Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Taşa Yazılan Para Vakıfları: Topkapı Sarayı’ndaki Taş Vakfiyeler

Yıl 2025, Sayı: 63-Haziran 2025, 135 - 171, 30.06.2025

Öz

Bu araştırmanın konusunu Osmanlı vakıf geleneğinde XV. yüzyıldan itibaren yaygın bir kullanımı olan para vakıflarının Topkapı Sarayı’ndaki taş vakfiyeler üzerine yazılan örnekleri oluşturmaktadır. Çalışmada, Topkapı Sarayı’nın Aşçılar Mescidi, Helvahâne-i Âmire, Zülüflü Baltacılar Koğuşu, Kozbekçiler Koğuşu, Karaağalar Koğuşu gibi farklı birimlerinde yer alan 25 taş vakfiye üzerinden vâkıflar, akarlar, hayratlar ve bu vakıfların taş vakfiye olarak yazdırılma sebepleri incelenmiştir. Bu kapsamda Topkapı Sarayı’ndaki para vakıflarını içeren taş vakfiye örneklerine yer verilmiştir.

Kaynakça

  • 1. Arşiv Kaynakları
  • Vakıflar Genel Müdürlüğü Arşivi (VGMA)
  • VGMA, Defter 00043 00230, Kayıt No:168, Sayfa: 482-483.
  • VGMA, Defter 00043 00231, Kayıt No:169, Sayfa: 484-485.
  • 2. Taş Vakfiyeler
  • Başkadın Lalası Rıdvan Ağa Vakfı, 1226 / 1811-12.
  • Başkapı Gulamı Abdullah Ağa Vakfı, 1 Cemaziyelevvel 1246 / 18 Ekim 1830.
  • Bedr-i cihân Kalfa Vakfı, 17 Cemaziyelevvel 1237 / 9 Şubat 1822.
  • Dârüssaâde Ağası Mehmed Arif Ağa Vakfı, 1 Receb 1268 / 21 Nisan 1852.
  • Dergâh-ı Alî gediklü züeamalarından Geredeli el-Hâc Ahmed Ağa Vakfı, 1230 / 1814-15.
  • Dilberengiz Hanım Vakfı, 15 Rebiülevvel 1263 / 3 Mart 1847.
  • Eski Kozbekçibaşı Pehlivan el-Hâc Hasan Ağa Vakfı, Muharrem 1211 / Temmuz-Ağustos 1796.
  • Geredeli Kozbekçi Sarı İbrahim Ağa Vakfı, 1228 / 1813.
  • Harem ağalarından Davud Ağa Vakfı, 1 Rebiülahir 1240 / 23 Kasım 1824.
  • Harem-i Hümayun kalfası merhume Penbe Kalfa Vakfı, 1235 / 1819-20.
  • Harem-i Hümayun kalfası merhume Penbe Kalfa Vakfı, 17 Cemaziyelahir 1235 / 1 Nisan 1820.
  • Hazînedar Said Ağa’nın câriyelerinden Merhûme Zeyneb Hanım Vakfı, 1 Rebiülevvel 1235/ 18 Aralık 1819.
  • İbrikdar Ustalardan İsmail Ağa Vakfı, Cemaziyelahir 1230 / Mayıs-Haziran 1815.
  • Kozbekçi Halifesi Boyâbâdî Hasan Ağa Vakfı, 1228 / 1813.
  • Mahfer Kalfa Vakfı, 1265 / 1848-49.
  • Mahfer Kalfa Vakfı, 1275 / 1858-59.
  • Merhum Bölükbaşı Dubadeli (Dubadalı) Ali Ağa Vakfı, 1217 / 1802-3.
  • Merhum Nuri Bey Vakfı, 1233 / 1817-18.
  • Merhum Vanlı Hasan Ağa Vakfı, 1 Ramazan 1246 / 13 Şubat 1831.
  • Merhume eski başkâtip el-Hâc Mîr-i Vefâ Hatun Vakfı, 15 Cemaziyelahir 1234 / 11 Nisan 1819.
  • Mihr-i Vefa Hatun Vakfı, 22 Rebiülevvel 1232 / 9 Şubat 1817.
  • Serodacı Küçük Osman Ağa Vakfı, 1 Cemaziyelahir 1238 / 13 Şubat 1823.
  • Yayla Başkapı Gulamı Salih Ağa Vakfı, 1262/1845-46.
  • Yayla Başkapı Gulamı Salih Ağa Vakfı, 15 Şevval 1257 / 30 Kasım 1841.
  • Zülüflü Baltacılar Eski Kethüdası Mustafa Bey Vakfı, 1222 / 1807-8.
  • 3. Araştırma ve İnceleme Eserler
  • Ahmad, Mahadi (2015). “Cash Waqf: Historical Evolution, Nature and Role as an Alternative to Riba-Based Financing fort he Grass Root”. Journal of Islamic Finance, Vol.4, No.1, 63-74.
  • Al, Furkan (2023). Topkapı Sarayı’ndaki Kitabelerin Belgelenmesi ve Koruma Önerileri. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mimarlık Ana Bilim Dalı, Mimari Koruma ve Restorasyon Bilim Dalı.
  • Alkan, Mustafa (2006). “Uşak Para Vakıfları (1890-1923)”, Belleten, 70 (258), 743-774.
  • Ayverdi, Ekrem Hakkı (1962). “Mudurnu’da Yıldırım Bayezid Manzumesi ve Taş Vakfiyesi”. Vakıflar Dergisi, (5), 79-86.
  • Balcı, Ramazan (2009). Bilinmeyen Yönleriyle Osmanlı Sarayı ve Harem Hayatı. Sarayın Sırları (Abdurrahman Şeref). İstanbul: Elit Kültür.
  • Bilgin, Arif (2004). Osmanlı Saray Mutfağı. İstanbul: Kitabevi Yayınları.
  • Cantay, Gönül (1994). “Türklerde Vakıf ve Taş Vakfiyeler”. Vakıf Haftası Dergisi, (11), 147-162.
  • Çaycı, Ahmet (2018). Türk-İslam Kültüründe Vakıf ve Sanat. Konya: Palet Yayınları.
  • Çetinaslan, Mustafa (2018). “Taş Vakfiyeler ve Beyşehir Eşrefoğlu Camii’nin Taş Vakfiyesi”. Uluslararası Orta Anadolu ve Akdeniz Beylikleri Tarihi, Kültürü ve Medeniyeti Sempozyumu – 1. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Kültür Yayınları. 205-240.
  • Çizakça, Murat (2004). “Incorporated Cash Waqfs and Mudaraba, Islamic non-bank Financial Instruments From Past to the Future”. International Seminar on Non-bank Financial Institutions, Kuala Lumpur. Bildiri Sunumu, 26-28 Ocak 2004, MPRA Paper, Münih.
  • Çizakça, Murat (2001). A History Of Philanthropic Foundations: The Islamic World From The Seventh Century To The Present. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Fatsa, Mehmet ve Halil İ. Sarıtaş (2012). “Giresun Merkezde Osmanlı Devri Vakıf Eser Kitabeleri”. Vakıflar Dergisi, (38), 141-154.
  • Gürsoy, Çiğdem (2021). “İstanbul Yeniköy Mahkemesi Para Vakfı Kayıtları (1591-1883)”. Osmanlı Araştırmaları, LVII, 171-202.
  • Kahf, Monzer & Amiirah Nabee Mohomed (2017). “Cash Waqf: An Innovative Instrument of Personal Finance In Islamic Banking”. Journal of Islamic Economics, Banking and Finance, 13 (13), 13-29.
  • Karateke, Hakan T. (2004). Padişahım Çok Yaşa! Osmanlı Devletinin Son Yüz Yılında Merasimler. İstanbul: Kitap Yayınevi.
  • Kavanin-i Yeniçeriyan: Yeniçeri Kanunları (2011). Yay. Haz. Tayfun Toroser. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Keskin, Mustafa Ç. (2016). “Bayezîd Paşa: Vezir, Entelektüel, Sanat Hamisi”. Osmanlı Araştırmaları, (48), 1-37.
  • Keskin, Mustafa Ç (2018). “Umur Bey Taş Vakfiyesi: Esin ve İçerik Üzerine Bir Değerlendirme”. Osmanlı Araştırmaları, (53), 121-152.
  • Küçükaşçı, Mustafa S. (2024). “Osmanlı Tarihi Araştırmaları İçin Az Bilinen Bir Kaynak: Topkapı Sarayı Taş Kitabeler Koleksiyonu”. XIX. Türk Tarih Kongresi (3-7 Ekim 2022), 3. Cilt I. Kısım. Ankara. 677-711.
