BibTex RIS Kaynak Göster

Hyperelastic Modelling and Finite Element Analysing of Rubber Bushing

Yıl 2015, Cilt: 20 Sayı: 1, 65 - 74, 13.03.2015
https://doi.org/10.17482/uujfe.58533

Öz

The objective of this paper is to obtain stiffness curves of rubber bushings which are used in automotive industry with hyperelastic finite element model. Hyperelastic material models were obtained with different material tests. Stress and strain values and static stiffness curves were determined. It is shown that, static stiffness curves are nonlinear. The level of stiffness affects the vehicle dynamics behaviour.

Kaynakça

  • Balaban, H. , 2006, ‘’Beyaz eşya sektöründe uygulanan düşürme testlerinin bilgisayarda simulasyonu’’, Gebze İleri Teknoloji Enstitüsü Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü, Tasarım Ve İmalat Mühendisliği Anabilimdalı, Yüksek Lisans Tezi
  • Dassault Systems, Abaqus / CAE 6.10 User’s Manual
  • Durmuş, A. ,Özgün, R.E. , Ülkü, S. ,2010,“Kauçuk–metal burçlarda kauçuk sertliği ve çaplama işleminin kopma mukavemetine etkisi“, 5. Otomotiv Teknolojileri Kongresi – OTEKON’ 10, 7-8 Haziran 2010, Bursa.
  • Karen, İ, Kaya, N., Öztürk, F.ve Korkmaz, İ., 2008, “Motor titreşim takozlarının istenen özelliklerde tasarımı ve doğrulaması”, 4. Otomotiv Teknolojileri Kongresi – OTEKON’ 08, 1-4 Haziran 2008, Bursa.
  • Megep, (2009). Kimya Teknolojisi “Lastik Hamuru Ham Maddeleri–2”, Ankara.
  • Tönük E., Ünlüsoy Y. S., 2001. “Prediction of automobile tire cornering force charecteristics by finite element modeling and analysis” Computers and Structures, 79, 1219-1232.

Kauçuk Burçların Hiperelastik Modellenmesi ve Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Analizi

Yıl 2015, Cilt: 20 Sayı: 1, 65 - 74, 13.03.2015
https://doi.org/10.17482/uujfe.58533

Öz

Bu çalışmada, otomotiv endüstrisinde kullanılan kauçuk burçların hiperelastik modellenmesi yapılmış ve sonlu elemanlar yöntemi ile statik analizleri gerçekleştirilerek rijitlik eğrileri çıkarılmıştır. Kauçuk malzemelerin hiperelastik malzeme modelleri malzeme testleri sonucu belirlenmiştir. Kauçuk burcun belli oranda x,y,z eksenleri yönünde sıkıştırılması ve eksenel yönde burulması sonucu oluşan gerilmeler ve yer değişimleri incelenerek statik rijitlik eğrileri çıkarılmıştır. Rijitlik eğrilerinin doğrusal olmayan karakteristikte olduğu belirlenmiştir. Burç rijitlik değerleri araçlarda sürüş dinamiğini etkileyen önemli parametrelerden birisidir.

Kaynakça

  • Balaban, H. , 2006, ‘’Beyaz eşya sektöründe uygulanan düşürme testlerinin bilgisayarda simulasyonu’’, Gebze İleri Teknoloji Enstitüsü Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü, Tasarım Ve İmalat Mühendisliği Anabilimdalı, Yüksek Lisans Tezi
  • Dassault Systems, Abaqus / CAE 6.10 User’s Manual
  • Durmuş, A. ,Özgün, R.E. , Ülkü, S. ,2010,“Kauçuk–metal burçlarda kauçuk sertliği ve çaplama işleminin kopma mukavemetine etkisi“, 5. Otomotiv Teknolojileri Kongresi – OTEKON’ 10, 7-8 Haziran 2010, Bursa.
  • Karen, İ, Kaya, N., Öztürk, F.ve Korkmaz, İ., 2008, “Motor titreşim takozlarının istenen özelliklerde tasarımı ve doğrulaması”, 4. Otomotiv Teknolojileri Kongresi – OTEKON’ 08, 1-4 Haziran 2008, Bursa.
  • Megep, (2009). Kimya Teknolojisi “Lastik Hamuru Ham Maddeleri–2”, Ankara.
  • Tönük E., Ünlüsoy Y. S., 2001. “Prediction of automobile tire cornering force charecteristics by finite element modeling and analysis” Computers and Structures, 79, 1219-1232.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Merve Erkek Bu kişi benim

Necmettin Kaya

Caner Güven Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 13 Mart 2015
Gönderilme Tarihi 24 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erkek, M., Kaya, N., & Güven, C. (2015). Kauçuk Burçların Hiperelastik Modellenmesi ve Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Analizi. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 20(1), 65-74. https://doi.org/10.17482/uujfe.58533
AMA Erkek M, Kaya N, Güven C. Kauçuk Burçların Hiperelastik Modellenmesi ve Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Analizi. UUJFE. Mart 2015;20(1):65-74. doi:10.17482/uujfe.58533
Chicago Erkek, Merve, Necmettin Kaya, ve Caner Güven. “Kauçuk Burçların Hiperelastik Modellenmesi Ve Sonlu Elemanlar Yöntemi Ile Analizi”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 20, sy. 1 (Mart 2015): 65-74. https://doi.org/10.17482/uujfe.58533.
EndNote Erkek M, Kaya N, Güven C (01 Mart 2015) Kauçuk Burçların Hiperelastik Modellenmesi ve Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Analizi. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 20 1 65–74.
IEEE M. Erkek, N. Kaya, ve C. Güven, “Kauçuk Burçların Hiperelastik Modellenmesi ve Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Analizi”, UUJFE, c. 20, sy. 1, ss. 65–74, 2015, doi: 10.17482/uujfe.58533.
ISNAD Erkek, Merve vd. “Kauçuk Burçların Hiperelastik Modellenmesi Ve Sonlu Elemanlar Yöntemi Ile Analizi”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 20/1 (Mart 2015), 65-74. https://doi.org/10.17482/uujfe.58533.
JAMA Erkek M, Kaya N, Güven C. Kauçuk Burçların Hiperelastik Modellenmesi ve Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Analizi. UUJFE. 2015;20:65–74.
MLA Erkek, Merve vd. “Kauçuk Burçların Hiperelastik Modellenmesi Ve Sonlu Elemanlar Yöntemi Ile Analizi”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, c. 20, sy. 1, 2015, ss. 65-74, doi:10.17482/uujfe.58533.
Vancouver Erkek M, Kaya N, Güven C. Kauçuk Burçların Hiperelastik Modellenmesi ve Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Analizi. UUJFE. 2015;20(1):65-74.

DUYURU:

30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir).  Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.

Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr