BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Gas Piston Actuated Opening-Closing Trunk Lid Mechanisms Used in Passenger Cars

Yıl 2015, Cilt: 20 Sayı: 2, 1 - 10, 08.05.2015
https://doi.org/10.17482/uujfe.20521

Öz

In this study, the gas piston actuated opening-closing trunk lid mechanisms used in passenger cars are investigated theoretically and experimentally. First, the position analysis of the mechanism which is a four-bar linkage has been carried out. Then the quasi-static analyzes according to the principle of virtual work have been made, and so the hand force, one of the most important parameters in terms of ergonomics, required for opening and closing the trunk lid has been calculated. In order to verify this developed model, the hand force has been determined also experimentally, performing the physical tests on an existing vehicle at Turkish Automobile Factory Inc. (TOFA). Eventually, it is observed that the results obtained from mathematical model and the experimental measurements are compatible each other. This established model will provide convenience for manufacturers to determine the hand force for different model of vehicles. 

Kaynakça

  • Baykuş B., Anlı E., Özkol İ. (2011), Design and Kinematic Analysis of a Parallel Mechanism to be Utilized as a Luggage Door by an Analogy to a Four-Bar Mechanism, Engineering, 3(4), 411-421.
  • Zhang S., Chen G. (2011), Design of Compliant Bistable Mechanism for Rear Trunk Lid of Cars, Intelligent Robotics and Applications, LNAI7101, 291-299.
  • Duran Y. (2009), Design of a mechanism for opening hatchback car baggage door, Master Thesis, METU.
  • Erdman, A.G., Sandor, G.N. (1984), Mechanism Design, Analysis and Synthesis Volume 1, Prentice-Hall, USA.
  • Erdman, A.G., Sandor, G.N. (1984), Mechanism Design, Analysis and Synthesis Volume 2, Prentice-Hall, USA.
  • Freudenstein, F. (1954), An Analytical Approach to the Design of Four-Link Mechanism, Transactions of the ASME, 76, 483-492.
  • Su, H., McCarthy, J.M. (2007), Synthesis of bistable compliant four-bar mechanisms using polynomial homotopy. Journal of Mechanical Design 129(10), 1094-1098.

Binek Araçlarda Kullanılan Gazlı Pistonlu Bagaj Kapağı Açma Kapama Mekanizmalarının İncelenmesi

Yıl 2015, Cilt: 20 Sayı: 2, 1 - 10, 08.05.2015
https://doi.org/10.17482/uujfe.20521

Öz

Bu çalışmada binek araçlarda kullanılan gazlı pistonlu bagaj kapağı açma-kapama mekanizmaları teorik ve deneysel olarak incelenmiştir. Öncelikle bir dört çubuk mekanizması olduğu açıkça görülen bu mekanizmanın konum analizi yapılmıştır. Daha sonra virtuel işler ilkesine göre sanki-statik analizler yapılmış ve böylece ergonomi açısından en önemli parametrelerden biri olan kapağı açma ve kapama için gerekli el kuvveti hesaplanmıştır. Kurulan bu modeli doğrulamak için Türk Otomobil Fabrikası A. Ş. (TOFAŞ)’ de mevcut olan bir araç üzerinde fiziksel testler yapılarak el kuvveti deneysel olarak da tespit edilmiştir. Nihayetinde, matematiksel modelden elde edilen sonuçlar ile deneysel ölçümlerden elde edilen sonuçların uyumlu olduğu görülmüştür. Kurulan bu model farklı model araçlar için el kuvvetinin bulunmasında üreticilere kolaylık sağlayacaktır.

Kaynakça

  • Baykuş B., Anlı E., Özkol İ. (2011), Design and Kinematic Analysis of a Parallel Mechanism to be Utilized as a Luggage Door by an Analogy to a Four-Bar Mechanism, Engineering, 3(4), 411-421.
  • Zhang S., Chen G. (2011), Design of Compliant Bistable Mechanism for Rear Trunk Lid of Cars, Intelligent Robotics and Applications, LNAI7101, 291-299.
  • Duran Y. (2009), Design of a mechanism for opening hatchback car baggage door, Master Thesis, METU.
  • Erdman, A.G., Sandor, G.N. (1984), Mechanism Design, Analysis and Synthesis Volume 1, Prentice-Hall, USA.
  • Erdman, A.G., Sandor, G.N. (1984), Mechanism Design, Analysis and Synthesis Volume 2, Prentice-Hall, USA.
  • Freudenstein, F. (1954), An Analytical Approach to the Design of Four-Link Mechanism, Transactions of the ASME, 76, 483-492.
  • Su, H., McCarthy, J.M. (2007), Synthesis of bistable compliant four-bar mechanisms using polynomial homotopy. Journal of Mechanical Design 129(10), 1094-1098.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ahmet Yıldız

Osman Kopmaz

Yusuf Gokyer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Mayıs 2015
Gönderilme Tarihi 7 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldız, A., Kopmaz, O., & Gokyer, Y. (2015). Binek Araçlarda Kullanılan Gazlı Pistonlu Bagaj Kapağı Açma Kapama Mekanizmalarının İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 20(2), 1-10. https://doi.org/10.17482/uujfe.20521
AMA Yıldız A, Kopmaz O, Gokyer Y. Binek Araçlarda Kullanılan Gazlı Pistonlu Bagaj Kapağı Açma Kapama Mekanizmalarının İncelenmesi. UUJFE. Ağustos 2015;20(2):1-10. doi:10.17482/uujfe.20521
Chicago Yıldız, Ahmet, Osman Kopmaz, ve Yusuf Gokyer. “Binek Araçlarda Kullanılan Gazlı Pistonlu Bagaj Kapağı Açma Kapama Mekanizmalarının İncelenmesi”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 20, sy. 2 (Ağustos 2015): 1-10. https://doi.org/10.17482/uujfe.20521.
EndNote Yıldız A, Kopmaz O, Gokyer Y (01 Ağustos 2015) Binek Araçlarda Kullanılan Gazlı Pistonlu Bagaj Kapağı Açma Kapama Mekanizmalarının İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 20 2 1–10.
IEEE A. Yıldız, O. Kopmaz, ve Y. Gokyer, “Binek Araçlarda Kullanılan Gazlı Pistonlu Bagaj Kapağı Açma Kapama Mekanizmalarının İncelenmesi”, UUJFE, c. 20, sy. 2, ss. 1–10, 2015, doi: 10.17482/uujfe.20521.
ISNAD Yıldız, Ahmet vd. “Binek Araçlarda Kullanılan Gazlı Pistonlu Bagaj Kapağı Açma Kapama Mekanizmalarının İncelenmesi”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 20/2 (Ağustos 2015), 1-10. https://doi.org/10.17482/uujfe.20521.
JAMA Yıldız A, Kopmaz O, Gokyer Y. Binek Araçlarda Kullanılan Gazlı Pistonlu Bagaj Kapağı Açma Kapama Mekanizmalarının İncelenmesi. UUJFE. 2015;20:1–10.
MLA Yıldız, Ahmet vd. “Binek Araçlarda Kullanılan Gazlı Pistonlu Bagaj Kapağı Açma Kapama Mekanizmalarının İncelenmesi”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, c. 20, sy. 2, 2015, ss. 1-10, doi:10.17482/uujfe.20521.
Vancouver Yıldız A, Kopmaz O, Gokyer Y. Binek Araçlarda Kullanılan Gazlı Pistonlu Bagaj Kapağı Açma Kapama Mekanizmalarının İncelenmesi. UUJFE. 2015;20(2):1-10.

DUYURU:

30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir).  Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.

Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr