Education Program for Foreigners organized by the Turkish Maarif Foundation and the Ministry of National Education in 2020 comply with the life and career skills of 21st century skills (resilience and adaptability, entrepreneurship and self-management, social and intercultural skills, productivity and accountability, leadership and responsibility); learning and innovation skills (creativity, critical thinking, communication, collaboration); information, media and technology skills (information literacy, media literacy, information and communication technology literacy). The research is in the descriptive survey model. The data of the study were collected through document analysis. The material of the research consists of 88 acquisitions in listening, 67 in oral interaction, 65 in oral production, 95 in reading, and 67 in writing at the B1 level, which is among the language skills. Each acquisition was evaluated in terms of life and career skills, learning and innovation skills, information, media and technology skills and sub-skills related to these topics within the framework of P21. The data were analyzed by content analysis method. The data obtained are presented in tables in the form of themes and achievements within the scope of P21 skills. As a result, "Life and Career Skills" of 382 acquisitions examined at B1 level were f=90; learning and innovation skills f=141; it was determined that knowledge, media and technology skills were included f=151 times. In the sub-skills of these skills, it was determined that the information literacy skill was the most frequently used as f=93, and the second most frequently used skill was critical thinking and problem solving skills f=65. It is seen that the least included skills are flexibility and adaptability skills f=2, respectively, productivity and accountability skills. Cooperation skill was also included only in the f=15 outcome and it was determined that it was the third least mentioned skill.

Kaynakça

  • Altun S., Gürol, M, ve Kayhan, E. (2019). Sekizinci sınıf Türkçe Öğretim Programı’nın (2018) 21. Yüzyıl becerileri açısından değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2), 20-35 https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=323131
  • Ananiadou, K., & Claro, M. (2009). 21st Century Skills and Competences For New Millennium Learners İn OECD Countries. OECD Education Working Papers: OECD Publishing. https://www.oecd-ilibrary.org/education/oecd-education-working-papers_19939019
  • Balcı, M., ve Melanlıoğlu, D. (2020). “Türkçenin Yabancı Dil Programı” Üzerine. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KÜSBD), 10(2), 173-198.
  • Barası, M. (2020). 2018 Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programının 21. Yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi.
  • Beers, S. Z. (2011). 21st Century Skills: Preparing Students for Their Future. Web: https://www.mheonline.com/mhmymath/pdf/21st_century_skills.pdf adresinden 22 Ekim 2021 tarihinde alınmıştır.
  • Belet Boyacı, Ş. D. ve Güney Özer M. (2019). Öğrenmenin Geleceği: 21 yüzyıl becerileri perspektifiyle Türkçe dersi öğretim programları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(2), 708-738.
  • Durukan, E. ve Maden, S. (2013). Yabancılara Türkçe Öğretimi Programı Geliştirme. M. Durmuş ve A. Okur (Ed.), Yabancılara Türkçe öğretimi el kitabı içinde (1. Baskı, s. 511-526). Grafiker Yayınları.
  • Gelen, İ. (2017) P21-Program ve öğretimde 21. yüzyıl becerileri çerçeveleri (ABD uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • Gültekin, M. (2014). Dünyada ve Türkiye’de ilköğretim programlarındaki yönelimler. İlköğretim Online, 13(3), 726-745.
  • Güngör, H. (2021). 21. yüzyıl becerileri bağlamında yabancı dil olarak Türkçe öğretimi. H. Erdem Çocuk ve T. Soysal (Ed.), 21. Yüzyıl Becerileri ve Türkçe Eğitimi içinde (1 Baskı, s.187-198). Nobel Yayınları.
  • Kurudayıoğlu, M. ve Gociaoğlu, B. (2021). 21. yüzyıl becerilerinin tanımlanması. H. Erdem Çocuk ve T. Soysal (Ed.), 21. Yüzyıl Becerileri ve Türkçe Eğitimi içinde (1. Baskı, s. 1-16). Nobel Yayınları.
  • Kurudayıoğlu, M. ve Soysal, T. (2019). 2018 Türkçe öğretim programı kazanımlarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 483-496.
  • McCoog, I. J. (2008). 21st Century Teaching and Learning. Education Resource Center. Web: https://eric.ed.gov/?id=ED502607 adresinden 15 Ekim 2021 tarihinde alınmıştır.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı. Ankara: Talim Terbiye Kurulu.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı. Ankara: MEB.
  • Öncül, R. (2000). Eğitim Bilimleri Sözlüğü (2. Cilt). MEB Yayınları.
  • Partnership for 21st Century Learning (2015). P21 Framework Definitions. Web: https://www. battelleforkids.org/networks/p21/frameworks-resources adresinden 25 Eylül 2021 tarihinde alınmıştır.
  • Türk Dil Kurumu. (2005). Türkçe Sözlük (9.Baskı). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Telc (2013). Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi-Öğrenim, Öğretim ve Değerlendirme. Germany: Telc GmbH.
  • Tiryaki, E. N. (2021). 21. yüzyıl becerileri ve Türkçe öğretim programı. H. Erdem Çocuk ve T. Soysal (Ed.), 21. Yüzyıl Becerileri ve Türkçe Eğitimi içinde (1. Baskı. s.123-143). Nobel Yayınları.

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretim Programındaki B1 Seviyesi Kazanımlarının 21. Yüzyıl Becerileri Açısından İncelenmesi

Yıl 2022, , 1 - 19, 27.06.2022
https://doi.org/10.47834/utoad.17

Öz

Bu çalışmanın amacı, 2020 yılında Türkiye Maarif Vakfı ve Millî Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen Yabancılar İçin Türkçe Öğretim Programı B1 seviyesi kazanımlarının 21. yüzyıl becerilerinin yaşam ve kariyer becerileri (esneklik ve uyum yeteneği, girişimcilik ve özyönetim, sosyal ve kültürlerarası beceriler, verimlilik ve hesap verebilirlik, liderlik ve sorumluluk); öğrenme ve yenilikçilik becerileri (yaratıcılık, eleştirel düşünme, iletişim, iş birliği); bilgi, medya ve teknoloji becerilerine (bilgi okuryazarlığı, medya okuryazarlığı, bilgi ve iletişim teknolojileri okuryazarlığı) uygunluğu açısından incelenmesidir. Araştırma, betimsel tarama modelindedir. Çalışmanın verileri, doküman incelemesi yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın materyalini, dil becerileri arasında yer alan B1 seviyesinde dinleme alanında 88, sözlü etkileşimde 67, sözlü üretimde 65, okuma alanında 95 ve son olarak yazma alanında 67 kazanım oluşturmaktadır. Her bir kazanım P21 (Partnership For 21st Century Skills)’in çerçevesinde yer alan yaşam ve kariyer becerileri, öğrenme ve yenilikçilik becerileri ile bilgi, medya ve teknoloji becerileri ve bu başlıklara bağlı alt becerilere uygunluğu bakımından değerlendirilmiştir. Veriler, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Elde edilen veriler, P21 becerileri kapsamında temalar ve kazanımları şeklinde tablolar halinde sunulmuştur. Sonuç olarak B1 seviyesinde incelenen 382 kazanımın “Yaşam ve Kariyer Becerileri ”ne f=90; öğrenme ve yenilikçilik becerilerine f=141; bilgi, medya ve teknoloji becerilerine ise f=151 kez yer verildiği tespit edilmiştir. Bu becerilerin alt becerilerinde sırasıyla en fazla bilgi okuryazarlığı becerisine (f=93), ikinci olarak en fazla eleştirel düşünme ve problem çözme becerisine (f=65) yer verildiği tespit edilmiştir. En az yer verilen becerilerin ise sırasıyla esneklik ve uyum becerisi (f=2), üretkenlik ve hesap verilebilirlik becerisi olduğu görülmektedir. İşbirliği becerisine de sadece f=15 kazanımda yer verilmiş ve bunun en az değinilen üçüncü beceri olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Altun S., Gürol, M, ve Kayhan, E. (2019). Sekizinci sınıf Türkçe Öğretim Programı’nın (2018) 21. Yüzyıl becerileri açısından değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2), 20-35 https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=323131
  • Ananiadou, K., & Claro, M. (2009). 21st Century Skills and Competences For New Millennium Learners İn OECD Countries. OECD Education Working Papers: OECD Publishing. https://www.oecd-ilibrary.org/education/oecd-education-working-papers_19939019
  • Balcı, M., ve Melanlıoğlu, D. (2020). “Türkçenin Yabancı Dil Programı” Üzerine. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KÜSBD), 10(2), 173-198.
