Amaç: Bu araştırmanın amacı, Robotik Süreç Otomasyonunun (RSO) bankacılık süreçleri üzerindeki verimliliğine olan etkisinin ölçülmesidir.
Yöntem: Vaka analizi yöntemi kullanılarak çalışma kapsamında değerlendirilen örnek bir bankanın 12 farklı genel müdürlük ve bu müdürlükteki bazı bankacılık işlemleri Robotik Süreç Otomasyonu kullanılmadan önce değerlendirilmiştir. Vaka analizi yöntemiyle RSO’dan sonra ilgili süreçler tekrar incelenmiş ve verimlilik ölçümü yapılmıştır.
Bulgular: Banka içerisinde robotik süreç otomasyonuna aktarılan süreçler beş ay boyunca izlenerek ölçümlemeler yapılmıştır. Robotik süreç otomasyonu sayesinde banka personelinden yaklaşık 6 kişinin (5.83) yaptığı işi robotik süreçler tamamen tek başına gerçekleştirebilmiştir. Bu sayede banka 6 kişilik ekstra bir iş gücü kazanarak bu insan kaynağını bankanın ihtiyacı olan diğer alanlara aktarma fırsatı yakalamıştır. Robotik süreç entegrasyonunun maliyet tasarrufu sağladığı, insan kaynağına duyulan ihtiyacı azalttığı, personelin diğer işlemleri yaparken daha verimli çalışabileceği ve personelin daha verimli alanlarda kullanılmasına fayda sağladığı, çalışma sonucunda tespit edilmiştir.
Özgünlük: Çalışmada robotik süreç otomasyonu uygulamaları ile banka çalışanlarının verimliliği arasındaki ilişkinin örnek bir banka modelindeki uygulamalar ile açıklanmış olması ayrıca çalışmanın diğer bankalar için de uygulanabilir nitelikte olması açısından özgün olduğu ve literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Robotik Süreç Entegrasyonu Verimlilik Banka Verimliliği İş Gücü Verimliliği Maliyet Tasarrufu.
Purpose: The aim of this research is to measure the impact of Robotic Process Automation (RSA) on the efficiency of banking processes.
Methodology: 12 different head office of a sample bank evaluated within the scope of the study using case analysis method and some banking transactions in this directorate were evaluated before the use of Robotic Process Automation. After RSO with case analysis method, related processes were re-examined and efficiency measurement was made.
Findings: Within the bank, the processes transferred to robotic process automation were monitored and measured for five months. Thanks to robotic process automation, robotic processes were able to perform the work of approximately 6 people (5.83) of bank staff completely alone. In this way, the bank gained an extra workforce of 6 people and had the opportunity to transfer this human resources to other areas that the bank needed. It has been determined as a result of the study that robotic process integration saves costs, reduces the need for human resources, allows staff to work more efficiently when performing other operations and benefits the use of personnel in more efficient areas.
Originality: It is believed that the study is original and will contribute to the literature in terms of explaining the relationship between robotic process automation applications and the efficienciy of bank employees and being applicable to other banks.
Robotic Process Integration Efficiency Bank Efficiency Workforce Efficiency Cost Saving.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.