Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 24 Sayı: 2, 489 - 498, 30.08.2019
https://doi.org/10.17482/uumfd.465742

Öz

Kaynakça

  • 1. Bischoff, E. ve Ratcliff, M. (1995) “Issues in the development of approachesto container loading, ” Omega, vol. 23, no. 4, pp. 377-390.
  • 2. Dereli, T. ve Daş, G.S. (2011) “A Hybrid Bee Algorithm for solving Container Loading Problems,” Applied Soft Computing, vol. 11, no. 2, pp. 2854-2862.
  • 3. Domingo, B.M., Ponnambalam, S.G. ve Kanagaraj, G. (2013) “A Differential Evolution Based Algorithm for Single Container Loading Problem” 2013 IEEE Symposium on Differential Evolution (SDE), pp. 105-111.
  • 4. Eisenbrand, F.,Funke, S., Karrenbauer, A., Reichel, J. ve Schömer, E. (2005), Packing a Trunk – nowwith a Twist!, Proceedings of the 2005 ACM Symposium on Solid and Physical Modeling (SPM 2005), Cambridge, Massachusetts, June 13 – 15, pp. 197-206.
  • 5. Eley, M. (2002) “Solving container loading problems by block arrangement, ” European Journal of Operational Research, vol. 141, no. 2, pp. 393-409.
  • 6. International Standard, ISO 3832, (2002). Passenger cars - Luggage compartments - Method of measuring reference volume, Third edition.
  • 7. Joung, Y-K. ve Noh SD. (2014) “Intelligent 3D Packing Using a Grouping Algorithm for Automotive Container Engineering” Journal of Computational Design and Engineering. Vol. 1, No. 2, pp. 140-151.
  • 8. Martello, S., Pisinger, D. ve Vigo, D. (2000) “Thethree-dimensionalbin packingproblem, ” Operations Research, vol. 48, no. 2, pp. 256-267.
  • 9. SAE International, (2011). Interpretation of SAE J1100 Cargo Volume Indices, 01-0779.
  • 10. Shellshear E., Bohlin R. ve Carlson JS. (2012) “A Combinatorial Packing Algorithm and Standard Trunk Geometry for ISO Luggage Packing,” in Proceedings of ASME IDETC/CIE, Chicago, Illinois, dETC2012-707778.
  • 11. Shellshear E., Bohlin R., Carlson JS. ve Tafuri S. (2015) “A Multi-threaded Memetic Packing Algorithm for the ISO Luggage Packing Problem” in 2015 IEEE International Conference on Automation Science and Engineering, pp. 1509-1514, Gothenburg, Sweden.
  • 12. Tiwari S., Fadel G. ve Fenyes P. (2010) “A Fast and Efficient Compact Packing Algorithm for SAE and ISO Luggage Packing Problems,” Journal of Computing and Information Science in Engineering, vol. 10, no. 2, p. 11.

ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ

Yıl 2019, Cilt: 24 Sayı: 2, 489 - 498, 30.08.2019
https://doi.org/10.17482/uumfd.465742

Öz

Bu makalede, binek ve
ticari araçların bagaj hacimlerinin uluslararası standartlara göre hesaplanabilmesi
için bilgisayar destekli tasarım (CAD) yazılımı içerisinde çalışan bir yerleşim
algoritması geliştirilmiş, algoritma kodlanarak örnek modeller üzerinde
uygulanmıştır. Dış yüzeyleri ve iç yüzeyleri verilen bagaj geometrik modeli
üzerinde, ISO ve DIN standartlarında yer alan yöntem referans alarak bagaj
içine konulan hacimsel blokların dik yerleşim düzenlerine göre dizilmesi
gerçekleştirilmiş, maksimum sayıda bloğun sığdığı durum bagaj hacmi olarak
belirlenmiştir. Bu sayede, yeni araç tasarım sürecinde zaman ve maliyet
açısından önemli kazanımlar söz konusu olacak, mevcut durumda fiziksel ortamda
manuel olarak yapılan ve zaman alan testler, araç tasarım sürecinde CAD
ortamında daha kısa sürede gerçekleştirilebilecektir.

Kaynakça

  • 1. Bischoff, E. ve Ratcliff, M. (1995) “Issues in the development of approachesto container loading, ” Omega, vol. 23, no. 4, pp. 377-390.
  • 2. Dereli, T. ve Daş, G.S. (2011) “A Hybrid Bee Algorithm for solving Container Loading Problems,” Applied Soft Computing, vol. 11, no. 2, pp. 2854-2862.
  • 3. Domingo, B.M., Ponnambalam, S.G. ve Kanagaraj, G. (2013) “A Differential Evolution Based Algorithm for Single Container Loading Problem” 2013 IEEE Symposium on Differential Evolution (SDE), pp. 105-111.
  • 4. Eisenbrand, F.,Funke, S., Karrenbauer, A., Reichel, J. ve Schömer, E. (2005), Packing a Trunk – nowwith a Twist!, Proceedings of the 2005 ACM Symposium on Solid and Physical Modeling (SPM 2005), Cambridge, Massachusetts, June 13 – 15, pp. 197-206.
  • 5. Eley, M. (2002) “Solving container loading problems by block arrangement, ” European Journal of Operational Research, vol. 141, no. 2, pp. 393-409.
  • 6. International Standard, ISO 3832, (2002). Passenger cars - Luggage compartments - Method of measuring reference volume, Third edition.
  • 7. Joung, Y-K. ve Noh SD. (2014) “Intelligent 3D Packing Using a Grouping Algorithm for Automotive Container Engineering” Journal of Computational Design and Engineering. Vol. 1, No. 2, pp. 140-151.
  • 8. Martello, S., Pisinger, D. ve Vigo, D. (2000) “Thethree-dimensionalbin packingproblem, ” Operations Research, vol. 48, no. 2, pp. 256-267.
  • 9. SAE International, (2011). Interpretation of SAE J1100 Cargo Volume Indices, 01-0779.
  • 10. Shellshear E., Bohlin R. ve Carlson JS. (2012) “A Combinatorial Packing Algorithm and Standard Trunk Geometry for ISO Luggage Packing,” in Proceedings of ASME IDETC/CIE, Chicago, Illinois, dETC2012-707778.
  • 11. Shellshear E., Bohlin R., Carlson JS. ve Tafuri S. (2015) “A Multi-threaded Memetic Packing Algorithm for the ISO Luggage Packing Problem” in 2015 IEEE International Conference on Automation Science and Engineering, pp. 1509-1514, Gothenburg, Sweden.
  • 12. Tiwari S., Fadel G. ve Fenyes P. (2010) “A Fast and Efficient Compact Packing Algorithm for SAE and ISO Luggage Packing Problems,” Journal of Computing and Information Science in Engineering, vol. 10, no. 2, p. 11.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İbrahim Halil Demir 0000-0001-9059-4591

Necmettin Kaya 0000-0002-8297-0777

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2019
Gönderilme Tarihi 30 Eylül 2018
Kabul Tarihi 22 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demir, İ. H., & Kaya, N. (2019). ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 24(2), 489-498. https://doi.org/10.17482/uumfd.465742
AMA Demir İH, Kaya N. ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ. UUJFE. Ağustos 2019;24(2):489-498. doi:10.17482/uumfd.465742
Chicago Demir, İbrahim Halil, ve Necmettin Kaya. “ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 24, sy. 2 (Ağustos 2019): 489-98. https://doi.org/10.17482/uumfd.465742.
EndNote Demir İH, Kaya N (01 Ağustos 2019) ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 24 2 489–498.
IEEE İ. H. Demir ve N. Kaya, “ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ”, UUJFE, c. 24, sy. 2, ss. 489–498, 2019, doi: 10.17482/uumfd.465742.
ISNAD Demir, İbrahim Halil - Kaya, Necmettin. “ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 24/2 (Ağustos 2019), 489-498. https://doi.org/10.17482/uumfd.465742.
JAMA Demir İH, Kaya N. ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ. UUJFE. 2019;24:489–498.
MLA Demir, İbrahim Halil ve Necmettin Kaya. “ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 2, 2019, ss. 489-98, doi:10.17482/uumfd.465742.
Vancouver Demir İH, Kaya N. ARAÇ BAGAJ HACMİNİN HESAPLANMASI İÇİN BİR ALGORİTMA GELİŞTİRİLMESİ. UUJFE. 2019;24(2):489-98.

DUYURU:

30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir).  Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.

Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr