BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of purposes for using the internet in the Turkish apparel and clothing industry

Yıl 2010, Sayı: 2, 93 - 108, 01.03.2010

Öz

Technological development coming with twenty- first century has made production simpler and variety of products has been increased. Technology also has caused an intense competition in the market. Therefore, all kind of mean that increases the competition has become very important. One of the most important of them is technology. In order to show the technology being used for superiority in the market we can give Internet as one of the most important invention of our epoch. Internet is important because it has supplied the connection between producer and consumer with less cost and without any broker. This is achieved with the important changes has been made in the three barriers of communication (time, place and speed) by Internet. The increased competitive environment in today's apparel and clothing industry, reasons like the increase in variety of products with rapidly changed fashion trends and the shortening of the product life has made a must for the companies to reach the customers directly and quickly. Internet managements have become an important mean to reach directly to the customers. In this study, it has been mentioned the opportunities provided by Internet like communications, promotion, customer relations and marketing. In addition to, it is tried to find how Turkish Apparel and Clothing Companies benefit from these opportunity.

Kaynakça

  • [1] ACILAR, A.; “Küçük ve Orta Büyüklükteki İsletmelerin İnternet Kullanımını Etkileyen Faktörler (KOSGEB Bursa Alt Bölgesinde Bir Alan Araştırması)”, T.C. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Kütahya (2007)
  • [2] ANONİM1; “2008 Yılı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Sonuçları”, T.C. Başbakanlık İstatistik Kurumu Haber Bülteni, Sayı: 138, Ankara, Ağustos 2008
  • [3] ANONİM2; “Sanal pazar gençleri çekti; 17 bin kişiye geçim kapısı oldu”, İstanbul Serbest Muhasebeciler ve Mali Müşavirler Odası Haber Bülteni, Sayı: 2009/6, İstanbul, Mart 2009
  • [4] ANONİM3; “Girişimlerde Bilişim Teknolojileri Kullanımı Araştırması, 2008”, T.C. Başbakanlık İstatistik Kurumu Haber Bülteni, Sayı: 183, Ankara, Kasım 2008
  • [5] ATALA, S.; “İnternet Üzerinden Reklam ve Türkiye Uygulaması”, T.C. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Bursa (2006)
  • [6] BAYRU, P.; “Elektronik Basında Tüketici Tercihleri Analizi: Yapay Sinir Ağları İle Lojit Modelin Performans Değerlendirilmesi”, T.C. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul (2007)
  • [7] BÜBERCİ, H.,E.; “Elektronik Ticaret ve Web Sayfalarına İlişkin Değerlendirmeler: Otobüs Taşımacılığı Sektörü Yöneticileri Üzerine Bir Uygulama”, T.C. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kütahya (2007)
  • [8] DAL, V., ÖZBEK, A.; “Avrupa Birliği ve Türk Hazır Giyim Sanayindeki E-ticaret Uygulamalarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi www.e-sosder.com ISSN:1304-0278 Güz- 2006 C.5 S.18 (106-123)
  • [9] GÜRSES, A., T.; “Internet Perakendeciliği ve Türkiye’de Turizm Sektöründe Uygulamaları”, T.C. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, (2006) [10] İNAL, H.; “İnternette Markalama ve Müşteri İlişkileri”, T.C. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul (2006)
  • [11] İYİLER, Z.; “Elektronik Ticaret ve Pazarlama”, T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, (2007)
  • [12] İYİLER , Z.; “KOBİ’lerin Pazarlamada Bilgi Teknolojisi Kullanımı (Pazarlama Amaçlı KOBİ Web Sitelerinin Etkinleştirilmesi)”, İGEME –Say. 29, 2005/1, Ankara (2005)
  • [13] KARAN ADİN, C.; “İşletmeden İşletmeye (B2B) E-Ticaret ve Kütahya İlinde Bilişim Sektörü İşletmelerinin İncelenmesi”, T.C. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kütahya (2007)
  • [14] KARAOYVAD, İ.; “Çokuluslu Şirketlerin İnternet Ortamındaki Reklam Stratejileri”, T.C. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul (2006)
  • [15] KIRIM, M.; “İnternet Kullanan Tüketicilerin İnternetle Alışveriş Yapma Durumları ve Buna İlişkin Görüşleri”, T.C. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara (2007)
  • [16] ÖZBEK, A.; “Türk Hazır Giyim Sanayinde Alternatif Pazarlama Aracı Olarak İnternet”, Konfeksiyon Teknoloji Dergisi, Sayı. 83, Mart, İstanbul (2009)
  • [17] ÖZEN, H.; “İnternetten Satın Alma Davranışı İle Risk ve Fayda Algılamaları Arasındaki İlgi”, T.C. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul (2007)
  • [18] SAR, E.; “İnternet Reklamlarının Ölçülebilirliği ve Uygulamaları”, T.C
  • Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul(2007)
  • [19] YİĞİTOĞLU, V.; “Türkiye’de İnternet Reklâmcılığı ve İnternet Kullanıcılarının Internet Reklâmlarına Karşı Tutum ve Davranışları”, T.C. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, (2006)
  • [20] YÜCEL, E.; “Görsel Öğeler Açısından Web Siteleri”, T.C. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara (2007)
  • [21] http://www.itkib.org.tr/default.asp?CID=ITKIB&urlID=501&dropdownid= uyeliste [22] İncelemesi Yapılan Hazır Giyim İşletmelerinin Web Siteleri

Türk hazır giyim sanayinde internet kullanım amacının belirlenmesi

Yıl 2010, Sayı: 2, 93 - 108, 01.03.2010

Öz

21. yüzyılla birlikte gelişen teknoloji, üretimi kolaylaştırmış ve ürünlerde çeşitlilik artmıştır. Teknoloji beraberinde pazarda rekabetin yoğun yaşanmasına neden olmuştur. Bu ortamda pazarda rekabeti artıracak her türlü araç son derece önemli duruma gelmiştir. Bu araçların en önemlilerinden biri de teknolojidir. İnternet, teknolojinin pazarda üstünlük sağlama amacıyla kullanılmasına örnek olarak çağımızın en önemli buluşlarından biri olarak kabul edilmektedir. İnternetin önemli olmasının nedeni ise; iletişimin en önemli üç bariyeri olan zaman, yer ve hız kavramlarında önemli değişikliklere yol açarak tüketiciye aracısız ve düşük maliyetle ulaşmayı sağlamasıdır. Günümüz hazır giyim sanayinde yoğunlaşan rekabet ortamı, hızlı moda akımıyla birlikte ürün çeşitliliğinin artması buna karşın ürünün ömrünün kısalması gibi nedenler firmaların dorudan ve hızlı bir şekilde müşteriye ulaşmasını zorunlu kılmaktadır. İnternet işletmelerin müşterilerine doğrudan ulaşmasında çok önemli araç haline gelmiştir. Bu çalışmada; internetin Hazır giyim işletmelerine sağlayabileceği fırsatlar olan; iletişim, tanıtım, müşteri ilişkileri ve pazarlamaya değinilmiş olup. Türk Hazır Giyim İşletmelerinin bu fırsatlardan nasıl yararlandıkları tespit edilmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • [1] ACILAR, A.; “Küçük ve Orta Büyüklükteki İsletmelerin İnternet Kullanımını Etkileyen Faktörler (KOSGEB Bursa Alt Bölgesinde Bir Alan Araştırması)”, T.C. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Kütahya (2007)
  • [2] ANONİM1; “2008 Yılı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Sonuçları”, T.C. Başbakanlık İstatistik Kurumu Haber Bülteni, Sayı: 138, Ankara, Ağustos 2008
  • [3] ANONİM2; “Sanal pazar gençleri çekti; 17 bin kişiye geçim kapısı oldu”, İstanbul Serbest Muhasebeciler ve Mali Müşavirler Odası Haber Bülteni, Sayı: 2009/6, İstanbul, Mart 2009
  • [4] ANONİM3; “Girişimlerde Bilişim Teknolojileri Kullanımı Araştırması, 2008”, T.C. Başbakanlık İstatistik Kurumu Haber Bülteni, Sayı: 183, Ankara, Kasım 2008
  • [5] ATALA, S.; “İnternet Üzerinden Reklam ve Türkiye Uygulaması”, T.C. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Bursa (2006)
  • [6] BAYRU, P.; “Elektronik Basında Tüketici Tercihleri Analizi: Yapay Sinir Ağları İle Lojit Modelin Performans Değerlendirilmesi”, T.C. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul (2007)
  • [7] BÜBERCİ, H.,E.; “Elektronik Ticaret ve Web Sayfalarına İlişkin Değerlendirmeler: Otobüs Taşımacılığı Sektörü Yöneticileri Üzerine Bir Uygulama”, T.C. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kütahya (2007)
  • [8] DAL, V., ÖZBEK, A.; “Avrupa Birliği ve Türk Hazır Giyim Sanayindeki E-ticaret Uygulamalarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi www.e-sosder.com ISSN:1304-0278 Güz- 2006 C.5 S.18 (106-123)
  • [9] GÜRSES, A., T.; “Internet Perakendeciliği ve Türkiye’de Turizm Sektöründe Uygulamaları”, T.C. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, (2006) [10] İNAL, H.; “İnternette Markalama ve Müşteri İlişkileri”, T.C. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul (2006)
  • [11] İYİLER, Z.; “Elektronik Ticaret ve Pazarlama”, T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, (2007)
  • [12] İYİLER , Z.; “KOBİ’lerin Pazarlamada Bilgi Teknolojisi Kullanımı (Pazarlama Amaçlı KOBİ Web Sitelerinin Etkinleştirilmesi)”, İGEME –Say. 29, 2005/1, Ankara (2005)
  • [13] KARAN ADİN, C.; “İşletmeden İşletmeye (B2B) E-Ticaret ve Kütahya İlinde Bilişim Sektörü İşletmelerinin İncelenmesi”, T.C. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kütahya (2007)
  • [14] KARAOYVAD, İ.; “Çokuluslu Şirketlerin İnternet Ortamındaki Reklam Stratejileri”, T.C. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul (2006)
  • [15] KIRIM, M.; “İnternet Kullanan Tüketicilerin İnternetle Alışveriş Yapma Durumları ve Buna İlişkin Görüşleri”, T.C. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara (2007)
  • [16] ÖZBEK, A.; “Türk Hazır Giyim Sanayinde Alternatif Pazarlama Aracı Olarak İnternet”, Konfeksiyon Teknoloji Dergisi, Sayı. 83, Mart, İstanbul (2009)
  • [17] ÖZEN, H.; “İnternetten Satın Alma Davranışı İle Risk ve Fayda Algılamaları Arasındaki İlgi”, T.C. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul (2007)
  • [18] SAR, E.; “İnternet Reklamlarının Ölçülebilirliği ve Uygulamaları”, T.C
  • Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul(2007)
  • [19] YİĞİTOĞLU, V.; “Türkiye’de İnternet Reklâmcılığı ve İnternet Kullanıcılarının Internet Reklâmlarına Karşı Tutum ve Davranışları”, T.C. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, (2006)
  • [20] YÜCEL, E.; “Görsel Öğeler Açısından Web Siteleri”, T.C. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara (2007)
  • [21] http://www.itkib.org.tr/default.asp?CID=ITKIB&urlID=501&dropdownid= uyeliste [22] İncelemesi Yapılan Hazır Giyim İşletmelerinin Web Siteleri
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Özbek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Gönderilme Tarihi 16 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özbek, A. (2010). Türk hazır giyim sanayinde internet kullanım amacının belirlenmesi. Verimlilik Dergisi(2), 93-108.

                                                                                                          23139       23140           29293

22408  Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.