Objective: The objective of this study is to calculate the turnover rate of labour contract nurses and to examine the relationship between turnover rate and service quality of nurses by applying Nursing Care Satisfaction Scale to the patients in order to make comparisons about rates of employee turnover between hospitals. Methods: For the study, 360 questionnaire forms were completed by patients and 13 forms were excluded from the analysis because of missing and incomplete data. Patient Information Form and Nursing Care Satisfaction Scale were used for data collection. Descriptive statistics such as percentages methods and One way ANOVAs test were used for evaluation of the data. Evidence: The demographic characteristics of the patients participating in the study are as follows: 51,53 % female, 48,47 % male, 35,07 % belong to 19-39 age group, 28,99 % are 60 and above, 68,41 % married, 16,52 % single, 13,04 % widowed and 2,03 % divorced. While 89,2 % of the patients have social security, 10, 98 % lack social security. When the educational status of the research group is taken into consideration, 13,40 % are literate, 35,51 % are primary school graduates, 16,51 % are secondary school graduates, 22,12 % are high school graduates and 12,46 % are university graduates. The occupational status of the patients is that 17,2 % retired, 12,46 % self-employed, 10,96 % workers and 59,38 % belong to other professions. The income level of the group is that 41,84 % low income, 49,55 % middle income and 8,61 % high income. 62,83 % of the group have hospital accommodation before, 37,17 % has entered hospital for the first time. 41,82 % of the patients have chronic illness, 58,18 % do not have. 76,97 % of the patients have companion, 23,03 % do not have. 80,08 % of the companions stay permanently, whereas 19,92 % stay for limited time. Result: As a result of the study, the nursing care satisfaction rates are found close to each other in institutions with both high and low turnover rates, whereas nursing care satisfaction rate is lower in institutions with middle turnover rate. This situation shows that in terms of nursing care quality, institutions cope with turnover rate by different methods.
Amaç: Bu çalışma, hastanelerde gün geçtikçe sayısı artan sözleşmeli hemşirelerin işgücü devir hızını hesaplamak, Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Ölçeğini hastalara uygulamak suretiyle, hastaneler arası karşılaştırma yaparak, işgücü devir hızı ile hizmet kalitesi arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Çalışma için 360 hastaya anket formu ulaştırılmış olup, 13 tanesi eksik veya yanlış doldurulduğu için analiz dışı bırakılmıştır. Araştırma verilerinin toplanması için hasta bilgi formu ve hemşirelik bakımından memnuniyet ölçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ortalama, yüzdelik yöntemleri gibi tanımlayıcı istatistikler ve Oneway Anova Testi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan hastaların % 51,53ü kadın, % 48,47si erkek, %35,07si 19- 39 yaş grubu, % 35,94ü 40-59 yaş grubu, %28,99u 60 yaş ve üstünde, % 68,41i evli, % 16,52 si bekar, % 13,04ü dul, % 2, 03ü boşanmış, % 89,2sinin sosyal güvencesi bulunmakta, % 10, 98inin bulunmamaktadır. Eğitim durumları incelendiğinde % 13,40ının okur-yazar, %35,51inin ilkokul mezunu, %16, 51inin ortaokul mezunu, % 22,12sinin lise mezunu, %12,46sının üniversite mezunu olduğu saptanmıştır. Meslekleri incelendiğinde; %17,2si emekli, %12,46sı serbest meslek, % 10,96sı işçi, % 59,38i diğer meslek grubu mensubudur. Gelir düzeyi incelendiğinde % 41,84ünün gelir durumunun kötü, % 49,55inin orta derecede, %8, 61inin iyi olduğu, yatış öyküsü incelendiğinde ise % 62, 83ünün daha önce hastaneye yatış öyküsü bulunduğu, %37,17sinin ise bulunmadığı görülmüştür. Ayrıca hastaların % 41,82sinin kronik hastalığı bulunmakta, % 58,18inin bulunmamakta, % 76,97sinin yanında refakatçisi bulunmakta, % 23,03ünün bulunmamaktadır. Bunlardan % 80,08inin refakatçisi sürekli yanında kalmakta, % 19,92sinin ise sadece belirli saatlerde kalmaktadır. Sonuç: Çalışma sonucunda işgücü devir hızı düşük ve yüksek olan kurumlarda hemşirelik hizmetlerinden memnuniyet oranı birbirine yakın çıkarken, işgücü devri orta derecede olan kurumlarda hemşirelik hizmetlerinden memnuniyet oranının diğerlerinden daha düşük olduğu saptanmıştır. Bu durum kurumların kaliteli hemşirelik bakımının verilmesinde işgücü devriyle farklı yöntemlerle başa çıktıklarını göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 3 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.