Umayyad Islamic art has a very rich understanding of art. It will not be possible to create architectural, handicrafts and other custom decorations of these dates, including animal decorations and animal decorations. Therefore, it has become a very important owner in figure art. The figures of the early Islamic period have a common style and style while under the influence of different cultures. In this high Islamic art, it is preserved and maintained before it is transformed into a form that can be applied from sculpture and painting. It is one of the figures that can be said to what extent the people who have survived until today. Because human and animal figures will not be a part of the most important elements of Islamic art. With the absence of Islam and the negative view of the statue, the life necessary for an early period aimed to be completed. In the design of the plan, private 'civil decorations' can be included in Islamic art with a political planning. Do not avoid this art because they are not cautious about verses and events. In this work, it is aimed to place the subject in question, to bring it to the exhibition and to imagine a wider window expression. Therefore, it will be a pleasure to reach and present the goals achieved.
Emevi İslam sanatı çok zengin bir sanat anlayışına sahiptir. Bu sanatsal zenginlik içinde yer alan insan ve hayvan figürleri bu dönemlerin mimari, el sanatları ve diğer farklı alanların vazgeçilmez süsleme unsuru haline gelmiştir. Dolayısıyla figür sanatı İslam sanatı içinde çok önemli bir paya sahip olmuştur. Erken İslam dönemi sanatı figürleri farklı kültürlerin etkileşimi yanında kendilerine özgü bir tarz ve üsluba sahiptir. Bu nedenle İslam sanatında heykel put ve resim yasağı olmasına rağmen figür sanatı bertaraf edilmeden varlığını koruyarak devam etmiştir. Günümüze kadar gelen figürlerin ne derece ehemmiyete sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Çünkü insan ve hayvan figürleri İslam sanatın en önemli unsuru olan süslemenin bir parçası haline gelmiştir. İslam’ın gelmemesiyle resim ve heykele olan olumsuz bakış açısı artmış olmasına rağmen erken dönem İslam sanatında gerek sivil hayatta gerekse toplumsal ortamda figürlerin işlenmesi bu sanatın önemini vurgulamıştır. Sivil mimarinin süslemelerinde özellikle saray mimarisinin süslemelerinde isti’mal edilmesi figürün dinden bağımsız tamamen siyasi bir saik ile İslam sanatına dahil olduğu söylenebilir. Ayet ve hadislere karşı temkinli davranmalarına rağmen bu sanattan vazgeçilmemiş aksine İslam sanatının mühim bir parçası haline getirmiştir. Bu çalışmada, sözü edilen boşluğu doldurmak, konunun önemine dikkat çekmek ve daha önemlisi Emevi figürüne dair bir pencere açabilmek hedeflenmiştir. Dolayasıyla ile elde edilen bulguları yorumlamak ve sunmak heyecan verici olacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Haziran 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 26 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 16 |