  • Öz, Tahsin (1948). Topkapı Sarayı Müzesi Onarımları (1939-1944). İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Özcan, Abdülkadir (1992). “Baltacı”. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, C.5. İstanbul. 34-35.
  • Pamuk, Şevket (2017). Osmanlı İmparatorluğu’nda Paranın Tarihi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Pamuk, Şevket (2005). Osmanlı-Türkiye İktisad’i Tarihi 1500-1914. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Şen, Korkmaz (2020). “Muş Merkezde Yer Alan Nadide Bir Eser: Selim Paşa Taş Vakfiyesi”. TAED, (67), 455-470.
  • Şentürk, Abdülmecit (2013). “Topkapı Sarayı’ndaki Taş Vakfiye Kitabeleri”. Topkapı Sarayı Müzesi Yıllık 6. İstanbul: Topkapı Sarayı Müzesi Müdürlüğü ve Topkapı Sarayı’nı Sevenler Derneği Süreli Yayını. 220-237.
  • Şimşirgil, Ahmet (2016). Bir Müstakil Dünya Topkapı Sarayı. İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Tekeşin, Metin (1964). Topkapı Sarayı Müzesinin Orta Avlusunda Bulunan Vakıf Kitabeleri. Bitirme Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü.
  • Tüfekçioğlu, Abdülhamit (2000). “Medeniyet Tarihimizde Taş Vakfiyeler”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (1), 33-51.
  • Türkoğlu, İrfan (2013). “Osmanlı Devleti’nde Para Vakıflarının Gelir Dağılımı Üzerindeki Etkileri”. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18 (2), 187-196.
  • Uzunçarşılı, İsmail Hakkı (1988). Osmanlı Devleti Teşkîlâtında Kapukulu Ocakları I: Acemi Ocağı ve Yeniçeri Ocağı. Ankara: Türk Tarih Kurumu.
  • Varlık, Mustafa Çetin (2018). “Germiyanoğlu II. Yakub Bey’in Mescidi ve Türbesi”. Türklük Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 59-75.
  • Yurttaş, Hüseyin ve Zerrin Köşklü (2017). “Erzurum İli Vakfiyelerinde Taş Özetler”. Türk Dünyası Dil ve Edebiyat Dergisi, (44), 355-375.
  • 4. Elektronik Kaynaklar
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K4963]; Erişim: 03.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K4958]; Erişim: 02.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K5333]; Erişim: 04.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K5331]; Erişim: 04.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K5336]; Erişim: 12.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K5332]; Erişim: 04.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K4968]; Erişim: 04.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K4959]; Erişim: 02.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K4969]; Erişim: 04.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K4960]; Erişim: 02.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K4967]; Erişim: 04.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K4957]; Erişim: 02.01.2024.

Cash Waqfs Written on Stones: Stone Waqf Deeds at the Topkapi Palace

Yıl 2025, Sayı: 63-Haziran 2025, 135 - 171, 30.06.2025

Öz

The subject of this research is examples of cash waqfs, which have been widely used in the Ottoman waqf tradition since the 15th century, inscribed on stone waqf deeds at the Topkapı Palace. The article examines 25 stone waqf deeds in different units of the Topkapı Palace such as Aşçılar Masjid, Helvahâne-i Âmire, Zülüflü Baltacılar Koğuşu, Kozbekçiler Koğuşu, and Karaağalar Koğuşu, and the reasons these waqf documents were produced as “taş vakfiyeler” (stone waqf deeds). In this context examples of waqf deeds including cash waqfs at the Topkapı Palace are discussed.

Kaynakça

  • 1. Arşiv Kaynakları
  • Vakıflar Genel Müdürlüğü Arşivi (VGMA)
  • VGMA, Defter 00043 00230, Kayıt No:168, Sayfa: 482-483.
  • VGMA, Defter 00043 00231, Kayıt No:169, Sayfa: 484-485.
  • 2. Taş Vakfiyeler
  • Başkadın Lalası Rıdvan Ağa Vakfı, 1226 / 1811-12.
  • Başkapı Gulamı Abdullah Ağa Vakfı, 1 Cemaziyelevvel 1246 / 18 Ekim 1830.
  • Bedr-i cihân Kalfa Vakfı, 17 Cemaziyelevvel 1237 / 9 Şubat 1822.
  • Dârüssaâde Ağası Mehmed Arif Ağa Vakfı, 1 Receb 1268 / 21 Nisan 1852.
  • Dergâh-ı Alî gediklü züeamalarından Geredeli el-Hâc Ahmed Ağa Vakfı, 1230 / 1814-15.
  • Dilberengiz Hanım Vakfı, 15 Rebiülevvel 1263 / 3 Mart 1847.
  • Eski Kozbekçibaşı Pehlivan el-Hâc Hasan Ağa Vakfı, Muharrem 1211 / Temmuz-Ağustos 1796.
  • Geredeli Kozbekçi Sarı İbrahim Ağa Vakfı, 1228 / 1813.
  • Harem ağalarından Davud Ağa Vakfı, 1 Rebiülahir 1240 / 23 Kasım 1824.
  • Harem-i Hümayun kalfası merhume Penbe Kalfa Vakfı, 1235 / 1819-20.
  • Harem-i Hümayun kalfası merhume Penbe Kalfa Vakfı, 17 Cemaziyelahir 1235 / 1 Nisan 1820.
  • Hazînedar Said Ağa’nın câriyelerinden Merhûme Zeyneb Hanım Vakfı, 1 Rebiülevvel 1235/ 18 Aralık 1819.
  • İbrikdar Ustalardan İsmail Ağa Vakfı, Cemaziyelahir 1230 / Mayıs-Haziran 1815.
  • Kozbekçi Halifesi Boyâbâdî Hasan Ağa Vakfı, 1228 / 1813.
  • Mahfer Kalfa Vakfı, 1265 / 1848-49.
  • Mahfer Kalfa Vakfı, 1275 / 1858-59.
  • Merhum Bölükbaşı Dubadeli (Dubadalı) Ali Ağa Vakfı, 1217 / 1802-3.
  • Merhum Nuri Bey Vakfı, 1233 / 1817-18.
  • Merhum Vanlı Hasan Ağa Vakfı, 1 Ramazan 1246 / 13 Şubat 1831.
  • Merhume eski başkâtip el-Hâc Mîr-i Vefâ Hatun Vakfı, 15 Cemaziyelahir 1234 / 11 Nisan 1819.
  • Mihr-i Vefa Hatun Vakfı, 22 Rebiülevvel 1232 / 9 Şubat 1817.
  • Serodacı Küçük Osman Ağa Vakfı, 1 Cemaziyelahir 1238 / 13 Şubat 1823.
  • Yayla Başkapı Gulamı Salih Ağa Vakfı, 1262/1845-46.
  • Yayla Başkapı Gulamı Salih Ağa Vakfı, 15 Şevval 1257 / 30 Kasım 1841.
  • Zülüflü Baltacılar Eski Kethüdası Mustafa Bey Vakfı, 1222 / 1807-8.
  • 3. Araştırma ve İnceleme Eserler
  • Ahmad, Mahadi (2015). “Cash Waqf: Historical Evolution, Nature and Role as an Alternative to Riba-Based Financing fort he Grass Root”. Journal of Islamic Finance, Vol.4, No.1, 63-74.
  • Al, Furkan (2023). Topkapı Sarayı’ndaki Kitabelerin Belgelenmesi ve Koruma Önerileri. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mimarlık Ana Bilim Dalı, Mimari Koruma ve Restorasyon Bilim Dalı.
  • Alkan, Mustafa (2006). “Uşak Para Vakıfları (1890-1923)”, Belleten, 70 (258), 743-774.
  • Ayverdi, Ekrem Hakkı (1962). “Mudurnu’da Yıldırım Bayezid Manzumesi ve Taş Vakfiyesi”. Vakıflar Dergisi, (5), 79-86.
  • Balcı, Ramazan (2009). Bilinmeyen Yönleriyle Osmanlı Sarayı ve Harem Hayatı. Sarayın Sırları (Abdurrahman Şeref). İstanbul: Elit Kültür.
  • Bilgin, Arif (2004). Osmanlı Saray Mutfağı. İstanbul: Kitabevi Yayınları.
  • Cantay, Gönül (1994). “Türklerde Vakıf ve Taş Vakfiyeler”. Vakıf Haftası Dergisi, (11), 147-162.
  • Çaycı, Ahmet (2018). Türk-İslam Kültüründe Vakıf ve Sanat. Konya: Palet Yayınları.
  • Çetinaslan, Mustafa (2018). “Taş Vakfiyeler ve Beyşehir Eşrefoğlu Camii’nin Taş Vakfiyesi”. Uluslararası Orta Anadolu ve Akdeniz Beylikleri Tarihi, Kültürü ve Medeniyeti Sempozyumu – 1. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Kültür Yayınları. 205-240.
  • Çizakça, Murat (2004). “Incorporated Cash Waqfs and Mudaraba, Islamic non-bank Financial Instruments From Past to the Future”. International Seminar on Non-bank Financial Institutions, Kuala Lumpur. Bildiri Sunumu, 26-28 Ocak 2004, MPRA Paper, Münih.
  • Çizakça, Murat (2001). A History Of Philanthropic Foundations: The Islamic World From The Seventh Century To The Present. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Fatsa, Mehmet ve Halil İ. Sarıtaş (2012). “Giresun Merkezde Osmanlı Devri Vakıf Eser Kitabeleri”. Vakıflar Dergisi, (38), 141-154.
  • Gürsoy, Çiğdem (2021). “İstanbul Yeniköy Mahkemesi Para Vakfı Kayıtları (1591-1883)”. Osmanlı Araştırmaları, LVII, 171-202.
  • Kahf, Monzer & Amiirah Nabee Mohomed (2017). “Cash Waqf: An Innovative Instrument of Personal Finance In Islamic Banking”. Journal of Islamic Economics, Banking and Finance, 13 (13), 13-29.
  • Karateke, Hakan T. (2004). Padişahım Çok Yaşa! Osmanlı Devletinin Son Yüz Yılında Merasimler. İstanbul: Kitap Yayınevi.
  • Kavanin-i Yeniçeriyan: Yeniçeri Kanunları (2011). Yay. Haz. Tayfun Toroser. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Keskin, Mustafa Ç. (2016). “Bayezîd Paşa: Vezir, Entelektüel, Sanat Hamisi”. Osmanlı Araştırmaları, (48), 1-37.
  • Keskin, Mustafa Ç (2018). “Umur Bey Taş Vakfiyesi: Esin ve İçerik Üzerine Bir Değerlendirme”. Osmanlı Araştırmaları, (53), 121-152.
  • Küçükaşçı, Mustafa S. (2024). “Osmanlı Tarihi Araştırmaları İçin Az Bilinen Bir Kaynak: Topkapı Sarayı Taş Kitabeler Koleksiyonu”. XIX. Türk Tarih Kongresi (3-7 Ekim 2022), 3. Cilt I. Kısım. Ankara. 677-711.
  • Öz, Tahsin (1948). Topkapı Sarayı Müzesi Onarımları (1939-1944). İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Özcan, Abdülkadir (1992). “Baltacı”. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, C.5. İstanbul. 34-35.
  • Pamuk, Şevket (2017). Osmanlı İmparatorluğu’nda Paranın Tarihi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Pamuk, Şevket (2005). Osmanlı-Türkiye İktisad’i Tarihi 1500-1914. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Şen, Korkmaz (2020). “Muş Merkezde Yer Alan Nadide Bir Eser: Selim Paşa Taş Vakfiyesi”. TAED, (67), 455-470.
  • Şentürk, Abdülmecit (2013). “Topkapı Sarayı’ndaki Taş Vakfiye Kitabeleri”. Topkapı Sarayı Müzesi Yıllık 6. İstanbul: Topkapı Sarayı Müzesi Müdürlüğü ve Topkapı Sarayı’nı Sevenler Derneği Süreli Yayını. 220-237.
