BibTex RIS Kaynak Göster

Software marketıng and examınıng marketıng quotıent of the software ındustry

Yıl 2012, Sayı: 1, 45 - 68, 01.02.2012

Öz

Software sector is an industry where severe competition is valid and that could provide a significant contribution to the economy of the country as a rapidly developing sector with technology improvements. To what extent that enterprises can benefit from marketing and can think marketing-oriented will be able to affect their life expectancy in the sector. In this research, which aims to investigate whether there is a relationship between software marketing activities beginning in the early 1980s around the world and determining business marketing intelligence quotient and between business characteristics and marketing intelligence, 156 software companies were contacted. As a result of research, it is specified that software companies operating in Turkey do not have the marketing intelligence in other words, they connot think marketing-oriented.

Kaynakça

  • 1. BAJAJ, A., WRYCZA, S., (2009), Systems Analysis and Design for Advanced Modeling Methods: Best Practices Advances in Database Research, U.S.A., Idea Group Inc
  • 2. CORNISH, S. L., (1995), Product Innovation and Spatial Dynamics of Market Intelligence: Evidence from the Canadian Software Product Sector, Doktora Tezi, University of Toronto, Canada
  • 3. EHIKHAMENOR, F. A., (2003), “Software Marketing in Nigeria”, Information Development, Vol.19, No.1, pp. 42-50
  • 4. KIR, E., (2007), Yazılım Sektöründe Proje Yönetimi, Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi, İstanbul
  • 5. KITTLAUS, H., CLOUGH, P. N., (2009), Software Product Management and Pricing: Key Success Factors for Software Organizations, Berlin
  • 6. MENARD, E., POUJOL, M., (2009), “PAC Webinar Series: How to Win in the Western European Software Market”, (Çevrimiçi) https://www.pac-online
  • com, 25 Temmuz 2009
  • 7. PALEY, N., (2006), The Manager’s Guide to Competitive Marketing Strategies: Throgood Series, Second Edition, U.S.A., Throgood Publishing
  • 8. TAŞÇI, K., GÜDER G., (2006), “Teknoloji Geliştirme Bölgelerinin Yazılım Endüstrisindeki Rolü: Batı Akdeniz Teknoloji Geliştirme Bölgesi Örneği”, Gözden Geçirilmiş Sürüm, 5. Uluslararası Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Kocaeli, (Çevrimiçi) http://paribus.tr.googlepages.com/guder_tasci2.pdf, 18 Temmuz 2009
  • 9. TAŞKIN, M., “Yazılım Sektörü”, DTM, (Çevrimiçi) www.dtm.gov.tr/dtmadmin/ upload/EAD/.../yazilim.doc, 28 Temmuz 2009
  • 10. TÜRKOĞLU, Y., Yazılım Sektörü, Ankara, İgeme Yayınları, 2009
  • 11. YAMAMOTO, G. T., “Yazılım Pazarlaması Nedir?”, (Çevrimiçi) http://goncatelli
  • blogspot.com/2009/05/yazilim-pazarlamasi-nedir.html, 15 Haziran 2009
  • 12. YILMAZ, Ş., (2007), Yazılım Sektörünün Gelişme Dinamikleri: Dünyada ve Türkiye’de Sektörel Gelişme Stratejileri, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul
  • 13. “Bilişim 500’de Taşlar Yerinden Oynarken”, 2009, (Çevrimiçi) http://www.interpromedya
  • com.tr, 20 Temmuz 2009
  • 14. “Firma stratejileri ve rekabet”, (Çevrimiçi) http://www.yazilim.clusterturkey
  • com, 12 Ekim 2009
  • 15. “Yazılım Pazarlaması ve Karmaşık Karar Verme Süreci”, (Çevrimiçi) http:// www.blog.spp42.com, 15 Temmuz 2009.

Yazılım pazarlaması ve yazılım sektörünün pazarlama zekalarının incelenmesi

Yıl 2012, Sayı: 1, 45 - 68, 01.02.2012

Öz

Yazılım sektörü, şiddetli rekabetin yaşandığı ve teknolojinin gelişimi ile birlikte hızla gelişen bir sektör olarak ülke ekonomisine önemli katkılar sağlayabilecek bir endüstridir. Pazarlamadan ne ölçüde yararlanabildikleri ve ne kadar pazarlama odaklı düşünebildikleri işletmelerin sektördeki yaşam sürelerini etkileyebilecektir. Dünyada 1980'lerin başında başlayan yazılım pazarlaması faaliyetlerinin işletmelerin pazarlama zekalarının belirlenmesi ve işletme özellikleri ile pazarlama zekası arasında bir ilişkinin olup olmadığının ortaya konulmasının amaçlandığı bu araştırmada, 156 adet yazılım işletmesiyle görüşülmüştür. Araştırma sonucunda, Türkiye'de yazılım sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin pazarlama zekasına sahip olmadıkları bir başka ifade ile pazarlama odaklı düşünemedikleri belirlenmiştir

Kaynakça

  • 1. BAJAJ, A., WRYCZA, S., (2009), Systems Analysis and Design for Advanced Modeling Methods: Best Practices Advances in Database Research, U.S.A., Idea Group Inc
  • 2. CORNISH, S. L., (1995), Product Innovation and Spatial Dynamics of Market Intelligence: Evidence from the Canadian Software Product Sector, Doktora Tezi, University of Toronto, Canada
  • 3. EHIKHAMENOR, F. A., (2003), “Software Marketing in Nigeria”, Information Development, Vol.19, No.1, pp. 42-50
  • 4. KIR, E., (2007), Yazılım Sektöründe Proje Yönetimi, Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi, İstanbul
  • 5. KITTLAUS, H., CLOUGH, P. N., (2009), Software Product Management and Pricing: Key Success Factors for Software Organizations, Berlin
  • 6. MENARD, E., POUJOL, M., (2009), “PAC Webinar Series: How to Win in the Western European Software Market”, (Çevrimiçi) https://www.pac-online
  • com, 25 Temmuz 2009
  • 7. PALEY, N., (2006), The Manager’s Guide to Competitive Marketing Strategies: Throgood Series, Second Edition, U.S.A., Throgood Publishing
  • 8. TAŞÇI, K., GÜDER G., (2006), “Teknoloji Geliştirme Bölgelerinin Yazılım Endüstrisindeki Rolü: Batı Akdeniz Teknoloji Geliştirme Bölgesi Örneği”, Gözden Geçirilmiş Sürüm, 5. Uluslararası Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Kocaeli, (Çevrimiçi) http://paribus.tr.googlepages.com/guder_tasci2.pdf, 18 Temmuz 2009
  • 9. TAŞKIN, M., “Yazılım Sektörü”, DTM, (Çevrimiçi) www.dtm.gov.tr/dtmadmin/ upload/EAD/.../yazilim.doc, 28 Temmuz 2009
  • 10. TÜRKOĞLU, Y., Yazılım Sektörü, Ankara, İgeme Yayınları, 2009
  • 11. YAMAMOTO, G. T., “Yazılım Pazarlaması Nedir?”, (Çevrimiçi) http://goncatelli
  • blogspot.com/2009/05/yazilim-pazarlamasi-nedir.html, 15 Haziran 2009
  • 12. YILMAZ, Ş., (2007), Yazılım Sektörünün Gelişme Dinamikleri: Dünyada ve Türkiye’de Sektörel Gelişme Stratejileri, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul
  • 13. “Bilişim 500’de Taşlar Yerinden Oynarken”, 2009, (Çevrimiçi) http://www.interpromedya
  • com.tr, 20 Temmuz 2009
  • 14. “Firma stratejileri ve rekabet”, (Çevrimiçi) http://www.yazilim.clusterturkey
  • com, 12 Ekim 2009
  • 15. “Yazılım Pazarlaması ve Karmaşık Karar Verme Süreci”, (Çevrimiçi) http:// www.blog.spp42.com, 15 Temmuz 2009.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdullah Okumuş Bu kişi benim

Feride Mutlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Gönderilme Tarihi 16 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Okumuş, A., & Mutlu, F. (2012). Yazılım pazarlaması ve yazılım sektörünün pazarlama zekalarının incelenmesi. Verimlilik Dergisi(1), 45-68.

                                                                                                          23139       23140           29293

22408  Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.