  • Barası, M. (2020). 2018 Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programının 21. Yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi.
  • Beers, S. Z. (2011). 21st Century Skills: Preparing Students for Their Future. Web: https://www.mheonline.com/mhmymath/pdf/21st_century_skills.pdf adresinden 22 Ekim 2021 tarihinde alınmıştır.
  • Belet Boyacı, Ş. D. ve Güney Özer M. (2019). Öğrenmenin Geleceği: 21 yüzyıl becerileri perspektifiyle Türkçe dersi öğretim programları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(2), 708-738.
  • Durukan, E. ve Maden, S. (2013). Yabancılara Türkçe Öğretimi Programı Geliştirme. M. Durmuş ve A. Okur (Ed.), Yabancılara Türkçe öğretimi el kitabı içinde (1. Baskı, s. 511-526). Grafiker Yayınları.
  • Gelen, İ. (2017) P21-Program ve öğretimde 21. yüzyıl becerileri çerçeveleri (ABD uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • Gültekin, M. (2014). Dünyada ve Türkiye’de ilköğretim programlarındaki yönelimler. İlköğretim Online, 13(3), 726-745.
  • Güngör, H. (2021). 21. yüzyıl becerileri bağlamında yabancı dil olarak Türkçe öğretimi. H. Erdem Çocuk ve T. Soysal (Ed.), 21. Yüzyıl Becerileri ve Türkçe Eğitimi içinde (1 Baskı, s.187-198). Nobel Yayınları.
  • Kurudayıoğlu, M. ve Gociaoğlu, B. (2021). 21. yüzyıl becerilerinin tanımlanması. H. Erdem Çocuk ve T. Soysal (Ed.), 21. Yüzyıl Becerileri ve Türkçe Eğitimi içinde (1. Baskı, s. 1-16). Nobel Yayınları.
  • Kurudayıoğlu, M. ve Soysal, T. (2019). 2018 Türkçe öğretim programı kazanımlarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 483-496.
  • McCoog, I. J. (2008). 21st Century Teaching and Learning. Education Resource Center. Web: https://eric.ed.gov/?id=ED502607 adresinden 15 Ekim 2021 tarihinde alınmıştır.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı. Ankara: Talim Terbiye Kurulu.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı. Ankara: MEB.
  • Öncül, R. (2000). Eğitim Bilimleri Sözlüğü (2. Cilt). MEB Yayınları.
  • Partnership for 21st Century Learning (2015). P21 Framework Definitions. Web: https://www. battelleforkids.org/networks/p21/frameworks-resources adresinden 25 Eylül 2021 tarihinde alınmıştır.
  • Türk Dil Kurumu. (2005). Türkçe Sözlük (9.Baskı). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Telc (2013). Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi-Öğrenim, Öğretim ve Değerlendirme. Germany: Telc GmbH.
  • Tiryaki, E. N. (2021). 21. yüzyıl becerileri ve Türkçe öğretim programı. H. Erdem Çocuk ve T. Soysal (Ed.), 21. Yüzyıl Becerileri ve Türkçe Eğitimi içinde (1. Baskı. s.123-143). Nobel Yayınları.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bahar Ekin 0000-0003-1526-2567

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Ekin, B. (2022). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretim Programındaki B1 Seviyesi Kazanımlarının 21. Yüzyıl Becerileri Açısından İncelenmesi. Uluslararası Türkçe Öğretimi Araştırmaları Dergisi, 2(1), 1-19. https://doi.org/10.47834/utoad.17