BibTex RIS Kaynak Göster

Effects of global fınancıal crısıs on small and medıumsızed enterprıses ( smes) and applıed marketıng strategıes

Yıl 2011, Sayı: 3, 7 - 26, 01.04.2011

Öz

In the world and in our country, the economic crisis which is experienced consecutively especially in recent years, has affected all enterprises regardless of size. In this study, how the economic crisis affected Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs) particularly and to reduce the impact of the crisis, which methods they apply were examined. And also, Policies and strategies belong to in crisis applied marketing mix were explored. In this research face to face interviews were conducted to collect data on SME in Sivas Organize Industrial Zone. The relationship between the level ofcrisis's affects on SMEs and the marketing strategies they implement were analyzed with chi-square tests.

Küresel finansal krizin KOBİ'ler üzerindeki etkileri ve uygulanan pazarlama stratejileri

Yıl 2011, Sayı: 3, 7 - 26, 01.04.2011

Öz

Dünyada ve ülkemizde özellikle son yıllarda peş peşe yaşanan ekonomik kriz büyüklüğü ne olursa olsun bütün işletmeleri etkilemiştir. Tanımlayıcı nitelikteki bu araştırmada yaşanan ekonomik krizin özellikle Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeleri (KOBİ) nasıl etkilediği ve bu işletmelerin krizin etkilerini azaltmak için hangi yöntemleri uyguladıkları incelenmiştir. Ayrıca, Krizde uygulanan pazarlama karmasına ilişkin politikalar ve stratejiler ele alınmıştır. Sivas OSB'deki KOBİ'lerle yüz yüze görüşme yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde parametrik olmayan testlerden yararlanılmıştır. KOBİ'lerin krizden etkilenme seviyeleri ile uyguladıkları pazarlama stratejileri arasındaki ilişkiler Ki Kare Testiyle analiz edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Gülmez Bu kişi benim

Canan Yılmaz Bu kişi benim

Tuğba Özbölük Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Gönderilme Tarihi 16 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gülmez, M., Yılmaz, C., & Özbölük, T. (2011). Küresel finansal krizin KOBİ’ler üzerindeki etkileri ve uygulanan pazarlama stratejileri. Verimlilik Dergisi(3), 7-26.

                                                                                                          23139       23140           29293

22408  Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.