Total Quality Management (TQM) practices became popular since 1990s and in addition to its contributions in management, it has become a good chance for the image improvement of the firms that worry about their survival. The purpose of this descriptive study is to determine manager's views about TQM in terms of corporate image. Whereas the universe of this study consists of 36 managers working in 7 businesses with quality certificate in Sivas, 32 managers from 6 businesses participated in the study. Data have been collected by a likert type questionnaire developed by the researchers. As a result it is found out that majority of managers think that TQM has contributed positively to the corporate image of firms by giving assurances. The significance of TQM application's positive effect on the corporate image is demonstrated in the case that the managers have found this topic important and have adopted it. In the study, although the difference between socio-demographic characteristics of managers and their views about the subject is not statistically significant, it has been found that the managers strongly agree with the effect of TQM on corporate image.
1990'lı yıllardan itibaren Türkiye'de popülarite kazanan Toplam Kalite Yönetimi (TKY), yönetsel anlamda işletmelere katkı sağlamanın yanında, var olmak ve ayakta kalmak adına ciddi kaygılar taşıyan işletmelerin, imajlarını iyileştirme çalışmaları için de iyi bir fırsat olmuştur. Bu çalışmanın amacı yöneticilerin kurumsal imaj boyutunda, TKY hakkındaki görüşlerini saptamaktır. Çalışmanın evrenini, Sivas'ta kalite yönetim belgeli 7 işletmede görev yapan 36 yönetici oluşturmuş olup, 6 işletmeden toplam 32 yönetici çalışmaya katılmıştır. Araştırmada veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen Likert tipinde anket formu ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda, yöneticilerin büyük çoğunluğunun, TKY uygulanmasının, işletme ile ilgili güvenceler vererek; işletmenin kurumsal imajına olumlu katkı sağladığını düşündükleri bulunmuştur. Yöneticilerin bu konuyu önemseyip, benimsemelerinde TKY uygulamasının kurumsal imaja olan olumlu etkisinin önemi ortaya konmuştur. Araştırmada yöneticilerin sosyo-demografik özellikleriyle TKY'nin kurumsal imajı etkilemesine ilişkin görüşler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı, genel olarak yöneticilerin TKY'nin kurum imajını etkilediği görüşüne kuvvetle katıldıkları saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 2 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.