In this study,
the 51CrV4 spring steel was used as crash box material and its crashworthiness
was investigated. Crash boxes with cylinder and rectangular geometries were
designed in SolidWorks and nonlinear finite-element analysis was performed in
HyperWorks software. In addition, 51CrV4 spring steel was subjected to three
different heat treatments and their mechanical properties were determined by
tensile and hardness tests. The crashworthiness of structure was evaluated
taking into account the total energy absorbed, peak force and the specific
energy absorbed. It has been observed that heat treatment and geometric changes
have a serious impact on crashworthiness.
Thin-Walled Tubes Crashworthiness Mechanical Strength Crash Box
Bu çalışmada, 51CrV4 yay
çeliği çarpışma kutusu malzemesi olarak kullanılmış ve çarpışma dayanıklılığı
araştırılmıştır. Kare ve silindir kesit geometrisine sahip çarpışma kutuları
SolidWorks programında tasarlanmış olup lineer olmayan sonlu elemanlar analizi
ise HyperWorks yazılımında gerçekleştirilmiştir. Buna ek olarak, 51CrV4 çelik
malzemesi 3 farklı ısıl işleme maruz bırakılarak mekanik özellikleri çekme ve
sertlik testleri ile belirlenmiştir. Belirlenen mekanik özelliklere sahip
yapının çarpışma dayanıklılığı, emilen özgül enerji, maksimum çarpışma kuvveti
ve emilen toplam enerji hesaba katılarak değerlendirilmiştir. Isıl işlem
uygulamasının ve kesit geometrisinin çarpışma dayanıklılığı üzerinde ciddi bir
etkisi olduğu gözlemlenmiştir.
Ince-Cidarlı Tüpler Çarpışma Dayanıklılığı Mekanik Dayanım Çarpışma Kutusu
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 22 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr