1980’li yıllar kamu sektörünü etkili hale getirmek için devletin rolünün yeniden tanımlandığı yıllar olmuştur. Kamu işletmeciliği, girişimci devlet ve kamu değeri teorileri çerçevesinde kamuda yeni kamu yönetimi ilkeleri benimsenmeye başlamıştır. Bu yaklaşımlar sonucunda kamu hizmet standartlarının belirlenmesi gibi uygulamalar öne çıkmıştır. Yönetimler vatandaşların istek ve şikâyetlerini karşılamak için Vatandaş Sözleşmeleri, Kamu Hizmetleri Sözleşmeleri gibi çeşitli adlar altında hizmet standartlarını oluşturmaya başlamışlardır. Vatandaş Sözleşmelerinin en önemli amacı vatandaş istek ve beklentilerine duyarlı açık bir kamu hizmeti anlayışı oluşturarak vatandaşın güvenini artırmak ve kamu hizmetlerinin verimliliğini artırmaktır. Çalışmanın amacı kamu yönetiminde yaşanan değişimleri ortaya koyarak vatandaş odaklı yönetim anlayışına nasıl ulaşıldığının tartışılmasıdır. Çalışmada öncelikle 1980’li yıllardan itibaren kamu yönetiminde yaşanan gelişmeler tanıtılmakta ve ilerleyen bölümlerde vatandaş sözleşmeleri İngiltere’deki uygulamaları ile incelenmektedir.
Yeni Kamu Yönetimi Kamu Değeri Teorisi Hizmetlerin Standartlaştırılması Vatandaş Sözleşmeleri
1980’s were the eraof redefining the role of the state in optimizing public sector. New public administration principles were adopted within the framework of public administration, entrepreneurial state and public value theory approaches. As a result of these approaches, practices as determination of public service standards came out. Governments began to establish standards for public services- with different titles such as citizen’s charter, public services charter- to meet citizen’s demands and complaints. The main objective of citizen’s charter is to gain confidence of the citizen’s by creating an open public service perspective sensitive to citizen demands and expectations and increasing public service productivity. The aim of this article is to present the changes in public administration and to discuss its transformation to citizen-focussed administration perspective. The developments in public administration since 1980’s are primarily introduced and then citizen’s charter in UK are evaluted in the study.
New Public Management Public Value Theory Standardization of Services Citizen’s Charter
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2015 |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 1 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.