Üniversite kütüphanesi, bilgi (enformasyon) ve eğitim
sektörünün en önemli işletmelerinden birisidir. Kütüphanede verilen bilgi
hizmetlerinden yararlanan kütüphane kullanıcıları, üniversitelerin ana
birimlerinden olan bu kütüphanelerin dış müşterileri konumundadırlar. Bu
kişilerin memnuniyeti, hem üniversite kütüphanesinin hem de üniversitenin
başarısı noktasında yüksek düzeyde öneme sahiptir. Bu çalışmada, kullanıcı
memnuniyeti konusu, Likert Ölçeği kurallarına uygun şekilde hazırlanarak
Hacettepe Üniversitesi kütüphaneleri kapsamında uygulanan “Kütüphane
Kullanıcısı Memnuniyet Ölçeği”nden elde edilen bulgular bağlamında irdelenmiş,
daha sonra, kullanıcı memnuniyetini artırmaya yönelik bazı çözüm önerileri sunulmuştur.
Toplam Kalite Yönetimi Üniversite Kütüphaneleri Müşteri Memnuniyeti Kullanıcı Merkezli Kütüphane Kullanıcı Memnuniyeti.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ekim 2004 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Sayı: 4 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.