Bu çalışma pekiştirmeli öğrenme yöntemini kullanarak
araçların kritik aralık kabul kararlarının basit bir T-kavşakta modellemesini
sunmaktadır. Önerilen yaklaşım araçların ulaşım ağlarındaki nihai amaçlarının
bekleme sürelerini ve risklerini optimize edeceklerini varsayarak basit bir kritik
aralık kabul kararını pekiştirmeli öğrenme problemine çevirmektedir. Trafik
simülasyon yazılımında sürücüler kararlarının yol açacağı sonuçları bilmeyerek
hareket eder, fakat bir çok simülasyon episodu sonrasında eylemlerinin
sonuçlarını bekleme süresi ve risk şeklinde öğrenmeye başlarlar. Gerçek bir
dönel kavşağın Paramics trafik simülasyon modeli deneysel analizler için
kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre kullanılan bu simülasyon modeli “Q-learning”
öğrenme yöntemi kullanılınca sürücülerin kritik aralık kabul kararlarının
doğrulaması kolaylıkla yapılabilmektedir.
Pekiştirmeli öğrenme mikroskobik trafik simülasyonu kritik aralık kabulu Paramics dönel kavşak
This paper presents the use of reinforcement learning
approach for modeling vehicles' gap acceptance decisions at a stop-controlled
intersection. The proposed formulation translates a simple gap acceptance
decision into a reinforcement learning problem, assuming that drivers' ultimate
objective in a traffic network is to optimize wait-time and safety. Using an
off-the-shelf simulation tool, drivers are simulated without any notion of the
outcome of their decisions. From multiple episodes of gap acceptance decisions,
they learn from the outcome of their actions, i.e., wait-time and safety. A
real-world traffic circle simulation network developed in Paramics simulation
software is used to conduct experimental analyses. The results show that drivers'
gap acceptance behavior in microscopic traffic simulation models can easily be
validated with a high level of accuracy using Q-learning reinforcement-learning
algorithm.
Reinforcement learning traffic simulation gap acceptance Paramics traffic circle
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 8 Nisan 2016 |
Kabul Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 22 Sayı: 2 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr