Yıl 2019, Cilt 24 , Sayı 1, Sayfalar 1 - 12 2019-04-30

BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI
Shock Tests on Car Daytime Running Light and FEA Validation Study

Barış EDİZ [1] , Erhan AY [2] , Taner ÇAL [3] , Sevda TELLİ ÇETİN [4]


Çalışmanın amacı, bir binek araç gündüz farının Modal Parametreleri Güncellenmiş Sonlu Elemanlar Modelini (MPGSEM) ve şok testlerinden ölçülen ivme sinyallerini kullanarak sonlu eleman analizini yapmak ve elde edilen sonuçları testlerden ölçülen gerilme ve birim uzama değerleri ile karşılaştırmaktır. Diğer bir amaç ise zamana bağlı analiz sonuçları ile doğrusal bir analiz tipi olan Cevap Spektrumu (CS) analiz sonuçlarının ve analiz sürelerinin karşılaştırılmasıdır. Çalışmada bir gündüz farına SAE J577 test metodu ile mekanik şok testi ve 30 g genliğinde yarım sinüs şok testleri uygulanmıştır. İvme ölçerler ile bağlantı noktaları üzerinden ivme sinyalleri ve bağlantı braketleri üzerine bağlanan birim uzama ölçerler ile birim uzama sinyalleri ölçülmüştür. Ölçülen ivme sinyalleri MPGSEM bağlantı noktaları üzerinden gündüz farına uygulanmış ve zamana bağlı analiz yapılmıştır. Analiz sonucunda birim uzama ölçer bağlanan nokta üzerinden birim uzama sonuçları alınmış ve test sonucu ölçülen değerler ile karşılaştırma yapılmıştır. İvme sinyalleri üzerinden şok cevabı ivme spektrumları hesaplanmış ve CS analizi sırasında bağlantı noktalarında yük girdisi olarak kullanılmıştır. CS analiz sonuçları ve çözüm süresi, zamana bağlı analiz sonuçları ve çözüm süresi ile karşılaştırılmıştır. 

Main aim of this study is to perform Finite Element Analysis (FEA) on a car Daytime Running Light (DRL) with validated system modal parameters (like damping ratio) and with measured acceleration signals during shock tests. As a result, calculated stress and strain values could be closer to real values. In addition, results and calculation time for transient analysis and Response Spectrum (RS) analysis are compared. Outcome of this comparison is to evaluate feasibility of RS calculation during design stage. In this study, SAE J577 shock and 6ms duration 30g amplitude half sine shock tests have been applied on DRL. During tests; acceleration and strain measurements have been performed. Measured acceleration signals have been applied on updated FEA model as load inputs and transient FEA has been performed. Strain results of FEA and measured strain signals during test have been compared. RS calculations have been done from measured accelerations and RS analysis has been performed. Results and calculation time of transient analysis and RS analysis have been compared.

 

  • Bathe, K.G. (1982) Finite element procedures in engineering analysis. Prentice-Hall, Inc. 199 pp.
  • Ding ,MY. (2011) Shock Analysis of Electronic Components, ANSYS Inc.
  • Ediz, B. ve Telli Çetin, S. (2017). Binek Araç Gündüz Farının Modal Parametrelerinin Belirlenmesi ve Sonlu Elemanlar Modelinin Güncellenmesi, Uludag University Journal of The Faculty of Engineering, 22 (3), 1-10. doi: 10.17482/uumfd.338843.
  • J577-201509 , (2015). Vibration test machine and operation procedure, SAE International, United States.
  • Schrader, CD. (2006) Dynamic Structural Simulation of the SAE J577 Vibration Test, SAE Technical Paper Series. doi: 10.4271/2006-01-048.
Birincil Dil tr
Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yazar: Barış EDİZ
Kurum: Magneti Marelli Mako Elektrik Sanayi ve Ticaret A.Ş. Bursa
Ülke: Turkey


Yazar: Erhan AY
Kurum: Magneti Marelli Mako Elektrik Sanayi ve Ticaret A.Ş
Ülke: Turkey


Yazar: Taner ÇAL
Kurum: Magneti Marelli Mako Elektrik Sanayi ve Ticaret A.Ş
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0002-3281-9112
Yazar: Sevda TELLİ ÇETİN (Sorumlu Yazar)
Kurum: ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ,MÜHENDİSLİK FAK. MAKİNE MÜH.BÖL:
Ülke: Turkey


Tarihler

Başvuru Tarihi : 26 Nisan 2018
Kabul Tarihi : 23 Kasım 2018
Yayımlanma Tarihi : 30 Nisan 2019

Bibtex @araştırma makalesi { uumfd418556, journal = {Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering}, issn = {2148-4147}, eissn = {2148-4155}, address = {}, publisher = {Bursa Uludağ Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {24}, pages = {1 - 12}, doi = {10.17482/uumfd.418556}, title = {BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI}, key = {cite}, author = {EDİZ, Barış and AY, Erhan and ÇAL, Taner and TELLİ ÇETİN, Sevda} }
APA EDİZ, B , AY, E , ÇAL, T , TELLİ ÇETİN, S . (2019). BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI. Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering , 24 (1) , 1-12 . DOI: 10.17482/uumfd.418556
MLA EDİZ, B , AY, E , ÇAL, T , TELLİ ÇETİN, S . "BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI". Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering 24 (2019 ): 1-12 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/uumfd/issue/43494/418556>
Chicago EDİZ, B , AY, E , ÇAL, T , TELLİ ÇETİN, S . "BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI". Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering 24 (2019 ): 1-12
RIS TY - JOUR T1 - BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI AU - Barış EDİZ , Erhan AY , Taner ÇAL , Sevda TELLİ ÇETİN Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.17482/uumfd.418556 DO - 10.17482/uumfd.418556 T2 - Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 12 VL - 24 IS - 1 SN - 2148-4147-2148-4155 M3 - doi: 10.17482/uumfd.418556 UR - https://doi.org/10.17482/uumfd.418556 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI %A Barış EDİZ , Erhan AY , Taner ÇAL , Sevda TELLİ ÇETİN %T BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI %D 2019 %J Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering %P 2148-4147-2148-4155 %V 24 %N 1 %R doi: 10.17482/uumfd.418556 %U 10.17482/uumfd.418556
ISNAD EDİZ, Barış , AY, Erhan , ÇAL, Taner , TELLİ ÇETİN, Sevda . "BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI". Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering 24 / 1 (Nisan 2019): 1-12 . https://doi.org/10.17482/uumfd.418556
AMA EDİZ B , AY E , ÇAL T , TELLİ ÇETİN S . BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI. JFE. 2019; 24(1): 1-12.
Vancouver EDİZ B , AY E , ÇAL T , TELLİ ÇETİN S . BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI. Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering. 2019; 24(1): 12-1.