Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Human And Animal Figures In The Art Of The Umayyad Period

Yıl 2022, , 97 - 112, 15.06.2022
https://doi.org/10.54893/vanid.1087576

Öz

Umayyad Islamic art has a very rich understanding of art. It will not be possible to create architectural, handicrafts and other custom decorations of these dates, including animal decorations and animal decorations. Therefore, it has become a very important owner in figure art. The figures of the early Islamic period have a common style and style while under the influence of different cultures. In this high Islamic art, it is preserved and maintained before it is transformed into a form that can be applied from sculpture and painting. It is one of the figures that can be said to what extent the people who have survived until today. Because human and animal figures will not be a part of the most important elements of Islamic art. With the absence of Islam and the negative view of the statue, the life necessary for an early period aimed to be completed. In the design of the plan, private 'civil decorations' can be included in Islamic art with a political planning. Do not avoid this art because they are not cautious about verses and events. In this work, it is aimed to place the subject in question, to bring it to the exhibition and to imagine a wider window expression. Therefore, it will be a pleasure to reach and present the goals achieved.

Kaynakça

  • Burckhardt, Titus. İslam Sanatı Dil ve Anlam. çev. Turan Koç. İstanbul: Klasik, 2. Basım, 2013. Grabar, Oleg - Yavuz, Nuran. İslam Sanatının Oluşumu. Istanbul: Alfa, 2018. Gülgen, Hicabi. Ana Hatlarıyla Türk İslam Sanatları Tarihi. Bursa, 2013. Hillenbrand, Robert - Kafescioğlu, Çiğdem. İslam Sanatı ve Mimarlığı. Istanbul: Homer Kitabevi, 2005.

EMEVİLER DÖNEMİ SANATINDA İNSAN VE HAYVAN FİGÜRLERİ

Yıl 2022, , 97 - 112, 15.06.2022
https://doi.org/10.54893/vanid.1087576

Öz

Emevi İslam sanatı çok zengin bir sanat anlayışına sahiptir. Bu sanatsal zenginlik içinde yer alan insan ve hayvan figürleri bu dönemlerin mimari, el sanatları ve diğer farklı alanların vazgeçilmez süsleme unsuru haline gelmiştir. Dolayısıyla figür sanatı İslam sanatı içinde çok önemli bir paya sahip olmuştur. Erken İslam dönemi sanatı figürleri farklı kültürlerin etkileşimi yanında kendilerine özgü bir tarz ve üsluba sahiptir. Bu nedenle İslam sanatında heykel put ve resim yasağı olmasına rağmen figür sanatı bertaraf edilmeden varlığını koruyarak devam etmiştir. Günümüze kadar gelen figürlerin ne derece ehemmiyete sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Çünkü insan ve hayvan figürleri İslam sanatın en önemli unsuru olan süslemenin bir parçası haline gelmiştir. İslam’ın gelmemesiyle resim ve heykele olan olumsuz bakış açısı artmış olmasına rağmen erken dönem İslam sanatında gerek sivil hayatta gerekse toplumsal ortamda figürlerin işlenmesi bu sanatın önemini vurgulamıştır. Sivil mimarinin süslemelerinde özellikle saray mimarisinin süslemelerinde isti’mal edilmesi figürün dinden bağımsız tamamen siyasi bir saik ile İslam sanatına dahil olduğu söylenebilir. Ayet ve hadislere karşı temkinli davranmalarına rağmen bu sanattan vazgeçilmemiş aksine İslam sanatının mühim bir parçası haline getirmiştir. Bu çalışmada, sözü edilen boşluğu doldurmak, konunun önemine dikkat çekmek ve daha önemlisi Emevi figürüne dair bir pencere açabilmek hedeflenmiştir. Dolayasıyla ile elde edilen bulguları yorumlamak ve sunmak heyecan verici olacaktır.

Kaynakça

  • Burckhardt, Titus. İslam Sanatı Dil ve Anlam. çev. Turan Koç. İstanbul: Klasik, 2. Basım, 2013. Grabar, Oleg - Yavuz, Nuran. İslam Sanatının Oluşumu. Istanbul: Alfa, 2018. Gülgen, Hicabi. Ana Hatlarıyla Türk İslam Sanatları Tarihi. Bursa, 2013. Hillenbrand, Robert - Kafescioğlu, Çiğdem. İslam Sanatı ve Mimarlığı. Istanbul: Homer Kitabevi, 2005.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nurullah Yılmaz 0000-0001-5274-3189

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 14 Mart 2022
Kabul Tarihi 26 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

ISNAD Yılmaz, Nurullah. “EMEVİLER DÖNEMİ SANATINDA İNSAN VE HAYVAN FİGÜRLERİ”. Van İlahiyat Dergisi 10/16 (Haziran 2022), 97-112. https://doi.org/10.54893/vanid.1087576.

Creative Commons Lisansı
Van İlahiyat Dergisi - Van Journal of Divinity Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.