Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖRGÜN EĞİTİM KADEMELERİNDE OKULLAŞMA HEDEFLERİ VE GERÇEKLEŞME DÜZEYİ

Yıl 2006, Sayı: 1, 0 - 0, 28.02.2006

Öz

Bu çalışmada;  2000-2001 öğretim yılında  okulöncesi eğitim,  ilköğretim, ortaöğretim (genel ve
mesleki-teknik ortaöğretim)  ve
yükseköğretim  kademelerinde Kalkınma
Planları’nda öngörülen  hedefler ile   gerçekleşen net  okullaşma 
oranları ülke  genelinde, il
ve  bölge 
düzeyinde kız ve erkek olarak incelenmiştir. Zorunlu temel eğitimde bölge ve illerdeki  net okullaşma oranları itibariyle; Doğu  Anadolu’da 
bölge ve il   düzeyinde  kız-erkek çağ nüfusu  ile 
okullaşan nüfus arasında  önemli
farklılıklar bulunmaktadır.  Okulöncesi
eğitim ve Yükseköğretimde  okullaşma  oranları ise  
hedeflerin çok altında kalmıştır. Gelişmesi beklenen mesleki teknik
ortaöğretimde  okullaşma oranı
düşmüş,  genel ortaöğretimde hedeflerin
üzerinde okullaşma  gerçekleşmiştir.

Kaynakça

  • Âdem, M., ( 1993 ), Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı, Ankara: A.Ü Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Yayın No:172.
  • Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE ), Genel Nüfus Sayımı 2000: Nüfusun Sosyal ve Ekonomik Nitelikleri, Ankara: 2003 ( Genel ve 81 il için hazırlanmış kitaplar ).
  • Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE ), Genel Nüfus Sayımı 1990: Nüfusun Sosyal ve Ekonomik Nitelikleri, Ankara: 1993
  • Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE ), Milli Eğitim İstatistikleri. Örgün Eğitim: 1990-1991. Ankara: 1993. Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE ), Milli Eğitim İstatistikleri. Örgün Eğitim: 2000-2001, Ankara :2004.
  • Devlet Planlama Teşkilatı ( DPT ), Kalkınma Planı, İkinci Beş Yıl : 1968-1972, Ankara: 1963.
  • Devlet Planlama Teşkilatı ( DPT ), Yeni Strateji ve Kalkınma Planı, Üçüncü Beş Yıl : 1973- 1977, Ankara: 1973.
  • Devlet Planlama Teşkilatı ( DPT ), Dördüncü Beş Yıllık Kalkınma Planı: 1979-1983, Ankara: 1979.
  • Devlet Planlama Teşkilatı ( DPT ), Altıncı Beş Yıllık Kalkınma Planı: 1990-1994, Ankara: 1989.
  • Devlet Planlama Teşkilatı ( DPT ), Yedinci Beş Yıllık Kalkınma Planı: 1996-2000, Ankara:1996.
  • Devlet Planlama Teşkilatı ( DPT ), Sekizinci Beş Yıllık Kalınma Planı: 2001-2005, Ankara: 2001.
  • Devlet Planlama Teşkilatı ( DPT ), Türkiye'nin Avrupa Birliğine Katılım Sürecine İlişkin 2004 Yılı İlerleme Raporu ve Tavsiye Metni, Avrupa Birliği İle İlişkiler Genel Müdürlüğü, Ankara :2004.
  • Genelge, 2004/05-71, MEB, Ankara: 2004.
  • İlköğretim ve Eğitim Kanunu, Milli Eğitim Temel Kanunu, Çıraklık ve Meslek Eğitimi Kanunu, Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun İle 24.3.1988 Tarihli ve 3418 Sayılı Kanunda Değişiklik Yapılması ve Bazı Kağıt ve İşlemlerden Eğitime Katkı Payı Alınması Hakkında Kanun, Resmi Gazete, 18.08.1997, Sayı: 23084.
  • İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, MEB, Resmi Gazete: 27.08.2003,Sayı: 25212.
  • Martı, M. M., Planlı Dönemde Ulusal Eğitimimizin Temel Hedefleri ve Finansman Kaynakları ( 1963- 1992 ), ( Yayınlanmamış Doktora Tezi ) Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 1997.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, Milli Eğitim Sayısal Veriler 2001 Ankara, MEB APKKB Yayını, 2001.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu, Resmi Gazete, 24.6.1973, Sayı : 14574
  • Education at a Glance-OECD Indicators 2002, ( OECD ) Paris. ÖSYM, Yükseköğretim İstatistikleri: 2000-2001, Ankara: ( ÖSYM ). ÖSYM Yayınları.
  • Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Resmi Gazete, 06.03.1924, Sayı : 63.
Yıl 2006, Sayı: 1, 0 - 0, 28.02.2006

