The increase in fuel prices has led consumers to change the fuel systems of their vehicles. In particular, conversion to LPG has accelerated due to LPG’s being cheaper than gasoline and its relatively less harm on the environment. This study examines cost/benefit analysis of the conversion decision with the objective of evaluating the impact of conversion decision on tax policies. Thereby, findings regarding the envisaged gain at the end of the fuel system conversion, the payback period for he investment made, the impact of the probable increase in the gasoline prices on the payback period and how the fuel system conversion changes the indifference point of the users have been presented.
Conversion Cost Fuel Consumption Profit-Volume Analysis Gain Matrix
Akaryakıt fiyatlarında yaşanan artış tüketicilerin araçlarında kullanmış oldukları yakıt sistemlerinde değişikliğe gitmelerine sebep olmuştur. Özellikle LPG’nin benzine göre daha ucuz olması ve LPG’li araçların çevreye daha az zarar vermesi yakıt sistemlerinin LPG’ye dönüşüm sürecini hızlandırmıştır. Bu makalede tüketicinin vereceği yakıt sistemi değişim kararının fayda/maliyet analizi yönünden incelenerek dönüşüm için yapılacak yatırımının finansal analizi ve vergi politikalarına etkisi incelenmiştir. Böylece aracın yakıt sistemindeki değişim ile elde edilmesi öngörülen muhtemel kazancın ne olacağı, yapılan sabit yatırımın geri ödeme süresi, benzin fiyatlarındaki olası fiyat artışlarının söz konusu yatırımın geri ödeme süresini nasıl etkileyeceğini, yakıt sistemindeki dönüşümün tüketicinin kayıtsızlık noktasını nasıl değiştirebileceğine ilişkin saptamalar ortaya konmuştur.
Dönüştürme Giderleri Yakıt Tüketimi Hacim-Kâr Analizi Kazanç Matrisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2015 |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 2 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.