Main aim of this study is to perform Finite
Element Analysis (FEA) on a car Daytime Running Light (DRL) with validated
system modal parameters (like damping ratio) and with measured acceleration
signals during shock tests. As a result, calculated stress and strain values
could be closer to real values. In addition, results and calculation time for
transient analysis and Response Spectrum (RS) analysis are compared. Outcome of
this comparison is to evaluate feasibility of RS calculation during design
stage. In this study, SAE J577 shock and 6ms duration 30g amplitude half sine
shock tests have been applied on DRL. During tests; acceleration and strain
measurements have been performed. Measured acceleration signals have been
applied on updated FEA model as load inputs and transient FEA has been
performed. Strain results of FEA and measured strain signals during test have
been compared. RS calculations have been done from measured accelerations and
RS analysis has been performed. Results and calculation time of transient
analysis and RS analysis have been compared.
Shock Response Spectrum SAE J577 Shock Test Automotive Lighting Car Daytime Running Light Half Sine Shock Test
Çalışmanın
amacı, bir binek araç gündüz farının Modal Parametreleri Güncellenmiş Sonlu Elemanlar
Modelini (MPGSEM) ve şok testlerinden ölçülen ivme sinyallerini kullanarak
sonlu eleman analizini yapmak ve elde edilen sonuçları testlerden ölçülen
gerilme ve birim uzama değerleri ile karşılaştırmaktır. Diğer bir amaç ise
zamana bağlı analiz sonuçları ile doğrusal bir analiz tipi olan Cevap Spektrumu
(CS) analiz sonuçlarının ve analiz sürelerinin karşılaştırılmasıdır. Çalışmada
bir gündüz farına SAE J577 test metodu ile mekanik şok testi ve 30 g genliğinde
yarım sinüs şok testleri uygulanmıştır. İvme ölçerler ile bağlantı noktaları
üzerinden ivme sinyalleri ve bağlantı braketleri üzerine bağlanan birim uzama
ölçerler ile birim uzama sinyalleri ölçülmüştür. Ölçülen ivme sinyalleri MPGSEM
bağlantı noktaları üzerinden gündüz farına uygulanmış ve zamana bağlı analiz
yapılmıştır. Analiz sonucunda birim uzama ölçer bağlanan nokta üzerinden birim
uzama sonuçları alınmış ve test sonucu ölçülen değerler ile karşılaştırma
yapılmıştır. İvme sinyalleri üzerinden şok cevabı ivme spektrumları hesaplanmış
ve CS analizi sırasında bağlantı noktalarında yük girdisi olarak kullanılmıştır.
CS analiz sonuçları ve çözüm süresi, zamana bağlı analiz sonuçları ve çözüm
süresi ile karşılaştırılmıştır.
Otomotiv Aydınlatma Şok Cevap Spektrumu SAE J577 Şok Testi Binek Araç Gündüz Farı Yarım Sinüs Şok Testi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 23 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 24 Sayı: 1 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr