Amortisör, araçlardaki süspansiyon sisteminin bir elemanıdır. Süspansiyon sistemi aracın yaylanmasını sağlar ve sarsıntıları emerek, sürüş konforunu arttırmak ve tekerleklerin zeminle temasını korumak için tasarlanmıştır. Amortisörler hem binek araçlarda hem de ticari araçlarda kullanılmaktadır. Bu çalışmada, ağır ticari araçlarda kullanılan amortisörlerde yer alan zıplama durdurucu tampon parçasının yük altındaki ömür dayanımı ve mekanik davranışı incelenmiştir. NBR, elastollan, Tecspak ve PA6 malzemeleri bu çalışmada test edilmiştir. Yüksek kuvvetler altında ve belirli sıcaklıklarda Tecspak ve PA6 malzemenin mekanik davranışının daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir.
Amortisör Zıplama tamponu NBR Elastollan Tecspak PA6 Sıcaklık Sönümleme kuvveti
Bu makalenin orijinal olduğunu, uluslararası yayın ve araştırma etiği kurallarına uygun olarak hazırlandığını ve etik komite izni veya herhangi bir özel izin gerektirmediğini beyan edilmiştir.
Maysan Mando
Bu çalışmada bana olan desteğinden dolayı eşim Eda ÜNALAN KAYA’ ya ve araştırmaya sağladığı katkıdan dolayı Enes ERFEN’ e teşekkür ederim. Bu çalışmaya olanak sağlayan MAYSAN MANDO’ ya teşekkürlerimi sunarım.
The shock absorber is a component of a vehicle's suspension system. The suspension system is designed to absorb shocks and vibrations, enhance ride comfort and maintain tire contact with the ground. Shock absorbers are used in both passenger and commercial vehicles. This study examined the fatigue life and mechanical behavior of the rebound bumper in shock absorbers used in heavy commercial vehicles under load. The materials tested in this study were NBR, Elastollan, Tecspak, and PA6. It was observed that Tecspak and PA6 exhibited superior mechanical behavior under high forces and specific temperatures.
Shock Absorber Rebound Bumper NBR Elastollan Tecspak PA6 Temperatures Damping Force
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Malzeme Mühendisliği (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 30 Temmuz 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 20 Ağustos 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 11 Aralık 2024 |
| Kabul Tarihi | 21 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 30 Sayı: 2 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr