The use of continuously variable transmission systems in many different areas such as aerospace, robotics, machinery and automotive industries as an alternative to conventional speed changers with constant ratio becomes widely.Especially in the automotive industry, these systems have been used increasingly, since they enable that internal combustion engines in vehicles run at optimal speeds, and consequently provide considerable fuel savings and therefore lower emission values and also they provide powerful acceleration and quiet working. CVT systems have several constructive variants such as belted, chained, balled, toroidal etc. In this paper, toroidal CVT systems based on elastohydrodynamic principles are concerned with, and fundamental works of last two decades in this field are reviewed. However, the relevant terminology and dynamics along with the control of these systems are briefly treated for better understanding of the literature mentioned. Attention is drawn to the lack of some significant issues in present research works, and potential future works are pointed out. This paper, to the authors’ knowledge, will be the first review on toroidal CVT systems in Turkish literature
Continuously Variable Transmission CVT Toroidal CVT Traction Drive CVT
Havacılık, robotik, makine ve otomotiv sanayi gibi birçok farklı alanlarda sabit çevrim oranlı hız dönüştürücülere alternatif sürekli değişken aktarma (SDA) sistemlerinin kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. Özellikle otomotiv sanayinde motorun sürekli optimum devirde çalışmasına imkan vererek önemli yakıt tasarrufu ve bunun sonucu daha düşük emisyon değerleri, yüksek ivmelenmeye ve sessiz çalışmaya imkan sağlamaları gibi nedenlerden dolayı son zamanlarda kullanımları artmaktadır. SDA sistemlerinin kayışlı, zincirli, bilyeli, toroidal vb. gibi birçok değişik çeşitleri mevcuttur. Bu çalışmada elastohidrodinamik ilkelere göre çalışan toroidal SDA sistemleri ele alınmış olup bunlar hakkında son yirmi yılda önem arz eden temel çalışmalar gözden geçirilmiştir. İncelenen literatürün daha iyi anlaşılmasına katkıda bulunması için konuya ilişkin terminolojiyle birlikte sistemlerin dinamiği ve kontrolüne de yer verilmiştir. Mevcut araştırma çalışmalarında bazı önemli konuların eksikliğine dikkat çekilmiş ve gelecekteki muhtemel çalışmalara işaret edilmiştir. Yazarların tespit edebildiği kadarıyla bu çalışma, toroidal SDA sistemleri üzerine Türkçe literatürde ilk inceleme çalışmasını oluşturmaktadır
Sürekli Değişken Aktarma SDA Toroidal SDA Çekme Güç Tahrikli SDA
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 19 Sayı: 1 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr