In this study, stability of a monoblock gravity type quaywall was
studied based on the traditional pseudo-static approach as suggested by AYGM
Technical Code for Coastal and Port Structures in Seismic Zones (2008).
Sensitivity of design parameters to the stability of a generalized structure is
analyzed. Variability of the critical structure dimensions to the variability
of the design parameters in terms of sliding and overturning is studied.
Controlled (CD) and Minimum Damage (MD) performance levels were considered in
the evaluation of the results. Results indicated that overturning criteria
limits the structure dimensions for relatively small horizontal seismic
coefficient (kh) values, while the structure dimensions are limited
by the sliding criteria for relatively high values of kh. Friction
coefficient is found to be effective on the critical failure mode. Higher
values of friction coefficient causes a transition from overturning mode to
sliding mode at higher values of kh which results with smaller
structure dimensions.
Gravity type quaywall Pseudo–static analysis Seismic forces sensitivity analysis
Bu çalışmada ağırlık tipi monoblok bir rıhtım
yapısının kayma ve devrilmeye karşı güvenliği, AYGM Kıyı ve Liman Yapıları,
Demiryolları, Hava Meydanları İnşaatlarına İlişkin Deprem Teknik Yönetmeliğince
(2008) tanımlanan geleneksel pseudo-statik analiz yöntemi kullanılarak
değerlendirilmiştir. Basitleştirilmiş ağırlık tipi bir rıhtım yapısının tasarım
parametrelerine olan hassasiyetinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Sistemin
devrilme ve kayma güvenlikleri açısından limit boyutlarının tasarım
parametrelerinin değişimi ile değişkenliği incelenmiştir. Değerlendirmeler hem
Kontrollü Hasar (KH) hem de Minimum Hasar (MH) performans düzeyleri için
yapılmıştır. Sonuçlar göstermiştir ki; düşük eşdeğer deprem ivme katsayısı (kh)
değerlerinde yapı boyutunu belirleyen etki devrilme güvenliği olurken, kh
yükseldikçe kayma güvenliği belirleyici olmaktadır. Sürtünme katsayısının
kritik yıkılma modunun değişimini etkilediği, yüksek sürtünme katsayısının daha
yüksek kh değerlerinde devrilme modundan kayma moduna geçişe sebep
olduğu ve bunun sonucunda yapı boyutlarının küçüldüğü görülmüştür.
Ağırlık tipi rıhtım yapısı Pseudo–statik analiz Sismik kuvvetler Duyarlılık analizi
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2017 |
Kabul Tarihi | 25 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 22 Sayı: 2 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr