Üniversite kütüphanesi, bilgi
(enformasyon) ve eğitim sektörünün en önemli işletmelerinden birisidir.
Kütüphanede verilen bilgi hizmetlerinden yararlanan kütüphane kullanıcıları,
üniversitelerin ana birimlerinden olan bu kütüphanelerin dış müşterileri
konumundadırlar. Bu kişilerin memnuniyeti, hem üniversite kütüphanesinin hem de
üniversitenin başarısı noktasında yüksek düzeyde öneme sahiptir. Bu çalışmada,
kullanıcı memnuniyeti konusu, Likert Ölçeği kurallarına uygun şekilde
hazırlanarak Hacettepe Üniversitesi kütüphaneleri kapsamında uygulanan
“Kütüphane Kullanıcısı Memnuniyet Ölçeği”nden elde edilen bulgular bağlamında
irdelenmiş, daha sonra, kullanıcı memnuniyetini artırmaya yönelik bazı çözüm
önerileri sunulmuştur.
Toplam Kalite Yönetimi Üniversite Kütüphaneleri Müşteri Memnuniyeti Kullanıcı Merkezli Kütüphane Kullanıcı Memnuniyeti.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mart 2005 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 1 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.