This study was carried out in order to determine the interests of students at Faculty of Economics and Administrative Sciences towards information and communications technologies, to measure their level of knowledge, to evaluate the level of usage in their daily life and to set the relationships between demographical properties and information communications & data processing technologies. The study, firstly, aims to set a guide based on scientific criterion in determining instructional policy towards the courses Informatics, (Basic Information Technologies, Information Systems (Technologies) and Management Information Systems, in the scope of their content, conducted at the faculty, secondly, to pave the way for future researchers in terms of variables selection. after gathering data on demographic information, level of computer literacy, their internet use, means of communication thanks to the internet, contribution of the internet to socializing, their opinions on Informatics (Basic Information Technologies) and their basic computer literacy, a variety of tests were applied on the data gathered. By means of this process, general statistical information was gathered on the basis of the participants. In the light of the statistics obtained through data, how the youth could make use of computer and internet technologies more actively and efficiently was discussed in the conclusion part.
university students information technologies communication technologies information informatics
Bu araştırma, Gazi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde eğitim gören öğrencilerin günlük yaşam içindeki enformasyon ve iletişim teknolojilerine karşı olan ilgilerini belirlemek, konu ile ilgili bilgi düzeylerini ölçmek, gündelik yaşamlarındaki bilgi teknolojisi kullanım seviyelerini değerlendirmek, çeşitli demografik özellikleri ile bilgi, iletişim ve bilişim teknolojileri kullanımı arasındaki ilişkileri ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma ile ilk olarak, fakültede yürütülen Enformatik (Temel Bilgi Teknolojileri), Bilişim Sistemleri (Teknolojileri) ve Yönetim Bilgi Sistemleri derslerinin içeriklerine yönelik olarak eğitim-öğretim politikasının belirlenmesinde bilimsel kriterlere dayalı bir rehber oluşturulması ve ikinci olarak da bu konuda araştırma yapacak olan araştırmacılara yol gösterici, değişken seçimleri konusunda ışık tutacak bir araştırma oluşturulması hedeflenmiştir. Alan çalışmasının kaynağını oluşturan öğrencilerin cevapladıkları sorularda, katılımcıların demografik bilgileri, bilgisayarları hakkındaki bilgileri, internet kullanımları, internet sayesinde kazandıkları iletişim imkânlarını kullanımları, internetin sosyalleşmelerine olan katkısı, Enformatik (Temel Bilgi Teknolojileri) dersi hakkındaki düşünceleri ve temel bilgisayar bilgileri hakkındaki bilgiler toplandıktan sonra çeşitli ilişkilendirme testleri veriler üzerinde uygulanmıştır. Bu sayede katılımcılar tabanında genele yayılan bir istatistik oluşturulmuştur. Ortaya çıkan bu istatistikler ışığında gençlerin bilgisayar ve internet teknolojilerini nasıl daha aktif ve faydalı olarak kullanabilecekleri çalışmanın sonuç bölümünde tartışılmıştır.
üniversite öğrencileri bilgi teknolojileri iletişim teknolojileri enformasyon enformatik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 2 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.