Günümüzde
birçok işletme, rekabet gücünü artırmak, pazar payını genişletmek ve
müşterilerine daha iyi hizmet vermek için uluslararası pazarlara açılma
gereğini duymaktadır. Özellikle küreselleşme olgusu, günümüzde işletmelerin dış
piyasalara açılmalarındaki temel unsurlardan birisidir. İşletmelerin uluslararasılaşma
yollarından birisi de franchising
anlaşmalarıdır. Bir şirketin, bir diğer şirkete, kendine özgü ürün ve
hizmetleri satması için verdiği yetki anlamına gelen franchising, günümüzde
birçok işletmenin uluslararasılaşma aşamasında sıklıkla kullandığı bir yöntem
olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bu çalışmanın amacı,
uluslararasılaşma yollarından birisi olan franchising anlaşmalarını detaylı
olarak teorik kapsamda incelemek ve bu anlaşma türlerinin Türk hizmet
sektöründeki pazarlama etkinliğini ölçebilmektir. Bu nedenle, çalışmanın
birinci bölümü konunun kavramsal boyutta incelenmesini içermektedir. Çalışmanın
ikinci bölümünde ise, Türkiye’de hizmet sektöründe faaliyet gösteren ve
franchising anlaşması ile yönetilen bir şirket olan Mc Donald’s üzerinde
kavramsal bir araştırma yapılmış ve veriler çalışmamızda kullanılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ekim 2004 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Sayı: 4 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.