Civilization of mankind to upgrade the level of effort with the entire Increase human welfare and the quality of life improvement goals are connected to is concerned. All involved in the fields of human health protection and improvement of the function assumes that the health services sector is important and how significant a place that it occurs. Within the scope of this study in the physical environment, health care marketing are discussed in detail. Health services marketing is an important concept in the physical environment. Perceived by consumers of services and consumer attitudes to the physical elements to play an important role in visual quality is. Hospital services in business area in terms of satisfying the physical environment plays an important role, in this study, in Ankara to be active in group B and C 5 private hospitals in the physical environment under conditions in the hospitals within the view of modernity, modern hospital with skin, examination and patient comfort rooms, waiting room comfort, warmth of the hospital, the hospital in rest of the adequacy of the hospital adequacy of non-resting places, hospital noise, hospital ventilation system, lighting system, hospitals and hospitals in the direction of residential areas were examined as a comparison, the differences between and similarities have been putin place. Assessment results provide guidance to hospitals in terms of marketing managers will be presented as a visual,output.
perception statistical techniques discriminant analysis multidimensional scaling analysis
Çalışma kapsamında algılama haritalarının hazırlanmasında kullanılan istatistik teknikler detaylı bir şekilde anlatılmaktadır. İşletmeler, ürünlerini hedef tüketicilerin zihinlerinde algılanmasını sağlamak durumundadırlar. Bu bağlamda, işletmelerin sürekli olarak bu dinamik değişime karşı uzun dönemde etkili olabilecek, göreceli güç sağlayabilecek, kendisi, ürünleri ya da markası ile ilgili olarak kişilik ve imaj yaratma faaliyetlerini ürün konumlandırma kapsamında değerlendireceklerdir. Ürün konumlandırma, “tüketicilerin zihinlerinde işletme ürünleriyle ilgili belirli bir kavram yaratma ve yaratılan bu kavramı korumaya yönelik olarak alınan karar ve faaliyetler” veya “hedef pazarda yer alan rakiplerle rekabet edebilecek üstünlük sağlayıcı farkların belirlenmesi ve tüketicilere sunulması” olarak tanımlanmaktadır. Ürün konumlandırma kavramı stratejik pazarlama planlaması kapsamında ele alınmaktadır. Ürün konumlandırma işlemlerinde kullanılabilecek bir araç algılama haritalarıdır. Algılama haritaları, “çeşitli ürün veya markaların tüketicilerin zihinlerinde yer alan konumlarını göstermek, yeniden konumlandırma için pazar alanındaki boşlukları belirlemek ve planladıkları konum ile tüketicilerin algılamaları arasında fark olup olmadığını ortaya çıkarmak için kullanılan bir araç” olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmada, ürün konumlandırmada kullanılabilecek görsel bir araç olan algılama haritaları ve algılama haritalarının hazırlanmasında kullanılan istatistiksel teknikler ele alınacak ve bu tekniklerin karşılaştırılması ortaya konulacaktır.
algılama istatistiksel teknikler diskriminant analiz çok boyutlu ölçekleme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 1 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.