Öz

Kaynakça

  • Âdem, M., ( 1993 ), Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı, Ankara: A.Ü Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Yayın No:172.
  • Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE ), Genel Nüfus Sayımı 2000: Nüfusun Sosyal ve Ekonomik Nitelikleri, Ankara: 2003 ( Genel ve 81 il için hazırlanmış kitaplar ).
  • Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE ), Genel Nüfus Sayımı 1990: Nüfusun Sosyal ve Ekonomik Nitelikleri, Ankara: 1993
  • Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE ), Milli Eğitim İstatistikleri. Örgün Eğitim: 1990-1991. Ankara: 1993. Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE ), Milli Eğitim İstatistikleri. Örgün Eğitim: 2000-2001, Ankara :2004.
  • Devlet Planlama Teşkilatı ( DPT ), Kalkınma Planı, İkinci Beş Yıl : 1968-1972, Ankara: 1963.
  • Devlet Planlama Teşkilatı ( DPT ), Yeni Strateji ve Kalkınma Planı, Üçüncü Beş Yıl : 1973- 1977, Ankara: 1973.
  • Devlet Planlama Teşkilatı ( DPT ), Dördüncü Beş Yıllık Kalkınma Planı: 1979-1983, Ankara: 1979.
  • Devlet Planlama Teşkilatı ( DPT ), Altıncı Beş Yıllık Kalkınma Planı: 1990-1994, Ankara: 1989.
  • Devlet Planlama Teşkilatı ( DPT ), Yedinci Beş Yıllık Kalkınma Planı: 1996-2000, Ankara:1996.
  • Devlet Planlama Teşkilatı ( DPT ), Sekizinci Beş Yıllık Kalınma Planı: 2001-2005, Ankara: 2001.
  • Devlet Planlama Teşkilatı ( DPT ), Türkiye'nin Avrupa Birliğine Katılım Sürecine İlişkin 2004 Yılı İlerleme Raporu ve Tavsiye Metni, Avrupa Birliği İle İlişkiler Genel Müdürlüğü, Ankara :2004.
  • Genelge, 2004/05-71, MEB, Ankara: 2004.
  • İlköğretim ve Eğitim Kanunu, Milli Eğitim Temel Kanunu, Çıraklık ve Meslek Eğitimi Kanunu, Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun İle 24.3.1988 Tarihli ve 3418 Sayılı Kanunda Değişiklik Yapılması ve Bazı Kağıt ve İşlemlerden Eğitime Katkı Payı Alınması Hakkında Kanun, Resmi Gazete, 18.08.1997, Sayı: 23084.
  • İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, MEB, Resmi Gazete: 27.08.2003,Sayı: 25212.
  • Martı, M. M., Planlı Dönemde Ulusal Eğitimimizin Temel Hedefleri ve Finansman Kaynakları ( 1963- 1992 ), ( Yayınlanmamış Doktora Tezi ) Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 1997.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, Milli Eğitim Sayısal Veriler 2001 Ankara, MEB APKKB Yayını, 2001.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu, Resmi Gazete, 24.6.1973, Sayı : 14574
  • Education at a Glance-OECD Indicators 2002, ( OECD ) Paris. ÖSYM, Yükseköğretim İstatistikleri: 2000-2001, Ankara: ( ÖSYM ). ÖSYM Yayınları.
  • Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Resmi Gazete, 06.03.1924, Sayı : 63.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Muzaffer Martı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2006
Gönderilme Tarihi 28 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Martı, M. M. (2006). ÖRGÜN EĞİTİM KADEMELERİNDE OKULLAŞMA HEDEFLERİ VE GERÇEKLEŞME DÜZEYİ. Verimlilik Dergisi(1).

                                                                                                          23139       23140           29293

22408  Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.