BibTex RIS Kaynak Göster

A Questionnaire Study: Anatomy Education And Student's Views

Yıl 2003, Cilt: 29 Sayı: 2, 15 - 18, 01.06.2003

Öz

A questionnaire was prepared by the Anatomy Department of Medical School of the Uludag University and presented to 191 students in the beginning of the fourth semester to evaluate their thoughts about their anatomy education in the first and third semesters. 82.7 % of the students (n=158; 53% female and 47 % male) stated that choosing medicine to study was their own will. 68.6 % of the students (n=131) stated they were regularly attending the theoretical lectures in classrooms; 58% of these students think that these lectures are inadequate, while overall inadequacy is expressed by 52.9 % (n=101) of the students. The elective classes opened by the anatomy department were within the first five subjects to be preferred by 82 students (42.9%). Almost half of the students (49.7%) were in favor of studying by themselves. 67% of the students (n=128) requested that the anatomy lectures were to be fully integrated with the clinics. Cadaver was considered as “a must” in anatomy education by 91.1% of the students, while 176 (92.1%) asked for educational materials together with cadavers. Anatomy education was considered to make 45.5% of the students “feel studying in a medical school totally”, while 47.6% responded that the role of the anatomy education was “partly” the reason of such a feeling.

Bir Anket Çalışması: Anatomi Eğitimi ve Öğrencilerin Düşünceleri

Yıl 2003, Cilt: 29 Sayı: 2, 15 - 18, 01.06.2003

Öz

Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı tarafından bir anket oluşturulmuş ve 4. yarıyıl başlangıcındaki toplam 191 öğrenci, 1. ve 3. yarıyıllarda aldıkları anatomi eğitimi hakkındaki düşüncelerinin değerlendirilmesi amacıyla çalışmaya dahil edilmiştir. Tıp fakültesine kendi isteğiyle girdiğini ifade eden 158 öğrencinin (% 82.7), % 53'ünün kız % 47'sinin erkek olduğu görülmüştür. 131 öğrencinin (% 68.6) kuramsal derslere devam ettiği, 101 öğrencinin (% 52.9) dersleri yetersiz bulduğu ortaya çıkmıştır. Derslere devam eden öğrenciler de (n=131) ise bu oran % 58 olarak bulunmuştur. Kişisel çalışmayı 95 (% 49.7) öğrencinin tercih ettiği, 82 öğrencinin (% 42.9) ise seçmeli derslerde Anatomi Anabilim Dalı'nın açtığı seçmeli dersleri ilk beş sırada tercih ettiği gözlenmiştir. Ankete katılan öğrencilerden 128 (% 67) öğrencinin, anatomi ders konularının tümüyle klinik bilgilerle beraber verilmesini istedikleri; 174 öğrencinin (% 91.1) kadavra çalışmalarının anatomi eğitiminde mutlaka yer alması gerektiğini; 176 öğrencinin ise (% 92.1) kadavra dışı yardımcı ders araçlarının da kullanılması gerektiğini ifade ettikleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca, 91 öğrenci (% 47.6) verilen anatomi eğitiminin öğrenciyi tıp fakültesinde olduğunu hissettirme rolü için “kısmen” yanıtını verirken 87 öğrenci (% 45.5) “tamamıyla” yanıtını vermiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA47JP56HM
Bölüm Özgün Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İlknur Arı Bu kişi benim

Emel İrgil Bu kişi benim

İlker Mustafa Kafa Bu kişi benim

Erdoğan Şendemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 29 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arı, İ., İrgil, E., Kafa, İ. M., Şendemir, E. (2003). Bir Anket Çalışması: Anatomi Eğitimi ve Öğrencilerin Düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 29(2), 15-18.
AMA Arı İ, İrgil E, Kafa İM, Şendemir E. Bir Anket Çalışması: Anatomi Eğitimi ve Öğrencilerin Düşünceleri. Uludağ Tıp Derg. Haziran 2003;29(2):15-18.
Chicago Arı, İlknur, Emel İrgil, İlker Mustafa Kafa, ve Erdoğan Şendemir. “Bir Anket Çalışması: Anatomi Eğitimi Ve Öğrencilerin Düşünceleri”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 29, sy. 2 (Haziran 2003): 15-18.
EndNote Arı İ, İrgil E, Kafa İM, Şendemir E (01 Haziran 2003) Bir Anket Çalışması: Anatomi Eğitimi ve Öğrencilerin Düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 29 2 15–18.
IEEE İ. Arı, E. İrgil, İ. M. Kafa, ve E. Şendemir, “Bir Anket Çalışması: Anatomi Eğitimi ve Öğrencilerin Düşünceleri”, Uludağ Tıp Derg, c. 29, sy. 2, ss. 15–18, 2003.
ISNAD Arı, İlknur vd. “Bir Anket Çalışması: Anatomi Eğitimi Ve Öğrencilerin Düşünceleri”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 29/2 (Haziran 2003), 15-18.
JAMA Arı İ, İrgil E, Kafa İM, Şendemir E. Bir Anket Çalışması: Anatomi Eğitimi ve Öğrencilerin Düşünceleri. Uludağ Tıp Derg. 2003;29:15–18.
MLA Arı, İlknur vd. “Bir Anket Çalışması: Anatomi Eğitimi Ve Öğrencilerin Düşünceleri”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, c. 29, sy. 2, 2003, ss. 15-18.
Vancouver Arı İ, İrgil E, Kafa İM, Şendemir E. Bir Anket Çalışması: Anatomi Eğitimi ve Öğrencilerin Düşünceleri. Uludağ Tıp Derg. 2003;29(2):15-8.

ISSN: 1300-414X, e-ISSN: 2645-9027

Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi "Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License" ile lisanslanmaktadır.


Creative Commons License
Journal of Uludag University Medical Faculty is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

2023