Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İŞ TATMİN DÜZEYLERİ VE ETKİLEYEN ETMENLER: SAĞLIK SEKTÖRÜNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI

Yıl 2006, Sayı: 2, 0 - 0, 01.05.2006

Öz

Bu çalışma iş tatminini etkileyen faktörler üzerine odaklaşarak, iş
arkadaşlarıyla ilişkiler, yöneticilerle ilişkiler, işten duyulan genel
memnuniyet, ekonomik durum (ücret ve ilgili değişkenler) ve işteki yükselme
olanakları olarak ifade ettiğimiz işin gelişme ve ilerleme fırsatları gibi
boyutlar açısından iş tatmini incelemektedir. Çalışmada kuramsal bilgililerin
yanı sıra  hastanede yapılan bir alan
araştırmasına yer verilmiştir. Bu araştırmada doktor ve hemşirelerin iş tatmin
düzeyleri ve etkileyen etmenler ile bunun nedenleri açıklanmaya çalışılmıştır. 

Kaynakça

  • 1.Aydemir M., ve Özkaya H. (1993), “Bilecik Özel Tip Kapalı Cezaevi Çalışanlarının İş Tatmini Araştırması”, 11. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Afyon.
  • 2.Baysal , A. (1993), Çalışma Yaşamında İnsan, İstanbul: Avcıol Yayın.
  • 3.Bruch,D. H., Moch, M.K.& Pooyan, A. (1987), Individual Demographic Differences and Job satisfaction. Journal of Occupational Behavior, 139-155.
  • 4.Clark, A.E. (1999), Are wages habit-forming? Evidence From Micro Data, Journal of Economic Behavior& Organization 39, 179-200.
  • 5.Crıbbın, J.J. (1992), Effective Managerial Leadership, American Management Association, New York .
  • 6.Erdoğan, İ.(1996): İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış, Avcıol Basım, İstanbul,233-236.
  • 7.Ground, C. Sliwka D. (2001), The Impact of Wage Increases on Job Satisfaction- Emprical Evidence and Theoretical Implications, Paper no.387, http://papers.ssrn.com
  • 8.Günbayı, İ (2000), Örgütlerde İş Doyumu Ve Güdüleme, Anlara, Özen Yayıncılık..
  • 9.http://www.tse.org.tr (erişim tarihi 16 Şubat 2005)
  • 10. Küskü, F.(2003), “Employee Satisfaction in Higher Aducation: The Case of Acedemic and Administrative Staff in Turkey”,Career Development International, 347-356.
  • 11.Miner, J.B. (1992), Industrial- Organizational Psychology, McGraw-Hill Int,Singapore
  • 12.Lovett,s. Coyle T. Adams R. (2004), Job Satisfaction and Technology in Mexico, Journal of World Business, 217-232.
  • 13.Oshagbemi, T. (2000) , “Gender differences in the job Satisfaction of University Teachers” Women in Management Review, vol 15, s 331-343.
  • 14.Rosander, A.C.,(1989), The Quest For Quality in Services, ASQC, Newyork, 1989, s.43
  • 15.Silah, Mehmet.(2001), Çalışma Psikolojisi, Selim Kitapevi,Ankara, 106-113.
  • 16. Wayne F. Cascio,(1992), Managing Human Resources: Productivity, Quality of Work Life, Profits, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sinan Ünsar Bu kişi benim

İlknur Taştan Bu kişi benim

Serap Ünsar Bu kişi benim

İlknur Dindar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2006
Gönderilme Tarihi 28 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ünsar, S., Taştan, İ., Ünsar, S., Dindar, İ. (2006). İŞ TATMİN DÜZEYLERİ VE ETKİLEYEN ETMENLER: SAĞLIK SEKTÖRÜNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Verimlilik Dergisi(2).

                                                                                                          23139       23140           29293

22408  Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.