Amaç: Türkiye’ nin İki farklı ilindeki ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin ortodontik tedavi hakkındaki bilgi ve farkındalık düzeylerinin karşılaştırılıp değerlendirilmesidir.
Gereç ve Yöntem: Araştırmaya 22-62 yaş grubu arasında toplam 193 öğretmen dahil edildi. Çalışmaya katılan öğretmenlere ortodontik tedavi hakkında bilgi ve farkındalık düzeyini ölçen, önceden hazırlanmış sorulardan oluşan anket uygulaması yapıldı. Anket, demografik bilgileri içeren sorulardan ve ortodontik tedavi hakkındaki sorular olmak üzere toplam 30 sorudan oluşmaktadır. Anket uygulaması Van ve İzmir illerindeki ilçe merkezlerinde seçilmiş ilk ve ortaokullarda gerçekleştirildi.
Bulgular: Araştırmaya İzmir’ den katılan öğretmenlerin sayısı 90 ( 62 kadın, 28 erkek), Van’dan katılan öğretmenlerin sayısı 103’tür (50 kadın, 53 erkek). Toplam 193 öğretmenin 112’si (% 58,03) kadın, 81’i (% 41,97) ise erkektir. Yaş ve cinsiyete göre ortodontik bilgi ve farkındalık düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu saptandı. Kadın öğretmenlerin soruların çoğunluğunda erkek öğretmenlerden daha yüksek ortodontik farkındalık sergiledikleri görüldü. İzmir ilindeki öğretmenlerin Van ilindeki öğretmenlere göre ortodontik farkındalıklarının daha fazla olduğu saptandı.
Sonuç: Öğretmenlerin ortodontik tedavi hakkındaki farkındalıklarının belirlenmesi, eksikliklerin tespit edilmesi sağlandı. Yaş, cinsiyet ve yaşanılan şehrin ortodontik farkındalık üzerinde etkili olduğu sonucuna varıldı.
ortodontik tedavi öğretmen ortodontik bilgi ortodontik farkındalık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Diş Hekimliği |
Bölüm | Orijinal Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 21 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 3 |
Van Health Sciences Journal (Van Sağlık Bilimleri Dergisi) başlıklı eser bu Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.