Bu çalışmanın amacı, gençlerin girişimciliğe yönelik bakış açılarını ve girişimci olma arzularını ortaya çıkarmaktır. Çalışma, gençlerin girişimcilikle ilgili algılarını araştıran fenomenolojik bir desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, 18-24 yaş arasındaki 20 katılımcıyla yüz yüze yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerle elde edilmiştir. Katılımcılara araştırmanın amacını ortaya çıkaracak sorular yöneltilmiş ve veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler, Maxqda 20 Paket Programı kullanılarak içerik analizine tabi tutulmuş ve araştırma sonuçları elde edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, gençlerin genel kanısı toplumun girişimciliğe olumlu baktığı ve girişimcilerin toplum nezdinde olumlu bir imaja sahip olduğu yönündedir. Katılımcılar, insanların maddi kazanç elde etme ve yaşam standartlarını yükseltme gibi nedenlerle girişimci olmayı tercih ettiğini ifade etmişlerdir. Ayrıca, nitelikli girişimci sayısının artırılması için girişimcilik eğitimlerinin ve devlet desteğinin önemli olduğu vurgulanmıştır. Katılımcılar tarafından belirtilen birçok girişimcilik özelliği bulunmakta ve bu özelliklere sahip olmanın girişimci olma isteği üzerinde olumlu bir etkisi olduğu belirtilmiştir.
The aim of this study is to reveal young people's perspectives on entrepreneurship and their desire to become entrepreneurs. The study was conducted using a phenomenological design that explores young people's perceptions of entrepreneurship. The research data were obtained through face-to-face semi-structured interviews with 20 participants aged 18-24. The participants were asked questions to reveal the purpose of the research and data were obtained. The data obtained were subjected to content analysis using Maxqda 20 Package Programme and research results were obtained. According to the results of the analysis, the general opinion of the young people is that the society has a positive view of entrepreneurship and that entrepreneurs have a positive image in the eyes of the society. Participants stated that people prefer to be entrepreneurs for reasons such as financial gain and raising their living standards. In addition, it was emphasised that entrepreneurship trainings and government support are important for increasing the number of qualified entrepreneurs. There are many entrepreneurship characteristics stated by the participants and it is stated that having these characteristics has a positive effect on the desire to become an entrepreneur.
Entrepreneurship Qualitative research Young people's experiences
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Girişimsel Pazarlama |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 17 |