BibTex RIS Kaynak Göster

The effect of in-service training for hotel staff on efficiency

Yıl 2013, Sayı: 2, 101 - 116, 01.03.2013

Öz

Hotel managements, which are considered important accommodation managements in terms of providing the production of touristic goods and services in tourism sector, have been seeking a way of gaining new customers, increasing profit, and becoming effective in the market in recent years. In this pursuit, hotel managements think of increasing the quality and efficiency of products and services. In order to achieve productivity and to increase the quality of products and services in hotel managements, they have to use the workforce in a more effective way. Therefore, a more effective in-service training has to be conducted. The aim of this study is to identify the benefits and deficits of in-service training to hotel management and to state that to what extent in-service training of hotel staff has affected the productivity. For this purpose, Bolu/Abant Taksim International Palace Hotel was chosen as the study area. Quantitative research methods were used in the study. Data was collected through interview and it was evaluated by using descriptive analysis methods. According to the study results, not paying enough attention to in-service training in hotel managements affects the efficiency of workforce negatively in economic terms. Increase in-service quality, speed, flexibility, self-confidence and job consciousness of hotel staff; and decrease in costs and occupational accidents, and increase in profits have been found out as the positive effects of in-service training on efficiency.

Kaynakça

  • • BATMAN, Orhan ve ŞAHİN, Nilüfer, (2002), “Otel İşletmelerinde Hizmet İçi Eğitim Uygulamalarına Yönelik Bir Araştırma (Kapadokya Örneği)”, Turizm Eğitimi Konferans-Workshop, 11-13 Aralık, Ankara
  • • BUCAK, Turgay, (2007), “Otel İşletmelerinde Hizmet İçi Eğitim ve Tatmin İlişkisi: İzmir Merkez ve Çeşme’deki Beş Yıldızlı Oteller İle İlgili Bir Uygulama”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim dalı Yüksek Lisans Tezi, İzmir
  • • CAN, N., (2004), “Öğretmenlerin Geliştirilmesi ve Etkili Öğretmen Davranışları”, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı: 16 Yıl: 2004/1 Dizgi ve Baskı Erciyes Üniversitesi Matbaası
  • • DEMİR, Cengiz, (2005), “Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi: İlkeler ve Uygulamalar”, 1.Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • • DEMİRÇİVİ, Burak Murat, (2008), “Otel İşletmelerinde Yıldırma Eylemlerinin İşgören Verimliliğine Etkisi ve İnsan Kaynakları Yönetim Açısından Değerlendirilmesi”, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Eğitim Anabilim Dalı, Ankara
  • • EHTİYAR, Rüya, (1995), “Otel İşletmelerinde Çalışan Personelin İş Tatmini ve Verimliliğin Bir Göstergesi Olan İşgören Devir Hızı İle İlişkisinin Değerlendirilmesine Yönelik Antalya Yöresindeki Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Araştırmalı Bir Uygulama”, Akdeniz Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Antalya, s.48
  • • GÜRSOY, Gönül, (2001), “Hizmet İçi Eğitim İşlevi Verimlilik Olmalıdır”, Anahtar Dergisi, Milli Prodüktivite Merkezi Aylık Yayın Organı, Ekim, Yıl: 154, Ankara, s. 22
  • • KARACAOĞLU, Cem Ö, (2001), “Hizmet içi Eğitimde Verimlilik ve İhtiyaçların Belirlenmesi”, Anahtar Dergisi, Milli Prodüktivite Merkezi Aylık Yayın Organı, Ekim, Yıl:13, Sayı:154, Ankara, s.8
  • • OĞUZ, Şule, (1999), “Otel İşletmelerinde Hizmet İçi Eğitim Sorunları ve Çözüm Önerileri”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir
  • • ORAL, Saime, (2005), Otel İşletmeciliği ve Verimlilik Analizleri, 5. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.65- 66
  • • PINARBAŞI, Cumali, (2007), “Otel İşletmelerinde Performans Değerlendirme Sonuçlarının Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerinde Kullanılması ve Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim dalı Yüksek Lisans Tezi, İzmir
  • • UÇAR, Rezzan ve İPEK, Cemalettin, (2006), “İlköğretim Okullarında Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin MEB Hizmet İçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Haziran, Cilt:1, Sayı:3
  • • İşletmelerde Mesleki Oryantasyon Eğitimi ve Verimlilik ilişkisi http://www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=412 Erişim Tarihi: 25 Kasım 2012
  • • http://joy.yasar.edu.tr/makale/7.sayi/hizmet.pdf Mustafa Öztürk ve Süleyman SANCAK, (2007), Hizmet İçi Eğitim Uygulamalarının Çalışma Hayatına Etkileri Erişim Tarihi: 23 Kasım 2012
  • • http://www.maden.org.tr/resimler/ekler/0cb228987243c91_ek.pdf Ali DEMİREL
  • • İşyeri ve Hizmet İçi Eğitimi, Ereğli Kömürleri İşletmesinde Eğitim Uygulamaları Erişim Tarihi: 22 Kasım 2012
  • • http://muratatan.info/notes/10.pdf Yrd.Doç.Dr. Murat ATAN, (2005), Üretim ve Verimlilik Artırma Teknikleri. Erişim Tarihi: 23 Aralık 2012
  • • http://www.caginpolisi.com.tr/44/33-34-35-36.htm “Hizmet İçi Eğitim ve Kalite Kavramları” Erişim Tarihi: 22 Kasım 2012
  • • http://www.tepav.org.tr/tur/admin/dosyabul/upload/yerel_yonetim
  • pdf BİLGİN, Ufuk Kamil ve diğ. 2007 Erişim Tarihi: 26 Aralık 2012
  • • http://www.kimmuh.com/wp-content/uploads/2008/04/verimlilik_ artirma_teknikleri.doc Verimlilik Artırma Teknikleri 15 Kasım 2012

Otel işletmelerinde çalışan personelin aldığı hizmet içi eğitimin verimliliğe

Yıl 2013, Sayı: 2, 101 - 116, 01.03.2013

Öz

Turizm sektöründe turistik mal ve hizmetlerin üretimini sağlayan konaklama işletmelerinin en önemlisi olarak nitelendirilen otel işletmeleri, son yıllarda yeni müşteriler kazanmak, kârı artırmak ve piyasada etkin bir konuma gelebilmek için birtakım arayışlar içerisine girmektedirler. Bu arayışlar içerisinde otel işletmeleri, işgücünü daha etkin kullanarak verimliliği ve mal ve hizmetlerin kalitesini artırmayı düşünmektedirler. Otel işletmelerinde gerçek verimliliğe ulaşabilmek ve mal ve hizmetlerin kalitesini artırabilmek için, işgücünden daha etkin olarak faydalanabilmek gerekmektedir. Bu nedenle otel işletmelerinde etkili bir hizmet içi eğitim faaliyetleri düzenlenmesi gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı otel işletmelerinde çalışan personelin aldığı hizmet içi eğitimin otel işletmesine katmış olduğu fayda ve zararları belirlemek, hizmet içi eğitimin verimliliğe ne derecede etkili olduğunu saptamaktır. Bu amaçla Bolu/Abant Taksim İnternational Abant Palace Oteli çalışma alanı olarak seçilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler görüşme tekniğiyle elde edilmiş, betimsel analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre otel işletmelerinde hizmet içi eğitimlerinin yeterince önemsenmemesinin işgücü verimliliğini ekonomik anlamda olumsuz yönde etkilemekte olduğunu göstermektedir. Hizmet içi eğitimin verimliliğinin; personelde kalite bilincinin oluşmasına, hız ve esneklik kazanmasına, iş bilincinin oluşmasına ve işletme açısından maliyet azalmasına ve kârlılığın yükselmesine olumlu etki yaptığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • • BATMAN, Orhan ve ŞAHİN, Nilüfer, (2002), “Otel İşletmelerinde Hizmet İçi Eğitim Uygulamalarına Yönelik Bir Araştırma (Kapadokya Örneği)”, Turizm Eğitimi Konferans-Workshop, 11-13 Aralık, Ankara
  • • BUCAK, Turgay, (2007), “Otel İşletmelerinde Hizmet İçi Eğitim ve Tatmin İlişkisi: İzmir Merkez ve Çeşme’deki Beş Yıldızlı Oteller İle İlgili Bir Uygulama”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim dalı Yüksek Lisans Tezi, İzmir
  • • CAN, N., (2004), “Öğretmenlerin Geliştirilmesi ve Etkili Öğretmen Davranışları”, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı: 16 Yıl: 2004/1 Dizgi ve Baskı Erciyes Üniversitesi Matbaası
  • • DEMİR, Cengiz, (2005), “Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi: İlkeler ve Uygulamalar”, 1.Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • • DEMİRÇİVİ, Burak Murat, (2008), “Otel İşletmelerinde Yıldırma Eylemlerinin İşgören Verimliliğine Etkisi ve İnsan Kaynakları Yönetim Açısından Değerlendirilmesi”, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Eğitim Anabilim Dalı, Ankara
  • • EHTİYAR, Rüya, (1995), “Otel İşletmelerinde Çalışan Personelin İş Tatmini ve Verimliliğin Bir Göstergesi Olan İşgören Devir Hızı İle İlişkisinin Değerlendirilmesine Yönelik Antalya Yöresindeki Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Araştırmalı Bir Uygulama”, Akdeniz Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Antalya, s.48
  • • GÜRSOY, Gönül, (2001), “Hizmet İçi Eğitim İşlevi Verimlilik Olmalıdır”, Anahtar Dergisi, Milli Prodüktivite Merkezi Aylık Yayın Organı, Ekim, Yıl: 154, Ankara, s. 22
  • • KARACAOĞLU, Cem Ö, (2001), “Hizmet içi Eğitimde Verimlilik ve İhtiyaçların Belirlenmesi”, Anahtar Dergisi, Milli Prodüktivite Merkezi Aylık Yayın Organı, Ekim, Yıl:13, Sayı:154, Ankara, s.8
  • • OĞUZ, Şule, (1999), “Otel İşletmelerinde Hizmet İçi Eğitim Sorunları ve Çözüm Önerileri”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir
  • • ORAL, Saime, (2005), Otel İşletmeciliği ve Verimlilik Analizleri, 5. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.65- 66
  • • PINARBAŞI, Cumali, (2007), “Otel İşletmelerinde Performans Değerlendirme Sonuçlarının Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerinde Kullanılması ve Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim dalı Yüksek Lisans Tezi, İzmir
  • • UÇAR, Rezzan ve İPEK, Cemalettin, (2006), “İlköğretim Okullarında Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin MEB Hizmet İçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Haziran, Cilt:1, Sayı:3
  • • İşletmelerde Mesleki Oryantasyon Eğitimi ve Verimlilik ilişkisi http://www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=412 Erişim Tarihi: 25 Kasım 2012
  • • http://joy.yasar.edu.tr/makale/7.sayi/hizmet.pdf Mustafa Öztürk ve Süleyman SANCAK, (2007), Hizmet İçi Eğitim Uygulamalarının Çalışma Hayatına Etkileri Erişim Tarihi: 23 Kasım 2012
  • • http://www.maden.org.tr/resimler/ekler/0cb228987243c91_ek.pdf Ali DEMİREL
  • • İşyeri ve Hizmet İçi Eğitimi, Ereğli Kömürleri İşletmesinde Eğitim Uygulamaları Erişim Tarihi: 22 Kasım 2012
  • • http://muratatan.info/notes/10.pdf Yrd.Doç.Dr. Murat ATAN, (2005), Üretim ve Verimlilik Artırma Teknikleri. Erişim Tarihi: 23 Aralık 2012
  • • http://www.caginpolisi.com.tr/44/33-34-35-36.htm “Hizmet İçi Eğitim ve Kalite Kavramları” Erişim Tarihi: 22 Kasım 2012
  • • http://www.tepav.org.tr/tur/admin/dosyabul/upload/yerel_yonetim
  • pdf BİLGİN, Ufuk Kamil ve diğ. 2007 Erişim Tarihi: 26 Aralık 2012
  • • http://www.kimmuh.com/wp-content/uploads/2008/04/verimlilik_ artirma_teknikleri.doc Verimlilik Artırma Teknikleri 15 Kasım 2012
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdullah Uslu Bu kişi benim

Doğan Kutukız

Hüseyin Çeken Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Gönderilme Tarihi 16 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uslu, A., Kutukız, D., & Çeken, H. (2013). Otel işletmelerinde çalışan personelin aldığı hizmet içi eğitimin verimliliğe. Verimlilik Dergisi(2), 101-116.

                                                                                                          23139       23140           29293

22408  Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.