Bu çalışmada, hizmet, hizmet kalitesi ve hizmet
kalitesinin ölçümü konuları incelenmiştir. Dumlupınar Üniversitesi Mühendislik
Fakültesi Bölümlerindeki 2002-2003 Öğretim yılı bahar dönemi öğrencileri
materyal olarak seçilerek hizmet kalitesinin ölçümüne yönelik bir uygulama
gerçekleştirilmiştir. Servqual yöntemi kullanılarak toplam 305 öğrenciye anket
uygulanmış ve sonuçların değerlendirilmesi için SPSS 10.0 for Windows
istatistik yazılımı kullanılmıştır. Servqual bulguları, t, Oneway Anova ve
Duncan testleriyle SPSS 10.0 for Windows paket programında analiz edilmiştir.
Ayrıca, bulgular, güvenilirlik ve faktör analizine tabi tutulmuştur.
Ağırlıklı genel hizmet kalitesi puanı (aghkp), +6’dan (en
iyiden) -6’ya (en kötüye) doğru değişebilmektedir. Değerlendirmelere göre,
Fakülte ve tüm Bölümlerde aghkp, eksi değerde ve kötüdür. Aghkp, Fakültede
-0.818 iken, -1.295 puan ile Endüstri Mühendisliği Bölümünde en düşük ve -0.305
puanla Maden Mühendisliği Bölümünde en yüksek değerde bulunmuştur. Maden
Mühendisliği Bölümünden sonra sırayla, Makina, Elektrik Elektronik, İnşaat ve
Seramik Mühendisliği Bölümleri gelmektedir. Ağırlıklı genel hizmet kaliteleri
arasındaki fark, Endüstri ve Maden, Endüstri ve Makina, İnşaat ve Maden ile
Seramik ve Maden Mühendisliği Bölümleri arasında istatistiksel olarak 0.05 seviyesinde
önemli bulunmuştur.
Hizmet Kalitesi Hizmet Kalitesinin Ölçümü Servqual Yöntemi Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ekim 2005 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 4 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.