The oily wastewater depending
on the source, has a very complex composition, such as suspended and dissolved
solids, organic salts, oil and grease, aliphatic and aromatic hydrocarbons,
sulfides and metals. Because of this content, it poses a danger to land, water,
air and human life. Therefore, oil wastewater treatment has become a problem
requiring urgent solution, and studies on treatment techniques have recently
gained momentum. Many methods such as electrochemical treatment, membrane
filtration, biological treatment and hybrid technologies are used for the
treatment of oil-containing wastewater. Electrochemical treatment, membrane
filtration, biological treatment, hybrid technologies are some of these
methods. The aim of this study is to design a chemical and biological treatment
system that will provide the discharge limits by determining the chemical
treatability of the wastewater from a fuel storage facility. According to the
results of the research, COD removal efficiency was determined as 94%,
suspended solids removal efficiency was 96% and oil grease removal efficiency
was 98% after treatment with acid cracking, dissolved air flotation and
activated sludge system.
Petrol
içeren atık sular, tehlikeli içeriği nedeni ile toprak, su, hava ve insan
hayatına karşı bir tehlike oluşturmaktadır. Petrol endüstrisinden kaynaklanan atık
suyun arıtım teknikleri konusundaki çalışmalar son zamanlarda hız kazanmıştır.
Bu nedenle, petrol atık suyu arıtımı acil çözüm gerektiren bir problem haline
gelmiş olup, acilen araştırılması ve çözüm bulunması gerekmektedir. Petrol
içeren atık suyun arıtılması için pek çok yöntem uygulanmaktadır.
Elektrokimyasal arıtım, membran filtrasyonu, biyolojik arıtım, hibrid teknolojiler
bu yöntemlerden bazılarıdır. Bu çalışmanın amacı, bir akaryakıt depolama tesisinden kaynaklanan
atık suların kimyasal arıtıla
bilirliğini belirleyerek, deşarj limitlerini sağlayacak bir kimyasal ve
biyolojik arıtma sistemini tasarlamaktır. Araştırma sonuçlarına göre asit
kraking, çözünmüş hava flotasyonu ve aktif çamur sisteminden oluşan arıtma
sisteminin ardından KOİ giderim verimi %94, askıda katı madde giderim verimi
%96 ve yağ gres giderim verimi %98
olarak tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 4 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 24 Sayı: 1 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr