Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

RASTGELE ORMAN ALGORİTMALARI İLE OTEL ÖZELLİKLERİ ANALİZİ

Yıl 2020, , 123 - 132, 31.12.2020
https://doi.org/10.33461/uybisbbd.756276

Öz

Günümüzde insanlar otel yelpazesinin çok geniş olması nedeniyle otel seçimlerini, kendi tercihleri doğrultusunda filtreleyerek gerçekleştirmek istemektedirler. Farklı yaş grupları ve çocuklu ailelerin otellerden beklentileri değişmektedir. Örneğin, çocuklu aileler çocuklarının da eğlenerek vakit geçirebilecekleri, denize yakın, kumlu plaja sahip olan otelleri tercih etmektedirler. Daha ileri yaş gruplarında sessiz, spa özellikleri olan oteller tercih edilebilmektedir. İnsanların tercihleri mevsimlere göre de değişiklik gösterebilmektedir. Bu nedenle otel rezervasyonu yapan şirketler için; belirli müşteri gruplarına, bütçeye, yerleşim bölgesine ve mevsimlere göre tercihlerin yorumlanabilmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmada müşteri tercihlerinin otel özellikleri bakımından yorumlanabilmesi için, ilk olarak otel özellikleri frekans analizi yöntemi ile azaltılmıştır. Kalan özellikler üzerinde Rastgele Orman Algoritmaları çalıştırılarak yaş gruplarına, mevsimlere ve çocuklu ailelere göre önemli otel özellikleri belirlenmiştir.

Destekleyen Kurum

SETUR

Kaynakça

  • Anonim, (2017). “Data types (Transact-SQL)”. https://docs.microsoft.com/en-us/sql/t-sql/data-types/data-types-transact-sql?view=sql-server-2017, Erişim T: 13.12.2020.
  • Aras G., Ayhan G., Sarıkaya M., Tokuç A., Sakar C., (2019). “Forecasting Hotel Room Sales within Online Travel Agencies by Combining Multiple Feature Sets”. 8th International Conference on Pattern Recognition Applications and Methods, 565-573.
  • Boz M., Canbazoğlu E., Özen Z., Gülseçen S., (2018). “Otel Rezervasyon İptallerinin Makine Öğrenmesi Yöntemleri ile Tahmin Edilmesi”. Veri Bilimi. 1(1): 7-14.
  • Breiman L., (2004). “Consistency for a simple model of random forests”. Technical Report 670, Technical report, Department of Statistics, University of California, Berkeley, USA.
  • Breiman L., (2001). “Random Forests”. Machine Learning.
  • Kasper W., Vela M., (2012). “Sentiment Analysis for Hotel Reviews”. Speech Technology, 4. 96-109.
  • Korkmaz D., Çelik E. H., Kapar M., (2018). “Sınıflandırma ve Regresyon Ağaçları ile Rastgele Orman Algoritması Kullanarak Botnet Tespiti”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 23 (3): 297-307.
  • Mavalankar, A., Gupta, A., Gandotra, C., Misra, R., (2019). “Hotel Recommendation System”. 10.13140/RG.2.2.27394.22728/1.
  • Pedregosa F., (2011). “Scikit-learn: Machine Learning in Python”, JMLR 12, pp. 2825-2830.
  • Sayar A., Turdaliev N., (2018). “Makine Öğrenmesi ile Adaptif Otel Öneri Sistemi”. 12th Turkish National Software Engineering Symposium, Istanbul, Turkiye.
  • Yılmaz H., (2014). “Random Forests Yönteminde Kayıp Veri Probleminin İncelenmesi ve Sağlık Alanında Bir Uygulama”. (Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Biyoistatistik Anabilim Dalı, Eskişehir, Türkiye.

HOTEL FEATURES ANALYSIS WITH RANDOM FOREST ALGORITHMS

Yıl 2020, , 123 - 132, 31.12.2020
https://doi.org/10.33461/uybisbbd.756276

Öz

Today people want to choose hotels by filtering them according to their different features, because the hotel range is very wide. The expectations of different age groups and families with children also vary. For example, today's families with children prefer hotels that are close to the sea, have sandy beach and features where their children can have fun. At older age groups, quiet, spa hotels can be preferred. The choices of people can also change according to the seasons. For this reason, hotel features that stand out according to certain customer groups, budget, residental area and seasons are important for companies that book hotels to form an accurate suggestion system. In this study, firstly, hotel features were reduced by frequency analysis method. The important features were determined for age groups, seasons and families with children by Random Forest Algorithms.

Kaynakça

  • Anonim, (2017). “Data types (Transact-SQL)”. https://docs.microsoft.com/en-us/sql/t-sql/data-types/data-types-transact-sql?view=sql-server-2017, Erişim T: 13.12.2020.
  • Aras G., Ayhan G., Sarıkaya M., Tokuç A., Sakar C., (2019). “Forecasting Hotel Room Sales within Online Travel Agencies by Combining Multiple Feature Sets”. 8th International Conference on Pattern Recognition Applications and Methods, 565-573.
  • Boz M., Canbazoğlu E., Özen Z., Gülseçen S., (2018). “Otel Rezervasyon İptallerinin Makine Öğrenmesi Yöntemleri ile Tahmin Edilmesi”. Veri Bilimi. 1(1): 7-14.
  • Breiman L., (2004). “Consistency for a simple model of random forests”. Technical Report 670, Technical report, Department of Statistics, University of California, Berkeley, USA.
  • Breiman L., (2001). “Random Forests”. Machine Learning.
  • Kasper W., Vela M., (2012). “Sentiment Analysis for Hotel Reviews”. Speech Technology, 4. 96-109.
  • Korkmaz D., Çelik E. H., Kapar M., (2018). “Sınıflandırma ve Regresyon Ağaçları ile Rastgele Orman Algoritması Kullanarak Botnet Tespiti”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 23 (3): 297-307.
  • Mavalankar, A., Gupta, A., Gandotra, C., Misra, R., (2019). “Hotel Recommendation System”. 10.13140/RG.2.2.27394.22728/1.
  • Pedregosa F., (2011). “Scikit-learn: Machine Learning in Python”, JMLR 12, pp. 2825-2830.
  • Sayar A., Turdaliev N., (2018). “Makine Öğrenmesi ile Adaptif Otel Öneri Sistemi”. 12th Turkish National Software Engineering Symposium, Istanbul, Turkiye.
  • Yılmaz H., (2014). “Random Forests Yönteminde Kayıp Veri Probleminin İncelenmesi ve Sağlık Alanında Bir Uygulama”. (Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Biyoistatistik Anabilim Dalı, Eskişehir, Türkiye.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilgisayar Yazılımı
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sıla Şirin 0000-0002-4928-4046

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Şirin, S. (2020). RASTGELE ORMAN ALGORİTMALARI İLE OTEL ÖZELLİKLERİ ANALİZİ. International Journal of Management Information Systems and Computer Science, 4(2), 123-132. https://doi.org/10.33461/uybisbbd.756276