In this study, the design of an electro-mechanical fin loading system which is utilized to simulate the effects of the aerodynamic moment occurring in an atmospheric flight on a missile system is dealt with. In this extent, the dynamic modeling of the dedicated loading system is constructed and then the control system is designed on that model. As the control algorithm, the classical control system operating with regard of the PID (proportional plus integral plus derivative) control action and the robust control system designed according to the H∞ norm are taken into consideration. Once the mentioned control systems are built, the relevant computer simulations are performed with the inclusion of a realistic control actuation system model in accordance with the consistent numerical values of the necessary parameters. As a result of this work, it is observed that the robust control system yields more satisfactory results than its classical counterpart even under more severe conditions.
fin loading system classical control robust control aerodynamic load control actuation system
Bu çalışmada, atmosfer içerisinde uçan bir füzeye etkiyen aerodinamik moment etkisinin yerde benzetimini yapmak amacıyla tasarlanan elektromekanik eyletimli bir kanat yükleme cihazının tasarımı ele alınmaktadır. Bu kapsamda, göz önüne alınan kanat yükleme cihazının dinamik modeli çıkarılmış ve ardından bu model üzerine denetim sistemi tasarlanmıştır. Denetim sistemi olarak, PID (oransal, tümlevsel ve türevsel) denetim işlemini esas alan klasik denetim sistemi ile H∞ normunu esas alarak sentezlenen gürbüz denetim sistemi uygulanmıştır. Denetim sistemi oluşturulduktan sonra, ilgili parametreler için belirlenen tutarlı sayısal değerler kullanılarak modellenen gerçekçi bir kontrol tahrik sistemi de toplam sistem şemasına dahil edilerek bilgisayar benzetimleri gerçekleştirilmiştir. Benzetimler sonucunda, çok daha zorlu işletim koşulları altında dahi gürbüz denetim sisteminin klasik denetim sistemine nazaran daha tatminkâr çıktılar ürettiği gözlenmiştir.
kanat yükleme cihazı klasik denetim gürbüz denetim aerodinamik yük kontrol tahrik sistemi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Otomasyon Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 1 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr