H. pylori is a common infectious agent. In developing countries the individuals are infected frequently in relatively younger ages. Oraloral, gastric-oral and fecal-oral transmission is established. Household contacts, particularly infected mothers are known to spread the infection. Only in symptomatic cases, invasive and noninvasive tests are recommended for diagnosis of H.pylori. Although most of the infected children remain asymptomatic, H. pylori is a well-known reason of gastritis, recurrent abdominal pain and non-ulcer dyspepsia. The optimal therapeutic approach to H. pylori infection is not clear. But current suggestions indicate that the children with peptic ulcer and H. pylori infection should receive combined antibiotic (amoxicillin+ clarithromycine) and proton pump inhibitor therapy for 1-2 weeks
H.pylori, dünya üzerinde yaygın ve sık olarak rastlanan bir enfeksiyon etkenidir. H.pylori enfeksiyonu, gelişmekte olan ülkelerde gelişmiş ülkelere göre daha sık ve daha erken yaşta görülmektedir. Bulaş şeklinin, insandan insana; oral-oral, gastrik-oral veya fekal-oral yollarla olabileceği bildirilmiştir. Enfeksiyonun aile içi bulaş ile yayıldığı, bu konuda enfekte annelerin daha çok bulaş nedeni olduğu bilinmektedir. H.pylori enfeksiyonunun saptanmasına yönelik noninvaziv ve invaziv testler ancak klinik semptomların varlığında önerilmektedir. Klinik çalışmaların sonuçlarına göre, H.pylori gastritinin çocuklarda büyük ölçüde asemptomatik kalabileceği kabul edilmiştir. Klasik klinik tablo gastritis, tekrarlayan karın ağrısı ve nonülser dispepsidir. Çocuklarda tedavi yaklaşımları net olmamakla birlikte peptik ülser ve H.pylori pozitifliği saptanan hastaların tedavi edilmesi önerilmektedir. Çocuklarda yeğlenen güncel tedavi; geniş spektrumlu ikili antibiyotik ve proton pompası inhibitörlerinin 1–2 hafta süreyle uygulanmasıdır.
Diğer ID | JA55PJ79YD |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 33 Sayı: 2 |
Journal of Uludag University Medical Faculty is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.