Yıl 2019, Cilt 24 , Sayı 2, Sayfalar 489 - 498 2019-08-30

ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ

İbrahim Halil DEMİR [1] , Necmettin KAYA [2]


Bu makalede, binek ve ticari araçların bagaj hacimlerinin uluslararası standartlara göre hesaplanabilmesi için bilgisayar destekli tasarım (CAD) yazılımı içerisinde çalışan bir yerleşim algoritması geliştirilmiş, algoritma kodlanarak örnek modeller üzerinde uygulanmıştır. Dış yüzeyleri ve iç yüzeyleri verilen bagaj geometrik modeli üzerinde, ISO ve DIN standartlarında yer alan yöntem referans alarak bagaj içine konulan hacimsel blokların dik yerleşim düzenlerine göre dizilmesi gerçekleştirilmiş, maksimum sayıda bloğun sığdığı durum bagaj hacmi olarak belirlenmiştir. Bu sayede, yeni araç tasarım sürecinde zaman ve maliyet açısından önemli kazanımlar söz konusu olacak, mevcut durumda fiziksel ortamda manuel olarak yapılan ve zaman alan testler, araç tasarım sürecinde CAD ortamında daha kısa sürede gerçekleştirilebilecektir.
Araç Bagaj Hacmi, DIN 70020, ISO 3832
  • 1. Bischoff, E. ve Ratcliff, M. (1995) “Issues in the development of approachesto container loading, ” Omega, vol. 23, no. 4, pp. 377-390.
  • 2. Dereli, T. ve Daş, G.S. (2011) “A Hybrid Bee Algorithm for solving Container Loading Problems,” Applied Soft Computing, vol. 11, no. 2, pp. 2854-2862.
  • 3. Domingo, B.M., Ponnambalam, S.G. ve Kanagaraj, G. (2013) “A Differential Evolution Based Algorithm for Single Container Loading Problem” 2013 IEEE Symposium on Differential Evolution (SDE), pp. 105-111.
  • 4. Eisenbrand, F.,Funke, S., Karrenbauer, A., Reichel, J. ve Schömer, E. (2005), Packing a Trunk – nowwith a Twist!, Proceedings of the 2005 ACM Symposium on Solid and Physical Modeling (SPM 2005), Cambridge, Massachusetts, June 13 – 15, pp. 197-206.
  • 5. Eley, M. (2002) “Solving container loading problems by block arrangement, ” European Journal of Operational Research, vol. 141, no. 2, pp. 393-409.
  • 6. International Standard, ISO 3832, (2002). Passenger cars - Luggage compartments - Method of measuring reference volume, Third edition.
  • 7. Joung, Y-K. ve Noh SD. (2014) “Intelligent 3D Packing Using a Grouping Algorithm for Automotive Container Engineering” Journal of Computational Design and Engineering. Vol. 1, No. 2, pp. 140-151.
  • 8. Martello, S., Pisinger, D. ve Vigo, D. (2000) “Thethree-dimensionalbin packingproblem, ” Operations Research, vol. 48, no. 2, pp. 256-267.
  • 9. SAE International, (2011). Interpretation of SAE J1100 Cargo Volume Indices, 01-0779.
  • 10. Shellshear E., Bohlin R. ve Carlson JS. (2012) “A Combinatorial Packing Algorithm and Standard Trunk Geometry for ISO Luggage Packing,” in Proceedings of ASME IDETC/CIE, Chicago, Illinois, dETC2012-707778.
  • 11. Shellshear E., Bohlin R., Carlson JS. ve Tafuri S. (2015) “A Multi-threaded Memetic Packing Algorithm for the ISO Luggage Packing Problem” in 2015 IEEE International Conference on Automation Science and Engineering, pp. 1509-1514, Gothenburg, Sweden.
  • 12. Tiwari S., Fadel G. ve Fenyes P. (2010) “A Fast and Efficient Compact Packing Algorithm for SAE and ISO Luggage Packing Problems,” Journal of Computing and Information Science in Engineering, vol. 10, no. 2, p. 11.
Birincil Dil tr
Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Orcid: 0000-0001-9059-4591
Yazar: İbrahim Halil DEMİR
Kurum: ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, MAKİNE MÜHENDSİLİĞİ A.B.D.
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0002-8297-0777
Yazar: Necmettin KAYA (Sorumlu Yazar)
Kurum: ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ, MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ, MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Ülke: Turkey


Tarihler

Başvuru Tarihi : 30 Eylül 2018
Kabul Tarihi : 22 Temmuz 2019
Yayımlanma Tarihi : 30 Ağustos 2019

Bibtex @araştırma makalesi { uumfd465742, journal = {Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering}, issn = {2148-4147}, eissn = {2148-4155}, address = {}, publisher = {Bursa Uludağ Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {24}, pages = {489 - 498}, doi = {10.17482/uumfd.465742}, title = {ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ}, key = {cite}, author = {DEMİR, İbrahim Halil and KAYA, Necmettin} }
APA DEMİR, İ , KAYA, N . (2019). ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ. Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering , 24 (2) , 489-498 . DOI: 10.17482/uumfd.465742
MLA DEMİR, İ , KAYA, N . "ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ". Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering 24 (2019 ): 489-498 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/uumfd/issue/45830/465742>
Chicago DEMİR, İ , KAYA, N . "ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ". Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering 24 (2019 ): 489-498
RIS TY - JOUR T1 - ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ AU - İbrahim Halil DEMİR , Necmettin KAYA Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.17482/uumfd.465742 DO - 10.17482/uumfd.465742 T2 - Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering JF - Journal JO - JOR SP - 489 EP - 498 VL - 24 IS - 2 SN - 2148-4147-2148-4155 M3 - doi: 10.17482/uumfd.465742 UR - https://doi.org/10.17482/uumfd.465742 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ %A İbrahim Halil DEMİR , Necmettin KAYA %T ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ %D 2019 %J Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering %P 2148-4147-2148-4155 %V 24 %N 2 %R doi: 10.17482/uumfd.465742 %U 10.17482/uumfd.465742
ISNAD DEMİR, İbrahim Halil , KAYA, Necmettin . "ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ". Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering 24 / 2 (Ağustos 2019): 489-498 . https://doi.org/10.17482/uumfd.465742
AMA DEMİR İ , KAYA N . ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ. JFE. 2019; 24(2): 489-498.
Vancouver DEMİR İ , KAYA N . ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ. Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering. 2019; 24(2): 498-489.