  • Şimşirgil, Ahmet (2016). Bir Müstakil Dünya Topkapı Sarayı. İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Tekeşin, Metin (1964). Topkapı Sarayı Müzesinin Orta Avlusunda Bulunan Vakıf Kitabeleri. Bitirme Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü.
  • Tüfekçioğlu, Abdülhamit (2000). “Medeniyet Tarihimizde Taş Vakfiyeler”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (1), 33-51.
  • Türkoğlu, İrfan (2013). “Osmanlı Devleti’nde Para Vakıflarının Gelir Dağılımı Üzerindeki Etkileri”. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18 (2), 187-196.
  • Uzunçarşılı, İsmail Hakkı (1988). Osmanlı Devleti Teşkîlâtında Kapukulu Ocakları I: Acemi Ocağı ve Yeniçeri Ocağı. Ankara: Türk Tarih Kurumu.
  • Varlık, Mustafa Çetin (2018). “Germiyanoğlu II. Yakub Bey’in Mescidi ve Türbesi”. Türklük Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 59-75.
  • Yurttaş, Hüseyin ve Zerrin Köşklü (2017). “Erzurum İli Vakfiyelerinde Taş Özetler”. Türk Dünyası Dil ve Edebiyat Dergisi, (44), 355-375.
  • 4. Elektronik Kaynaklar
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K4963]; Erişim: 03.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K4958]; Erişim: 02.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K5333]; Erişim: 04.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K5331]; Erişim: 04.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K5336]; Erişim: 12.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K5332]; Erişim: 04.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K4968]; Erişim: 04.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K4959]; Erişim: 02.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K4969]; Erişim: 04.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K4960]; Erişim: 02.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K4967]; Erişim: 04.01.2024.
  • H. Aynur, K. Hayashi, H. Karateke (eds.), http://www.ottomaninscriptions.com/,Card ID: [K4957]; Erişim: 02.01.2024.
Toplam 76 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mimari Miras ve Koruma, Hat, Osmanlı Kurumları ve Medeniyeti (Diğer), Tarihsel Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatma Elif Taygur 0000-0003-3034-0084

Erken Görünüm Tarihi 30 Haziran 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 29 Eylül 2024
Kabul Tarihi 24 Şubat 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 63-Haziran 2025

Kaynak Göster

APA Taygur, F. E. (2025). Taşa Yazılan Para Vakıfları: Topkapı Sarayı’ndaki Taş Vakfiyeler. Vakıflar Dergisi(63-Haziran 2025), 135-171.

Vakıflar Dergisi Vakıflar Genel Müdürlüğü'nün Haziran ve Aralık aylarında yayımlanan süreli ilmi yayınıdır. Yayın talebiyle Vakıflar Dergisi’ne gönderilen makaleler Yayın Kurulu tarafından ön incelemeye tabi tutulur ve uygun bulunan makaleler incelenmek üzere çift kör hakem sistemiyle alanında uzman en az iki akademisyene gönderilir. Hakem raporları ve Yayın Kurulu kararı ile Vakıflar Dergisi'nde yayımlanması kabul edilen yazıların telif hakkı Vakıflar Genel Müdürlüğü'ne devredilmiş sayılmakla birlikte yayımlanan makaleler ilgili okuyucular ve araştırmacılar tarafından kaynak gösterilmek koşuluyla kullanılabilir.