Software sector is an industry where severe competition is valid and that could provide a significant contribution to the economy of the country as a rapidly developing sector with technology improvements. To what extent that enterprises can benefit from marketing and can think marketing-oriented will be able to affect their life expectancy in the sector. In this research, which aims to investigate whether there is a relationship between software marketing activities beginning in the early 1980s around the world and determining business marketing intelligence quotient and between business characteristics and marketing intelligence, 156 software companies were contacted. As a result of research, it is specified that software companies operating in Turkey do not have the marketing intelligence in other words, they connot think marketing-oriented.
Yazılım sektörü, şiddetli rekabetin yaşandığı ve teknolojinin gelişimi ile birlikte hızla gelişen bir sektör olarak ülke ekonomisine önemli katkılar sağlayabilecek bir endüstridir. Pazarlamadan ne ölçüde yararlanabildikleri ve ne kadar pazarlama odaklı düşünebildikleri işletmelerin sektördeki yaşam sürelerini etkileyebilecektir. Dünyada 1980'lerin başında başlayan yazılım pazarlaması faaliyetlerinin işletmelerin pazarlama zekalarının belirlenmesi ve işletme özellikleri ile pazarlama zekası arasında bir ilişkinin olup olmadığının ortaya konulmasının amaçlandığı bu araştırmada, 156 adet yazılım işletmesiyle görüşülmüştür. Araştırma sonucunda, Türkiye'de yazılım sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin pazarlama zekasına sahip olmadıkları bir başka ifade ile pazarlama odaklı düşünemedikleri belirlenmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2012 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 1 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.