Energy efficiency is one of the most contestable issue of the 2000's and it is becoming more important. In this study, it is investigated that the answer of the question of “for the customer, is it an economical decision to buy more efficient product among the house wares or automobiles which have different energy efficiency labels”. As a conclusion, this study has been indicated that some products are worth to buy because their energy efficiencies create economical benefit. On the other hand some of the products having more efficient energy labels don't create economical benefits but cost.
energy efficiency energy efficiency financial productivity white goods automobile sector
Enerji verimliliği 2000'li yılların en çok tartışılan konularından biridir ve giderek önemi artmaktadır. Bu çalışmada, farklı enerji verimlilik etiketlerine sahip olan ev eşyaları ve otomobil modelleri arasında, gerçekten tüketici açısında iktisadi olarak satın almayı gerektirecek bir verimlilik farkının olup olmadığı incelenmiştir. Bazı ürünler için daha verimli ürünü seçmek tüketiciye bir fayda sağlarken bazı ürünlerde ise tüketicinin elde edebildiği rasyonel bir fayda olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
enerji etkinlik enerji verimliliği mali verimlilik beyaz eşya otomobil sektörü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 2 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.