Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

History of the Hagia Sophia

Yıl 2020, Sayı: 53, 247 - 263, 30.06.2020
https://doi.org/10.16971/vakiflar.759710

Öz

Being one of the most controversial issues of late years The Hagia Sophia Mosque might be counted among the places of worship about which had been written numerous books and articles. Since there are dozens of books and booklets at various libraries in Turkey called “History of the Hagia Sophia”. The building which had served as a church until the conquest of İstanbul and was converted to a mosque after the conquest is a waqf monument that had been uninterruptedly used as a mosque for 479 years. In this article, we tried to examine the issue of the Hagia Sophia through the waqfiye and the articles of Fardis and Kostantinidi published in a magazine called Mecmua-i Fünun.

Kaynakça

  • Fardis. “Ayasofya”. Mecmua-i Fünun, (Sayı: 32), 295-302. ______ “Ayasofya”. Mecmua-i Fünun, (Sayı: 33), 346-354. Kılıç, Musa (2009). Osmanlı Hariciyesinde Gayrimüslimler (1836-1876). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih (yakınçağ Tarihi) Anabilim Dalı Basılmamış Doktora Tezi. Ankara. Kostantinidi. “Tarih-i Ayasofya”. Mecmua-i Fünun, (Sayı: 37), 266-271. __________ “Tarih-i Ayasofya”. Mecmua-i Fünun, (Sayı: 38), 220-229. __________ “Tarih-i Ayasofya”. Mecmua-i Fünun, (Sayı: 44), 80-84. Yahya Kemal (1922). “Ezan Ve Kur’ân”. Tevhid-i Efkar Mecmuası (30 Mart 1922), s. 8-9. Fatih Sultan Mehmet Vakfiyesi, VGMA, D. 1373.

Tarihçe-i Ayasofya

Yıl 2020, Sayı: 53, 247 - 263, 30.06.2020
https://doi.org/10.16971/vakiflar.759710

Öz

Son yıllarda en fazla tartışılan konulardan birisi olan Ayasofya Camisi, belki de hakkında en fazla kitap ve yazı yazılan ibadethanelerdendir. Zira Türkiye’de muhtelif kütüphanelerde onlarca “Tarihçe-i Ayasofya” adıyla kitap ve risale bulunmaktadır. İstanbul’un fethinden önce kilise olarak hizmet vermiş olan yapı, fetihle birlikte camiye tahvil edilerek 479 yıl kesintisiz cami olarak hizmet vermiş bir vakıf eserdir. Bu çalışmada Mecmua-i Fünun’da Fardis ve Kostantinidi’ye ait iki makaleye yer vererek vakfiye üzerinden Ayasofya meselesi ile ilgili bir değerlendirme yapmaya çalıştık.

Kaynakça

  • Fardis. “Ayasofya”. Mecmua-i Fünun, (Sayı: 32), 295-302. ______ “Ayasofya”. Mecmua-i Fünun, (Sayı: 33), 346-354. Kılıç, Musa (2009). Osmanlı Hariciyesinde Gayrimüslimler (1836-1876). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih (yakınçağ Tarihi) Anabilim Dalı Basılmamış Doktora Tezi. Ankara. Kostantinidi. “Tarih-i Ayasofya”. Mecmua-i Fünun, (Sayı: 37), 266-271. __________ “Tarih-i Ayasofya”. Mecmua-i Fünun, (Sayı: 38), 220-229. __________ “Tarih-i Ayasofya”. Mecmua-i Fünun, (Sayı: 44), 80-84. Yahya Kemal (1922). “Ezan Ve Kur’ân”. Tevhid-i Efkar Mecmuası (30 Mart 1922), s. 8-9. Fatih Sultan Mehmet Vakfiyesi, VGMA, D. 1373.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mevlüt Çam Bu kişi benim 0000-0001-5433-8187

Beyhan Hacıömeroğlu Bu kişi benim 0000-0002-3052-5372

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 15 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 5 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 53

Kaynak Göster

APA Çam, M., & Hacıömeroğlu, B. (2020). Tarihçe-i Ayasofya. Vakıflar Dergisi(53), 247-263. https://doi.org/10.16971/vakiflar.759710

Vakıflar Dergisi Vakıflar Genel Müdürlüğü'nün Haziran ve Aralık aylarında yayımlanan süreli ilmi yayınıdır. Yayın talebiyle Vakıflar Dergisi’ne gönderilen makaleler Yayın Kurulu tarafından ön incelemeye tabi tutulur ve uygun bulunan makaleler incelenmek üzere çift kör hakem sistemiyle alanında uzman en az iki akademisyene gönderilir. Hakem raporları ve Yayın Kurulu kararı ile Vakıflar Dergisi'nde yayımlanması kabul edilen yazıların telif hakkı Vakıflar Genel Müdürlüğü'ne devredilmiş sayılmakla birlikte yayımlanan makaleler ilgili okuyucular ve araştırmacılar tarafından kaynak gösterilmek koşuluyla kullanılabilir.