This study presents a clustering and binary goal programming-based approach to create a balanced-exam schedule. The aim of the study is to create a balanced-exam schedule in terms of person workloads to achieve a certain level of satisfaction for students and professors. We first propose Ward’s method and k-means clustering algorithm for criticality level identification using credits, success ratios and types of classes. A goal programming model is then used to create an exam schedule using the criticality levels and other problem constraints. Proposed approach is illustrated with a real-life case study. We compare the exam schedule produced by the proposed approach with the real-life exam schedule. It is noted that a balanced-exam schedule is produced by our approach where the criticality levels of exams are considered. In addition, we also note that the proposed approach has a potential to be used for larger real-life exam scheduling problems.
Exam scheduling clustering k-means Ward’s method goal programming
Bu çalışma, dengeli bir sınav programı
oluşturmak için kümeleme ve hedef programlama tabanlı bir yaklaşım sunmaktadır.
Çalışmada, kişisel iş yükü açısından öğrencileri ve öğretim üyelerini belirli
bir düzeyde memnun edecek, dengeli bir sınav programı oluşturmak
amaçlanmaktadır. Bu kapsamında öncelikle, derslerin kredisi, başarı oranı ve
türü olmak üzere üç parametre kullanılarak sınav kritiklik seviyelerinin
belirlenmesi için k-ortalamalar kümeleme
algoritması önerilmektedir. Daha sonra, belirlenen kritiklik seviyeleri ve
diğer problem kısıtları dikkate alınarak bir hedef programlama modeli ile sınav
çizelgesi oluşturulmaktadır. Önerilen yaklaşım, bir gerçek hayat problemi
üzerinde örneklendirilmiştir. Yaklaşım sonucu oluşturulan çizelge, gerçek
hayatta oluşturulan çizelge ile karşılaştırıldığında, sınavların kritiklik seviyelerini
de dikkate alan dengeli bir sınav çizelgesinin oluşturulduğu görülmektedir.
Buna ek olarak, önerilen yaklaşımın daha büyük boyutlu gerçek hayat problemlerinde
de kullanılma potansiyeli bulunmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 5 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 23 Sayı: 1 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr