Otomotiv endüstrisi son otuz yıldır
istikrarlı bir şekilde büyümekte ve sürekli olarak dünyada teknoloji ve üretim
süreçlerini geliştirmek için çalışmalarını devam ettirmektedir. Otomotiv
şirketleri, artan sayıda firma ve gelişen teknolojik ürünler sonucunda müşteri
beklentilerindeki hızlı artış nedeniyle büyük bir rekabetle karşı karşıyadır.
Rekabet edebilmek için otomotiv üreticilerinin, araç ağırlığı, çarpışma güvenliği,
yakıt emisyonları ve araç konforu gibi müşterilerin ve hükümetlerin
beklentilerini karşılaması gerekiyor. Rekabetin sürdürülebilir olmasını
sağlamak için, şirketler daha hassas operasyonlarla daha az işleme maliyeti
gerektiren daha hafif ve daha verimli parçalar tasarlamalıdır. Son zamanlarda,
yakıt tüketimi ve hava kirliliği ile ilgili endişeler bildirilmiştir. Meta-sezgisel
optimizasyon yöntemleri, son yirmi yıl içinde araç bileşeninin optimizasyonu
için yaygın olarak kullanılmaktadır. Meta-sezgisel optimizasyon
yaklaşımlarından biri olan diferansiyel delişim (DE) algoritması araç
süspansiyon sistemlerinde kullanılan yay tasarımının optimizasyonunda
kullanılmıştır. Bu çalışmada kullanılan yayın kütlesi % 29.3
oranında azaltılmıştır. Elde edilen veriler DE algoritmasının literatürde yer
alan diğer evrimsel optimizasyon yöntemlerinden, genetik algoritma, yapay arı kolonisi
algoritması ve parçacık sürüsü algoritmasından daha iyi çözümler sunduğunu
göstermektedir.
The automotive industry has been growing
steadily and paying attention to develop
technologies and production processes in the world. Automotive companies are
facing great competition due to the
increasing number of companies and the rapid increase in customer expectations
as a result of developing technological products. In order to compete, automotive manufacturers need to meet the
expectations of customers and governments, such as vehicle weight, collision
safety, fuel emissions and vehicle
comfort. In order to ensure that
competition is sustainable, companies should design lighter and more efficient
parts that require less processing costs with more precise operations.
Recently, concerns about fuel consumption and air pollution have been reported. Meta-heuristic optimization
methods have been widely used for
optimization of vehicle component over the past three decades. In this paper, differential evolution (DE)
algorithm is used for optimization of the coil spring design, which is one of the
suspension spring types. Using the DE algorithm, the mass of the
coil spring decreased by about 29.3 %. The results show that the DE algorithm
provides better solutions as previous methods in the literature.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 8 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 23 Sayı: 3 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr