Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HEMZEMİN GEÇİTLERDE ALT/ÜST GEÇİT İYİLEŞTİRMELERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2019, , 243 - 252, 30.04.2019
https://doi.org/10.17482/uumfd.425489

Öz

Demiryolu kazaları incelendiğinde kaza
potansiyeli en yüksek kesimlerin hemzemin geçitler olduğu görülmektedir.
Hemzemin geçitlerde meydana gelen çarpışmaları azaltmak ya da önlemek için,
bazı iyileştirilmeler yaparak bu noktalarda trafik güvenliğini artırmak
mümkündür. Türkiye’de hemzemin geçit iyileştirmeleri, “Demiryolu Hemzemin
Geçitlerinde Alınacak Tedbirler ve Uygulama Esasları Hakkındaki Yönetmeliği”
esas alınarak belirlenmektedir. İlgili yönetmelikte, hemzemin geçitte
uygulanacak koruma sistemleri, trenin hızına ve seyir momenti verilerine göre
belirli şartlara bağlanmıştır. Hemzemin geçitlerde yapılacak iyileştirmelerin,
özellikle alt/üst geçit şeklindeki yüksek maliyetli iyileştirmelerin
seçilmesinde daha fazla faktörün dikkate alınması faydalı olacaktır. Bu
çalışmada, alt/üst geçit şeklindeki iyileştirme gereksinimi olan hemzemin
geçitlerin belirlenmesi için, hız ve seyir momenti ile birlikte diğer bazı parametreleri
de dikkate alan bir puanlama tablosu oluşturulmuştur. Puanlama tablosu
oluşturulurken Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) puanlama yönteminden
yararlanılmıştır. 65 ve üzeri puana sahip hemzemin geçitlerin, alt/üst geçit
formuna dönüştürülebileceği değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • 1. Aoun, R. El Koursi, M. Lemaire, E. (2010). The cost benefit analysis of level crossing safety measures, Computers in Railways XII, 851-861. doi: 10.2495/CR100771
  • 2. Bozalioğlu, R. (2017). Hemzemin geçitlerde iyileştirmelerin seçimi ve maliyetlerinin karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 3. Deniz, O. (2010). Karayolu-Demiryolu Geçitlerinin Planlanması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 4. Erdoğdu, S., Dikmen A. (2015). Demiryolu Hemzemin Geçitleri Risk Ölçüm Modeli, 11.Ulaştırma Kongresi, TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası, 27-29 Mayıs, 2015, İstanbul.
  • 5. Haleem, K. Gan, A. (2015). Contributing factors of crash injury severity at public highway-railroad grade crossing in the U.S. Journal of Safety Research, (53-June), 23-29. doi: 10.1016/j.jsr.2015.03.005
  • 6. Railraod-Highway Grade Crossing Handbook, (2007). U.S. Department of Transportation Federal Highway Administration, Report No. FHWA-SA-07-010.
  • 7. Resmi Gazete: Demiryolu hemzemin geçitlerinde alınacak tedbirler ve uygulama esasları hakkında yönetmelikte değişiklik yapılmasına dair yönetmelik, 08.09.2016. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2016/09/20160908-12.htm (Erişim Tarihi: 31.05.2017).
  • 8. Rezvani, A. Cruz, R. and Thomas A. (2014). A new cost-benefit methodology for highway-railway grade crossing safety programs, European Transport Conference 2014, 20-34.
  • 9. Saaty, L.T. (1987). The analytic hierarchy process—what it is and how it is used. Mathematical Modelling, 9(3-5), 161-176.
  • 10. Slovak, R. El Koursi, E. M., Tordai, L. Woods, M. and Schnieder, E. (2008). D4 report on cost benefit analysis methods for level crossings. Safer European Level Crossing Appraisal and Technology Project, (SELCAT) 112-123.
  • 11. Topçu İ. (2000). Çok Ölçütlü Sorun Çözümüne Yönelik bir Bütünleşik Karar Destek Modeli, Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 12. Ulaşan ve Erişen Türkiye, Demiryolu (2017). Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Ankara. http://www.udhb.gov.tr/images/faaliyet/c19d85352980eaf.pdf (Erişim Tarihi: 05.03.2018)
  • 13. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Kaza Araştırma ve İnceleme Kurulu KAİK, (2013). Kazasız yollar emniyetli ulaşım-ulaştırma kaza istatistikleri, Ankara.
Yıl 2019, , 243 - 252, 30.04.2019
https://doi.org/10.17482/uumfd.425489

Öz

Kaynakça

  • 1. Aoun, R. El Koursi, M. Lemaire, E. (2010). The cost benefit analysis of level crossing safety measures, Computers in Railways XII, 851-861. doi: 10.2495/CR100771
  • 2. Bozalioğlu, R. (2017). Hemzemin geçitlerde iyileştirmelerin seçimi ve maliyetlerinin karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 3. Deniz, O. (2010). Karayolu-Demiryolu Geçitlerinin Planlanması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 4. Erdoğdu, S., Dikmen A. (2015). Demiryolu Hemzemin Geçitleri Risk Ölçüm Modeli, 11.Ulaştırma Kongresi, TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası, 27-29 Mayıs, 2015, İstanbul.
  • 5. Haleem, K. Gan, A. (2015). Contributing factors of crash injury severity at public highway-railroad grade crossing in the U.S. Journal of Safety Research, (53-June), 23-29. doi: 10.1016/j.jsr.2015.03.005
  • 6. Railraod-Highway Grade Crossing Handbook, (2007). U.S. Department of Transportation Federal Highway Administration, Report No. FHWA-SA-07-010.
  • 7. Resmi Gazete: Demiryolu hemzemin geçitlerinde alınacak tedbirler ve uygulama esasları hakkında yönetmelikte değişiklik yapılmasına dair yönetmelik, 08.09.2016. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2016/09/20160908-12.htm (Erişim Tarihi: 31.05.2017).
  • 8. Rezvani, A. Cruz, R. and Thomas A. (2014). A new cost-benefit methodology for highway-railway grade crossing safety programs, European Transport Conference 2014, 20-34.
  • 9. Saaty, L.T. (1987). The analytic hierarchy process—what it is and how it is used. Mathematical Modelling, 9(3-5), 161-176.
  • 10. Slovak, R. El Koursi, E. M., Tordai, L. Woods, M. and Schnieder, E. (2008). D4 report on cost benefit analysis methods for level crossings. Safer European Level Crossing Appraisal and Technology Project, (SELCAT) 112-123.
  • 11. Topçu İ. (2000). Çok Ölçütlü Sorun Çözümüne Yönelik bir Bütünleşik Karar Destek Modeli, Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 12. Ulaşan ve Erişen Türkiye, Demiryolu (2017). Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Ankara. http://www.udhb.gov.tr/images/faaliyet/c19d85352980eaf.pdf (Erişim Tarihi: 05.03.2018)
  • 13. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Kaza Araştırma ve İnceleme Kurulu KAİK, (2013). Kazasız yollar emniyetli ulaşım-ulaştırma kaza istatistikleri, Ankara.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Rüya Bozalioğlu Bu kişi benim

Ebru Arıkan Öztürk 0000-0002-4971-2442

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 21 Mayıs 2018
Kabul Tarihi 5 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Bozalioğlu, R., & Arıkan Öztürk, E. (2019). HEMZEMİN GEÇİTLERDE ALT/ÜST GEÇİT İYİLEŞTİRMELERİNİN BELİRLENMESİ. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 24(1), 243-252. https://doi.org/10.17482/uumfd.425489
AMA Bozalioğlu R, Arıkan Öztürk E. HEMZEMİN GEÇİTLERDE ALT/ÜST GEÇİT İYİLEŞTİRMELERİNİN BELİRLENMESİ. UUJFE. Nisan 2019;24(1):243-252. doi:10.17482/uumfd.425489
Chicago Bozalioğlu, Rüya, ve Ebru Arıkan Öztürk. “HEMZEMİN GEÇİTLERDE ALT/ÜST GEÇİT İYİLEŞTİRMELERİNİN BELİRLENMESİ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 24, sy. 1 (Nisan 2019): 243-52. https://doi.org/10.17482/uumfd.425489.
EndNote Bozalioğlu R, Arıkan Öztürk E (01 Nisan 2019) HEMZEMİN GEÇİTLERDE ALT/ÜST GEÇİT İYİLEŞTİRMELERİNİN BELİRLENMESİ. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 24 1 243–252.
IEEE R. Bozalioğlu ve E. Arıkan Öztürk, “HEMZEMİN GEÇİTLERDE ALT/ÜST GEÇİT İYİLEŞTİRMELERİNİN BELİRLENMESİ”, UUJFE, c. 24, sy. 1, ss. 243–252, 2019, doi: 10.17482/uumfd.425489.
ISNAD Bozalioğlu, Rüya - Arıkan Öztürk, Ebru. “HEMZEMİN GEÇİTLERDE ALT/ÜST GEÇİT İYİLEŞTİRMELERİNİN BELİRLENMESİ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 24/1 (Nisan 2019), 243-252. https://doi.org/10.17482/uumfd.425489.
JAMA Bozalioğlu R, Arıkan Öztürk E. HEMZEMİN GEÇİTLERDE ALT/ÜST GEÇİT İYİLEŞTİRMELERİNİN BELİRLENMESİ. UUJFE. 2019;24:243–252.
MLA Bozalioğlu, Rüya ve Ebru Arıkan Öztürk. “HEMZEMİN GEÇİTLERDE ALT/ÜST GEÇİT İYİLEŞTİRMELERİNİN BELİRLENMESİ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 1, 2019, ss. 243-52, doi:10.17482/uumfd.425489.
Vancouver Bozalioğlu R, Arıkan Öztürk E. HEMZEMİN GEÇİTLERDE ALT/ÜST GEÇİT İYİLEŞTİRMELERİNİN BELİRLENMESİ. UUJFE. 2019;24(1):243-52.

DUYURU:

30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir).  Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.

Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr