Workload predictions, personnel recruitment, shift scheduling, forming rosters and call routing problems are the traditional workforce management problems in call centers. The models which are usually used to solve these problems are Erlang-C and simulation models. Today call centers has become more complex and multi functional because of the competitive conditions, technology developments and customer needs. For this reason, models which are used to solve these traditional problems in call centers have begun to lose their validity. Especially Erlang-C mo dels had lost their validity because of their assumptions and constraints. For this re- ason, simulation has become more popular as a powerful analysis tool. In this study, a simulation model was developed to determine how a call center performs through different call routing alternatives. By considering some impor- tant factors such as service level, utilization, and costs, comparative analyseis have been made to determine the best of these alternatives.
İş yükü tahminleri, kaynak temini, personel alımı, vardiya planlama, personel ata- ma ve çağrı yönlendirme problemleri, çağrı merkezlerinde geleneksel işgücü yö- netimi problemleridir. Bu problemlerin çözümü için genellikle kullanılan modeller Erlang-C ve simülasyon modelleridir. Günümüz rekabet koşulları, gelişen teknolo- ji, müşteri ihtiyaçları sayesinde çağrı merkezleri çok işlevli ve karmaşık bir hale gel- miştir. Bundan dolayı çağrı merkezlerinin geleneksel anlamda karşılaştığı problem- leri çözmek için kullandıkları modeller geçerliliklerini yitirmeye başlamıştır. Özellik- le Erlang-C modelleri, kısıtları ve varsayımları nedeniyle geçerliliğini yitirmiştir. Bun- dan dolayı güçlü bir analiz aracı olan simülasyon popüler hale gelmektedir. Bu çalışmada bir çağrı merkezinin farklı çağrı yönlendirme alternatifleri ile nasıl bir performans sergileyeceğini analiz edebilmek için bir simülasyon modeli geliş- tirilmiştir. Bu alternatif sistemlerden en iyisini belirlemek için önemli faktörler olan servis seviyesi, verimlilik ve maliyetler göz önüne alınarak karşılaştırmalı analizler yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2011 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 4 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.