Eğitsel Veri Madenciliği, eğitim ortamlarından gelen benzersiz veri türlerini araştırmak için yöntemler geliştirmek, öğrencileri ve öğrendikleri ortamları daha iyi anlamak için bu yöntemleri kullanmakla ilgilenen yeni bir disiplindir. Eğitsel veri madenciliği, bilgisayar bilimi, eğitim ve istatistik alanlarının birleşimi olarak düşünülebilir. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin demografik özelliklerinin ve sosyoekonomik durumlarının öğrencilerin yıl sonu genel başarı ortalamalarına olan etkilerini eğitsel veri madenciliği yöntemleri ile analiz etmektir. Bu amaçla, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı, 2.Dönemi’nde, Yalova ilinde sosyodemografik açıdan farklı 4 resmi ortaokuldaki, 5.6.7.8. sınıf, 1395 ortaokul öğrencisinin, E-Okul Yönetim Bilgi Sisteminden sosyodemografik özelliklerine ilişkin verileri elde edilmiştir. Daha sonra elde edilen verilerden sınıflandırma teknikleri ve algoritmaları ile yıl sonu genel başarım ortalamaları tahmin edilmiştir. Sınıflandırıcı algoritmaların uygulanması sonucunda yıl sonu genel başarı ortalaması başarımında lojistik algoritması en iyi tahmini gerçekleştirmiştir.
Eğitsel Veri Madenciliği Ders Başarı Ortalaması Tahmini Sınıflandırma Lojistik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Dergimizin Tarandığı Dizinler (İndeksler)
Academic Resource Index | Google Scholar | ASOS Index |
Rooting Index | The JournalTOCs Index | General Impact Factor (GIF) Index |
Directory of Research Journals Indexing | I2OR Index
|