BibTex RIS Kaynak Göster

Language in Medical Education: II The Place and Future of Turkish in Education Language

Yıl 2002, Cilt: 28 Sayı: 1, 33 - 35, 01.03.2002

Öz

The most important feature of medical education is not how it is introduced but in which language it is given. The success of the societies depends on their attachment to their own languages whilst their reciprocal conduct mainly depends on how they use the common language. This study is prepared in order to argue the effectiveness of Turkish language used in medical education from a viewpoint of its historical progression, and also to discuss its situation today and in near future. It was concluded that our language, Turkish, which has been under the influence of other languages for years must acquire its place in medical terminology as an independent language.

Tıp Eğitiminde Dil: II Eğitim Dilinde Türkçe'nin Yeri ve Geleceği

Yıl 2002, Cilt: 28 Sayı: 1, 33 - 35, 01.03.2002

Öz

Tıp eğitiminin en önemli özelliği nasıl verildiği değil hangi dilde verildiğidir. Toplumların başarıyı yakalaması kendi dillerini; karşılıklı iletişimi ise ortak dili kullanmalarına bağlıdır. Bu çalışma, tıp eğitiminde kullandığımız Türkçe'nin ne düzeyde etkin olduğunu tarihsel gelişiminin ışığında ortaya koymayı, günümüzdeki ve yakın gelecekteki durumunun tartışılmasını amaçlayarak hazırlanmıştır. Yıllarca başka dillerin baskısı altında kalan Türkçe'mizin özgür bir dil olarak tıbbî terminolojideki yerini alması gerektiği sonucuna varılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA35AD83ZA
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

N. Şimşek Cankur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 28 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cankur, N. Ş. (2002). Tıp Eğitiminde Dil: II Eğitim Dilinde Türkçe’nin Yeri ve Geleceği. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 28(1), 33-35.
AMA Cankur NŞ. Tıp Eğitiminde Dil: II Eğitim Dilinde Türkçe’nin Yeri ve Geleceği. Uludağ Tıp Derg. Mart 2002;28(1):33-35.
Chicago Cankur, N. Şimşek. “Tıp Eğitiminde Dil: II Eğitim Dilinde Türkçe’nin Yeri Ve Geleceği”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 28, sy. 1 (Mart 2002): 33-35.
EndNote Cankur NŞ (01 Mart 2002) Tıp Eğitiminde Dil: II Eğitim Dilinde Türkçe’nin Yeri ve Geleceği. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 28 1 33–35.
IEEE N. Ş. Cankur, “Tıp Eğitiminde Dil: II Eğitim Dilinde Türkçe’nin Yeri ve Geleceği”, Uludağ Tıp Derg, c. 28, sy. 1, ss. 33–35, 2002.
ISNAD Cankur, N. Şimşek. “Tıp Eğitiminde Dil: II Eğitim Dilinde Türkçe’nin Yeri Ve Geleceği”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 28/1 (Mart 2002), 33-35.
JAMA Cankur NŞ. Tıp Eğitiminde Dil: II Eğitim Dilinde Türkçe’nin Yeri ve Geleceği. Uludağ Tıp Derg. 2002;28:33–35.
MLA Cankur, N. Şimşek. “Tıp Eğitiminde Dil: II Eğitim Dilinde Türkçe’nin Yeri Ve Geleceği”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, c. 28, sy. 1, 2002, ss. 33-35.
Vancouver Cankur NŞ. Tıp Eğitiminde Dil: II Eğitim Dilinde Türkçe’nin Yeri ve Geleceği. Uludağ Tıp Derg. 2002;28(1):33-5.

ISSN: 1300-414X, e-ISSN: 2645-9027

Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi "Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License" ile lisanslanmaktadır.


Creative Commons License
Journal of Uludag University Medical Faculty is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

2023