In this study,
a frontal collision scenario (rigid wall test) is simulated in a computer
environment using a half vehicle model for two different sheets of steel that
are frequently used in automotive industry. The effects of materials, namely
FEE340 steels in HSLA (High-Strength Low Allow) family and DP600 steels in DP
(Dual Phase) family compared as front collision rails on crash performance of a
vehicle. Front bumper cross member, crash box and collision rail in the model
were designed using Siemens NX software. The pre-processing stage of collision
elements before the dynamic analysis was carried out using Altair Hypermesh
software. Abaqus software was used to create the dynamic analysis scenario of
the model and to solve the analysis. The amount of energy absorption by each
element, the total displacement, the level of the load transferred to the
passenger compartment and the crush force efficiency (CFE) results were
obtained from the simulations. According to the simulations results, although
the CFE coefficients of FEE340 and DP600 materials are close, when the FEE340
material was used, the force transferred to the passenger compartment was 32%
less, and the total displacement was 11% higher.
Crush analysis finite element method front collision rail FEE340 DP600
Bu çalışmada, otomotiv
endüstrisinde çok sık kullanılan iki farklı çelik malzeme için yarım araç modeli
kullanılarak önden çarpışma senaryosu (rijit duvar testi) bilgisayar ortamında
simule edilmiştir. Ön çarpışma kollarında kullanılan HSLA (High-Strength
Low-Alloy) çelik ailesi grubundaki FEE340 ve DP (Dual Phase) çelik ailesi
grubundaki DP600 malzemelerinin aracın çarpışma performansına olan etkileri
karşılaştırılmıştır. Modeldeki ön tampon traversi, çarpışma kutusu ve çarpışma
kolu Siemens NX yazılımı kullanılarak tasarlanmıştır. Tasarlanan çarpışma
elemanlarının ön işleme prosesi, Altair Hypermesh yazılımı kullanılarak
yapılmış ve dinamik analize hazır hale getirilmiştir. Modelin dinamik analiz
senaryosunu oluşturmak ve analizin çözümü için Abaqus yazılımı kullanılmıştır. Simülasyonlardan,
her bir eleman tarafından sönümlenen enerji miktarı, oluşan toplam deplasman,
yolcu kabinine iletilen yük miktarı ve çarpışma kuvveti verimliliği (CFE)
sonuçları elde edilmiştir. Bu veriler baz alınarak malzemelerin aracın çarpışma
performansına etkileri değerlendirilmiş ve sonuç olarak FEE340 ve DP600
malzemelerinin CFE katsayıları yakın çıkmasına karşın FEE340 malzemesinin yolcu
kabinine ilettiği kuvvetin %32 daha az, oluşturduğu deplasmanın %11 daha fazla
olduğu görülmüştür.
çarpışma analizi sonlu elemanlar ön çarpışma kolu FEE340 DP600
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 26 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr