BibTex RIS Kaynak Göster

An Output of a Transformation Era on the History Teaching in the Ottoman Empire: Ali Nuzhet’s "New Brief Ottoman History"

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 120 - 164, 30.03.2016
https://doi.org/10.24186/vakanuvis.233679

Öz

The issue of Ottoman history education  has became an important date in particular agenda with Reforms. The repeatedly made arrangements and prepared textbook stried to determine an understanding of the subject. Meanwhile the said works are also affected by this situation with changing conjuncture.  In this sense, the last period of the Ottoman Empire’s history textbooks are arguments which need to be examined for content and format specifications.

However, “ibtidais (primary school of Ottoman) are considered to be primary education in the Ottoman Empire is very important in terms of history education. Because, in terms of State’s official ideology, history education which given at a young age, is very important. Also not until fifty years, If the thought to take place at the official level of history education at any stage of education. This importance is increase done degree.

In this study; will reveal a picture of the characteristics of textbooks, Ali Nüzhet’s "New Small Ottoman History (Yeni Küçük Osmanlı Tarihi)

Osmanlı Devleti’nde Tarih Öğretimine Dair Bir Değişim Dönemi Eseri: Ali Nüzhet’in Yeni Küçük Osmanlı Tarihi

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 120 - 164, 30.03.2016
https://doi.org/10.24186/vakanuvis.233679

Öz

Osmanlı Devleti’nde tarih eğitimi meselesi bilhassa Tanzimat ile birlikte önemli bir gündem haline gelmiştir. Defaatle yapılan düzenlemeler ve hazırlanan ders kitapları ile birlikte konuya dair bir anlayış belirlenmeye çalışılmış; bu arada değişen konjonktür ile bahsi geçen eserler de bu durumdan etkilenmiştir. Bu manada Osmanlı Devleti’nin bahsi geçen son döneminde hazırlanan tarih ders kitapları içerik ve biçim özellikleri ile incelenmeye muhtaç argümanlar olarak kalmıştır.

Bunun yanında Osmanlı Devleti’nde ilk öğretim olarak kabul edilecek olan ibtidailerin tarih eğitimi açısından önemi yadsınamayacak düzeydedir. Zira bu kadar erken dönemde verilecek olan eğitimin devletin resmi ideolojisinin de genç nesillere aktarılması noktasında ne denli önemli olduğu aşikardır. Ayrıca henüz elli yıl öncesine kadar eğitimin herhangi bir safhasında tarih eğitiminin resmi düzeyde yer almadığı da düşünülürse bu önem bir derece daha artmaktadır.

Bu çalışma bahsi geçen öneme binaen Ali Nüzhet’in “Yeni Küçük Osmanlı Tarihi” isimli ders kitabının hususiyetlerini ortaya koyarken devrin tarih eğitiminin mühim bir kaynağını araştırmacılarının bilgisine sunmayı amaçlamaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Galip Çağ

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2016
Gönderilme Tarihi 8 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çağ, G. (2016). Osmanlı Devleti’nde Tarih Öğretimine Dair Bir Değişim Dönemi Eseri: Ali Nüzhet’in Yeni Küçük Osmanlı Tarihi. Vakanüvis - Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi, 1(1), 120-164. https://doi.org/10.24186/vakanuvis.233679
AMA Çağ G. Osmanlı Devleti’nde Tarih Öğretimine Dair Bir Değişim Dönemi Eseri: Ali Nüzhet’in Yeni Küçük Osmanlı Tarihi. VAKANÜVİS. Mart 2016;1(1):120-164. doi:10.24186/vakanuvis.233679
Chicago Çağ, Galip. “Osmanlı Devleti’nde Tarih Öğretimine Dair Bir Değişim Dönemi Eseri: Ali Nüzhet’in Yeni Küçük Osmanlı Tarihi”. Vakanüvis - Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi 1, sy. 1 (Mart 2016): 120-64. https://doi.org/10.24186/vakanuvis.233679.
EndNote Çağ G (01 Mart 2016) Osmanlı Devleti’nde Tarih Öğretimine Dair Bir Değişim Dönemi Eseri: Ali Nüzhet’in Yeni Küçük Osmanlı Tarihi. Vakanüvis - Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi 1 1 120–164.
IEEE G. Çağ, “Osmanlı Devleti’nde Tarih Öğretimine Dair Bir Değişim Dönemi Eseri: Ali Nüzhet’in Yeni Küçük Osmanlı Tarihi”, VAKANÜVİS, c. 1, sy. 1, ss. 120–164, 2016, doi: 10.24186/vakanuvis.233679.
ISNAD Çağ, Galip. “Osmanlı Devleti’nde Tarih Öğretimine Dair Bir Değişim Dönemi Eseri: Ali Nüzhet’in Yeni Küçük Osmanlı Tarihi”. Vakanüvis - Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi 1/1 (Mart 2016), 120-164. https://doi.org/10.24186/vakanuvis.233679.
JAMA Çağ G. Osmanlı Devleti’nde Tarih Öğretimine Dair Bir Değişim Dönemi Eseri: Ali Nüzhet’in Yeni Küçük Osmanlı Tarihi. VAKANÜVİS. 2016;1:120–164.
MLA Çağ, Galip. “Osmanlı Devleti’nde Tarih Öğretimine Dair Bir Değişim Dönemi Eseri: Ali Nüzhet’in Yeni Küçük Osmanlı Tarihi”. Vakanüvis - Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 1, 2016, ss. 120-64, doi:10.24186/vakanuvis.233679.
Vancouver Çağ G. Osmanlı Devleti’nde Tarih Öğretimine Dair Bir Değişim Dönemi Eseri: Ali Nüzhet’in Yeni Küçük Osmanlı Tarihi. VAKANÜVİS. 2016;1(1):120-64.


 Bu eser Creative Commons BY-NC-SA 2.0 (Atıf-Gayri Ticari-Aynı Lisansla Paylaşile lisanslanmıştır.